Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-11-2007, 19:11   #21
JanuarSpiren
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Sykehusbagen!

Det var en fin liste
Takk for tips!
  Svar med sitat
Gammel 13-11-2007, 20:22   #22
Lille Ru
VIP-medlem

Lille Ru sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Hundremeterskogen
Meldinger: 5,069
Blogginnlegg: 5
Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis man har langt hår, så kan det være greit å være obs på at sykehushåndkler er sånn små håndkler, og ganske så umulig å surre rundt hodet. Hårføner er også finfint, dog litt sesong-avhengig vil jeg tro.
Gammel 28-03-2008, 17:23   #23
Lindus
Gjest

Min liste blir ikke så lang, jeg skal nemlig hjem så fort babyen er ute
Har ingen planer om å være på noe sykehus. SKAL ha epidural, ellers kunne jeg like godt blitt hjemme( har født hjemme før, voooondt au au )

Klær til baby
Klær til meg
Shampo/balsam/hårbørste/litt sminke
Kamera
et par bleier til baby
bind
ammeinnlegg
bilsete og en liten dyne
  Svar med sitat
Gammel 29-06-2008, 13:30   #24
Kaffepiken
Gjest

Jeg har kjøpt ekstra store tamponger til å ha med... Orker ikke styre med bind, men kan hende jeg må ha det i tillegg hvis jeg blør mye.
  Svar med sitat
Gammel 29-06-2008, 15:04   #25
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Kaffepiken Vis post
Jeg har kjøpt ekstra store tamponger til å ha med... Orker ikke styre med bind, men kan hende jeg må ha det i tillegg hvis jeg blør mye.
Kan man bruke tampnger etter fødsel, altså? Trodde kanskje at det da var "litt for åpent" der nede da jeg....
  Svar med sitat
Gammel 29-06-2008, 16:02   #26
wimza
Gjest

Sitat:
Dette lurer jeg også på, men fikk inntrykk at det da kunne oppstå infeksjoner siden såret til morkaka da ikke får luft eller noe? Eller var deyt evt. sting? Husker ikke jeg, men er det noen som vet?
  Svar med sitat
Gammel 11-07-2008, 15:31   #27
Shipui
Gjest

Sitat:
Er 99% sikker på at man ikke bør bruke tamponger etter fødsel. Kan ikke snakke for andre, men kan ikke si det var så veldig fristende å stappe noe opp der heller rett etter fødsel.. måtte jo bruke hånddusj i stedet for toalettpapir tilogmed

Gleder meg ikke akkurat til å bruke bind, bruker vanligvis damebeger, så bind har jeg ikke brukt på flere år.. synes bare det er ekkelt
  Svar med sitat
Gammel 11-07-2008, 16:56   #28
wimza
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Shipui Vis post
Er 99% sikker på at man ikke bør bruke tamponger etter fødsel. Kan ikke snakke for andre, men kan ikke si det var så veldig fristende å stappe noe opp der heller rett etter fødsel.. måtte jo bruke hånddusj i stedet for toalettpapir tilogmed

Gleder meg ikke akkurat til å bruke bind, bruker vanligvis damebeger, så bind har jeg ikke brukt på flere år.. synes bare det er ekkelt
Unnskyld for trådkupping her men hva er damebeger?
  Svar med sitat
Gammel 11-07-2008, 17:01   #29
Shipui
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av wimza Vis post
Unnskyld for trådkupping her men hva er damebeger?
Damebeger er noe av det mest geniale som noengang har blitt funnet opp, glemmer omtrent at man har mensen

Les mer her: http://www.damebeger.no/ (det merket jeg har heter mooncup og er bestilt fra usa, men akkurat samme prinsipp)
  Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 23:25   #30
Mommy-H
Gjest

Sitat:

Det er ikke anbefalt å bruke tamponger under renselsen.
Man skal bruke Bind altså...

Tror ikke en bør bruke damebeger heller....

Det beste er å bruke bind og være meget hygienisk under renselsen....

Sist endret av Mommy-H; 16-09-2008 kl 00:22.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:16.