Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Svangerskap og fødsel > Keisersnitt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2005, 22:37   #71
roxy^
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Den Store Keisersnitttråden!

Tusen takk for svar, Sessa Setter pris på det! Er så tidlig på vei enda, har mye å sette meg inn i.
  Svar med sitat
Gammel 15-07-2005, 09:58   #72
Sessa
Seniormedlem

Sessa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Råholt
Meldinger: 2,857
Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.Sessa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av roxy^
Tusen takk for svar, Sessa Setter pris på det! Er så tidlig på vei enda, har mye å sette meg inn i.
Bare hyggelig Roxy!
Dagboken min - Magebilder
Sessa er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-07-2005, 10:14   #73
Freja
Gjest

Ang. kateter.
Mitt ble satt i når jeg kom på morran, siden ba jeg om å få tatt det ut igjen på kvelden.
Dette for at jeg av egen vilje ville ut av senga og få igang "systemet" så fort så mulig. Man blir jo nesten gal av å ligge still over lengre tid. Syns det er vanskeligere å komme seg ut av senga jo lenger man venter.
På KK hvor jeg lå så fikk man tisse på potte de förste gangene. Den satt under doringen. Dette for å måle opp til 1,5 liter for å se at allt fungerer som det skal. Höres kanskje litt ekkelt ut, men en grei kontroll syns nå jeg.

Siden så syns ikke jeg så mye om dette med kateter, ubehaglig og i veien spör du meg. Og har lest en del om folk som har fått urnveisinfeksjon på veien pga. kateteret, og det kan jeg klare meg uten mitt oppe i allt annet.

Kjenn etter på formen etter KS om du orker å ta deg ut av senga eller ikke. Magen gjör ganske så vondt, ikke til å komme fra det. Og velger du å ta ut kateteret så se till at du har med deg noen som kan hjälpe til å dra deg i armen etter du har värt på do evnt.
  Svar med sitat
Gammel 15-07-2005, 12:18   #74
ana
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Freja
På KK hvor jeg lå så fikk man tisse på potte de förste gangene. Den satt under doringen. Dette for å måle opp til 1,5 liter for å se at allt fungerer som det skal. Höres kanskje litt ekkelt ut, men en grei kontroll syns nå jeg.

Kjenn etter på formen etter KS om du orker å ta deg ut av senga eller ikke. Magen gjör ganske så vondt, ikke til å komme fra det. Og velger du å ta ut kateteret så se till at du har med deg noen som kan hjälpe til å dra deg i armen etter du har värt på do evnt.
Hva er det de kontrollerer i urinmengden?
Huff, nå begynner jeg å grue meg. Ikke til selve snittet, men til alle smertene etterpå. Vel gjorde det vondt dagene etter forrige vaginale fødsel, men dette høres jo verre ut. Er skrekkelig bekymret for at jeg ikke skal klare å ta meg av babyen etter ks. Vet jo at de på barsel hjelper til, men jeg ser med gru fram til å bli så "hjelpetrengende".
  Svar med sitat
Gammel 15-07-2005, 23:35   #75
Zoë
Gjest

Du trenger ikke å grue deg så fælt til det, Ana!

Det er bare lurt å innstille seg på at slik blir det - er en nyopperert så er en nyopperert.
Og for en fantastisk grunn til å være nettopp nyopperert!
Ja - du må plinge på personalet de første par døgnene, og ja, du kommer til å trenge hjelp - men det er nå engang det jordmødrene er der for, og et par døgn går fort!

Smertene sitter i en stund - men det er de første par dagene som er verst. Etter det er en selvhjulpen med det meste - ihvertfall når det gjelder babystell.

Nå er det ikke mange dagene til du får se babyen din!
Kanskje du til og med rekker en tur innom denne tråden for å "rapportere" før jeg skal ta mitt k-snitt 1. aug. ?
Det hadde vært fint!
  Svar med sitat
Gammel 16-07-2005, 10:11   #76
Anjamor
Gjest

For en kjempe fin tråd Her har jeg fått svar på mye jeg har lurt på underveis.
Snart er det min tur til å gjennomgå planlagt snitt, og det er fortsatt endel ting jeg lurer og tenker på.
Nå har jeg begynt å bekymre meg for at snittet skal skje midt i ferien. Da kan det jo hende at jeg får en masse ferievikarer som samarbeider 'dårlig' og som snakker over hodet på meg.Er så redd jeg bare skal bli 'en i mengden' om dere skjønner....

Stemmer det at far ikke er tilstede når man får spinalbedøvelse,men at han må komme inn etterpå? (Hadde jo vært fint med litt moralsk støtte fra første stund)

Jeg har også hørt at hvis det er dårlig bemanning så får man ikke lagt babyn på brystet med engang det er født?! Jeg trodde dette var veldig viktig jeg, med tanke på mor-barn forholdet og det og få i gang melkeproduksjonen osv?
Kan jeg kreve og få barnet opp til meg med engang?
Og hvis ikke, hvor lang tid tar det før man får studere, lukte og se på vidunderet?

Håper på svar!
Prinsessa vår er ventet 11aug
  Svar med sitat
Gammel 16-07-2005, 14:53   #77
Tidl. bruker
Gjest

Sist endret av Tidl. bruker; 08-05-2007 kl 23:20.
  Svar med sitat
Gammel 16-07-2005, 18:24   #78
ana
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Zoë
Nå er det ikke mange dagene til du får se babyen din!
Kanskje du til og med rekker en tur innom denne tråden for å "rapportere" før jeg skal ta mitt k-snitt 1. aug. ?
Det hadde vært fint!
Takk for peptalk, Zoë. Det hjelper godt.
Håper å komme hjem dagen før ditt ks. Dersom alt går vel, så blir det fem dager på barsel i følge jordmor. Satser på det, og så får vi se hvordan formen er søndagen, og om jeg greier å sette meg foran pc'en..
  Svar med sitat
Gammel 16-07-2005, 19:58   #79
Zoë
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Tertitten
Heisann, Zoë!!

Ser at du skal ha planlagt snitt på SØF. Det har jeg også fått innvilget, men lurer litt på datoen. Jeg har nemlig fått beskjed om at det bare gjøres planlagte snitt på onsdag og torsdag, men du har jo fått på mandag?? Kan jeg spørre om hvor mange dager i forveien du har fått også??

Lykke til, kanskje vi sees der!! Min foreløpige dato er nemlig 3. eller 4. august.
Hei!
Da jeg var på k-snitt samtale, ble jeg fortalt at de gjorde planlagte snitt på mandager og torsdager..... Merkelig!
Jeg har fått 1 uke før UL termin - men bare 1 dag før menstermin....
Så jeg er i grunnen mest spent på om det vil sette igang før....

Jordmor kunne også fortelle at de legger ned den ene avdelingen i fellesferien, så jeg er også litt bekymret for om jeg får enerom ( vil gjerne ha mannen min der.)
MEN - det blir nok bra!
Hvorfor har du fått foreløpig dato og ikke endelig dato?
  Svar med sitat
Gammel 16-07-2005, 20:01   #80
Zoë
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av ana
Takk for peptalk, Zoë. Det hjelper godt.
Håper å komme hjem dagen før ditt ks. Dersom alt går vel, så blir det fem dager på barsel i følge jordmor. Satser på det, og så får vi se hvordan formen er søndagen, og om jeg greier å sette meg foran pc'en..
Om vi ikke "snakkes" her på snartmamma før mitt snitt, så møtes vi vel kanskje i augustklubben på Nybaktmamma like etterpå!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:14.