Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-10-2005, 20:40   #11
isilme
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Sykehusbagen!

Sitat:
Opprinnelig postet av skillpadden
Et tips i tillegg til den lista er kortstokk og discman. Jeg var i så god form sist at jeg kjdet meg til bristepunktet da jenta sov. Godt å ha noe tidsfordriv om du har det samme problemet.
Signerer den. Evnt en bok el.l. De sover jo stort sett ganske mye den første tida, og det er ikke så mye å ta seg til på sykehuset. De fleste blir jo der noen dager etter fødselen, så det er greit å ha noe å fordrive tida med.

Også vil jeg tipse om leppepomade, i tillegg til bodylotion osv! Jeg savna iallefall det da lillegutt ble født, så måtte sende på Narvesen for å kjøpe en lypsyl..
Er vel noe med den tørre lufta på sykehuset..
  Svar med sitat
Gammel 10-11-2005, 00:48   #12
milla07
Supermedlem

milla07 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 885
milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.

Er virkelig mye å tenke på når en skal pakke til sjukehusbesøk....

Kjempefint med ein huskeliste

milla07 er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-11-2005, 01:33   #13
Nia
Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 256
Nia er bare skikkelig grei.Nia er bare skikkelig grei.Nia er bare skikkelig grei.Nia er bare skikkelig grei.Nia er bare skikkelig grei.

Artig å lese listene på hva en behøver på sykehuset NÅ noen mnd etter fødselen.

Det som var bortkastet for min del var å ha med truser faktisk, nå tar jo ikke de så stor plass da. Men jeg brukte engangstruser som jeg kastet etterhvert og var veldig glad jeg slapp å ha blodige skitne truser oppi en pose og begynne å vaske på det når jeg kom hjem. Bind skal jo hjelpe da, men det hendte jo noen uhell allikevel.

Ellers hadde jeg med høvel og skum, og barberte leggene mine dagen etter jeg hadde Ks. Sambo lurte på hvorfor jeg gjorde det, på sykehuset liksom. Og da sa jeg til han at fordi nå KAN jeg det. Hadde ikke lenger DEN gedigne magen...hehhe...
Gammel 19-12-2005, 15:00   #14
cowboylinn
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Storkmamma
Vet noen har har spurt om dette tidligere og legger ut link med ei liste som så veldig grei ut. Man kan jo trekke fra og legge til det man selv vil!

Her er linken:

http://krakle.com/ventenett/sykehusbagen.html

Ville tilføyd batterier til kamera Det manglet vi, men mannen løp ned i kiosken og kjøpte, så det ordna seg
  Svar med sitat
Gammel 05-06-2006, 23:34   #15
Nalim
Veteranmedlem

Nalim sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 3,279
Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.Nalim har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville nok pakket ned bleier til babyen,her på sykehuset bruker de tøybleier og jeg husker fra sist gang for et styr det var med å brette de rett..Bleier kan jo også være lurt å ha med om man kansje trenger å skifte iløpet av hjemturen!
Frøken punktum 22/08-10
Lillebror 05/07-13

Sist endret av Nalim; 20-10-2006 kl 23:43.
Nalim er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-10-2006, 19:00   #16
Calamare
Gjest

Kjekt med en link som denne
  Svar med sitat
Gammel 28-02-2007, 19:40   #17
tonton
Gjest

Føyer til ørepropper!! ...for de som blir liggende på 4-mannsrom med 3 andre damer med hormonelle slimhinner. Reneste sagbruket!!!
  Svar med sitat
Gammel 03-07-2007, 20:16   #18
Helene Harefrøken
Veteranmedlem

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,749
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde jo vært kjekt om det lå en liste i hovedinnlegget da, egentlig

Inspirert av listen til LilleLotte, mine egne erfaringer og tips i denne tråden:

Klær:
* Truser
* Ammebh(ta gjerne med flere enn en. Jeg hadde ikke så veldig mye melk, men lakk som en sil til å begynne med)
* Nattdrakt
* Slippers el.l.
* T-skjorter(ofte trengs det en del t-skjorter, for barselkvinner svetter gjerne en del)
* Joggebukse

Toalettsaker:
* Tannbørste + tannkrem
* Shampo + balsam
* Dusjsåpe
* Lypsyl
* Deodorant
* Krem(ansikt, kropp osv)
* Sminkesaker
* Hårbørste/strikker
* Hårføner
* Bind
* Ammeinnlegg
* Purelan(krem til såre brystvorter, anbefales! Fås kjøpt på apoteket.)

Jeg kjøpte slike små flasker med sjampo og div. på Vita til 10 kr stykket. Deilig og slippe å drasse med seg stor flasker med sjampo m.m.

Diverse:
* Fotoapparat + batterier/lader
*Videokamera + opptakskassetter+lader
* Lesestoff
* Skrivesaker
* Mobil + telefonliste + lader
* Plastpose til skittentøy
*Ørepropper

For de som skulle finne på å kjede seg:
* Discman/ipod
*Kortstokk

Til barnet:

* Body
* Sokker/strømpebukse
* Lue
* Helseteppe
* Hentesett
(Klær etter årstid)

Er ikke sikkert man trenger å ta med noe særlig annet med klær til babyen enn et hentesett. Her på sykehuset brukte man bare sykehusets klær, men det kan jo være forskjell fra sykehus til sykehus og om man for eksempel ligger på barselhotell.

(Til pappaen:
* T-skjorte
* Boxer
* Sokker
* Slippers
* Deodorant
* Tannbørste
* Lesestoff
* Mobil +lader)

Jeg hadde ikke pakket noe til pappaen, men vi bodde bare 10 minutter unna sykehuset, så det var ikke noe problem for oss. Litt annerledes om man bor langt unna.

Informasjonsside: Sikring av barn i bil.
Helene Harefrøken er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-07-2007, 15:40   #19
Mymlen
Supermedlem

Mymlen sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,227
Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.Mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.

en pen bluse/t-skjorte til den dagen fotografen kommer!!

Og hvis du er så heldig at du får enerom.. små høytaler til walkman..så man kan få lyd på tv'en.. (i hvert fall trengs det på Lillehammer)

fra nybakt mamma
Mymlen er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-07-2007, 18:13   #20
Kanina
Gjest

Noe som var uvurdelig for meg sist gang var flip-flops til å bruke i dusjen (i alle fall hvis man deler bad med tre andre barselkvinner). Kan være lurt å kjøpe billig nå om sommeren, de bør nok kanskje kastes etterpå....

Og tips ang. klær: gjerne romslige gensere/t-sjorter/mamma-klær! Magen er fortsatt stor, og puppene gjerne større enn man har gensere beregnet for.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:04.