Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-10-2005, 22:26   #21
Bonnie
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Fødselsdepresjon

Dette var utrolig sterk lesning.
Jeg håper inderlig alt går bra med dere til slutt, og at din kone blir frisk igjen!
  Svar med sitat
Gammel 29-10-2005, 12:24   #22
Meta83
Gjest

test 1 2 3 4 5 6 7
  Svar med sitat
Gammel 29-10-2005, 12:27   #23
Nybaktfar
Gjest

På onsdag etter den fjerde ect behandlingen, opplevde jeg at kona mi var nesten tilbake. På torsdag opplevde jeg at hun var 99% seg selv. Jeg skal besøke henne i dag også. Hun trenger fremdeles behandling, skal ha 3 ect behandlinger til sa legen + antidepresivetabeletter i 3-6 måneder, men jeg er så utrolig gla for at kona mi er tilbake så pass mye som hun er nå. Jeg klarer ikke lengre se at hun har noen psykose.
  Svar med sitat
Gammel 29-10-2005, 15:10   #24
Shanti
Gjest

Dette var godt å høre!
Man pleier å få en serie med slik behandlig, og det har tydeligvis hjulpet allerede her. Antidepressiva må man ofte bruke enn stund, da det gjerne tar flere uker før det virker som det skal, og man må også huske på å ta seg god tid til å trappe gradvis ned når man skal slutte.
Det er ganske skremmende å se hva som skjer med en man er glad, at hun ikke er seg selv i det hele tatt. Håper inderlig dere snart kan kose dere alle 3!
  Svar med sitat
Gammel 29-10-2005, 20:19   #25
Tidl. bruker
Gjest

Jeg er så glad for å lese at kona di er på bedringens vei. I tillegg er det også sunt for oss å lese om hvordan mannen faktisk har det i slike tilfeller. Det er jo ikke bare kvinnen som lider...

Ønsker dere lykke til og gir deg en god klem
  Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 22:31   #26
Nybaktfar
Gjest

Det kan godt hende dette innlegget hører hjemme på http://www.nybaktmamma.com, men nå har jeg den gang startet innlegget her... Kona er ute av psykosen nå, og har hatt 8 ect behandlinger. Hun skal ha 9-10 til.

Hun mottar medisin i form av antidepresiv "zoloft", anti-psykose "zyplexa", 2 allergitabeletter som har bivikning av at en blir trøtt, 1 sobril, 1 jerntabelett og en vitamintabelett.

Jeg er ganske skeptisk til zoloft, pga. alle bivirkningene som hun kan få + at det er endrer humørnivået kjemisk. Er det noen her med erfaringer ved bruk av SSRI (antidepresiv medisin) medisiner? Har noen opplevd langtidsbivirkninger (f.eks. at en mister lysten på sex for alltid? (jeg har ikke hørt om det, og legen sa at det hadde hun heller ikke hørt om)) etter en har sluttet med SSRI medisin?
  Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 22:35   #27
Nybaktfar
Gjest

Det hører med at selv om jeg er skeptisk, har jeg for liten kunnskap til å si nei til en sånn behandling, fordi jeg er for redd for at hun skal falle tilbake til depresjonen... Men, jeg er utrooolig gla for at jeg har kona mi tilbake.
  Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 22:59   #28
Mange73
Gjest

Det var godt og lese at kona de er på veg tilbake til sitt gamle jeg . Vil så gjerne gi deg en Vil ønske dere lykke til videre med behandlingen av din kone .
  Svar med sitat
Gammel 04-11-2005, 23:59   #29
Bertines
Gjest

Vil bare gi deg en klem, syns du er utrolig tapper i denne vanskelige perioden. Kan ikke gi deg noen råd for jeg har ikke kunnskaper om dette i det hele tatt. Jeg håper inderlig det ordner seg for dere og at Kona di skjønner og forstår hvor fantastisk mann hun har!!!!!
Lykke til videre alle 3!!!
  Svar med sitat
Gammel 05-11-2005, 00:53   #30
Shanti
Gjest

Zyprexa er antipsykotika og det trenger hun sikkert en liten stund, så hun ikke skal bli psykotisk igjen. Vet ikke så mye om Zoloft, men det er mange gode, nye antidepressiva som ikke har så mange og alvorlige bivirkninger som tidligere. Det er viktig for å hjelpe henne over depresjonen, og bidrar til at hun blir seg selv. Jeg har selv brukt det (Tolvon og Cipralex) tidligere, og det hjalp meg i tunge perioder ("moderat depresjon"). Depresjon er jo ikke akkurat noe kick for sexlysten i seg selv, men jeg kan ikke tenke meg at det kan være noen varig bivirkning av medisinene. Du kan jo selv lese litt på http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ om medisinene din kone får. Jeg syns du skal stole på at hun nå får faglig, god hjelp.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:28.