Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Vaginal fødsel
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-01-2009, 21:31   #31
FatallyYours
Seniormedlem

FatallyYours sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,107
FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sykehusbagen!

Sitat:
Opprinnelig postet av Storkmamma Vis post
Vet noen har har spurt om dette tidligere og legger ut link med ei liste som så veldig grei ut. Man kan jo trekke fra og legge til det man selv vil!

Her er linken:

http://krakle.com/ventenett/sykehusbagen.html
så knallbra!
Gammel 26-02-2009, 19:53   #32
bgirl
Gjest

Meldinger: n/a

så bra med liste! første gang jeg fødte(ikke i norge) hadde jeg ikke med noen ting
  Svar med sitat
Gammel 18-02-2010, 11:54   #33
Frøya
Supermedlem

Frøya sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 788
Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.Frøya har et ubeskrivelig bra rykte.

Som noen andre sier her også; Purelan kan fort bli et "must"! Og tamponger eller Mooncup kan man desverre ikke bruke etter fødsel; ikke har man veldig lyst til å stappe noe oppi der etterpå heller
Men en ting som har vært uunnværlig på mine to fødsler; flaske med "tut"! Altså slike flasker med eten BonAqua eller annen energidrikk som har sånn tut som du kan lukke med tenna (kjempebra beskrivelse..). Uansett hvilken posisjon du føder i, vil du stort sett ha hodet vendt nedover, og da var det veldig praktisk med en sånn så man slapp å søle!
Ellers så er det for de aller fleste bortkastet å ha med seg "vanlig" bukse eller genser, da det ikke er mange som er "normalstørrelse" etter 3 dager..
Jeg hadde med en liten "morgenkåpe", dvs en relativt kort sak som jeg hadde joggebukser under. Dette var supert, så slapp jeg å ha noe stramt over pupper og mage og glidelåsen gjorde det lett å slenge frem puppen når det trengtes..
Og slippers til dusjing er også supert

Frøya er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-04-2010, 18:16   #34
Solstråla
Gjest

Meldinger: n/a

Leskedrikken Kuli hadde jeg med sist gang, og det var det eneste jeg orket å ha i meg i løpet av fødselen. Så det har jeg hamstret denne gangen også Jeg blødde mye sist, så nattbind skulle jeg hatt med den gangen istedenfor disse "bleiene" jeg fikk på sykehuset med nettingtruse til... Så det er også kjøpt inn!
  Svar med sitat
Gammel 10-03-2013, 10:07   #35
Eplejenta
Supermedlem

Eplejenta sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: I vest
Meldinger: 920
Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.Eplejenta har mye å være stolt av.

Hihi, den linken begynner vel å bli foreldet etter hvert... telefonkort og film til fotoapparatet blir nok ikke prioritert lenger :-D

Men nå fins det jo minst en slik liste i alle terminklubbene som nærmer seg også da.
Eplejenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2013, 19:39   #36
Vinterrose
Medlem

Vinterrose sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 101
Vinterrose vil raskt nok bli berømt.

Har etter tidligere svangerskap fått litt erfaring hva jeg selv trenger (og egentlig bruker) ved fødsel og barsel , men hjelpe meg som man glemmer fra denne tiden , så greit med en liten påminning om enkelte ting !

Veslejenta vår kom 9 januar !

Sist endret av Vinterrose; 14-07-2013 kl 20:14.
Vinterrose er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:10.