Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2007, 10:49   #41
Jeg har en nydelig gutt
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Fødselsdepresjon

Det jeg ikke skjønner er at legene kan si at alt blir bra med å ta en tablett. Det er ikke sant at søvn løser alt. Kona di er inne i en dyp depresjon og det hun trenger er profesjonell hjelp. Jeg synnest nok av og til leger tar ting for lettvindt og da skriver ut tabletter. Det hun virkelig trenger er hjelp for å komme seg gjennom depresjonen. Det er greit nok å skrive ut tabletter men hun bør da følges opp på andre måter også, og ikke bare skrive ut medisiner fordi de tror det blir bedre. En depresjon og angst går ikke over av nok søvn og såpass bør da leger og psykologer vite. Jeg håper alt ordner seg for dere. Men jeg anbefaler at du og dine svigerforeldre må mase så kona di snart får mer hjelp. Lykke til
  Svar med sitat
Gammel 11-04-2011, 22:37   #42
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
hm Sv: Fødselsdepresjon

Kjære nybakte pappa,hjertet mitt krympet meg når jeg leste hvordan dere sliter.Ser att mange har svart deg som jeg ville ha gjort,så da tenkte jeg att du muligens kunne ha trengt noen råd ang økonomi.Om din kone el sambo ikke har inntekt har dere krav på en engangs stønad ,som jeg tror er på ca 38000 kr,fra nav du må levere in en søknad.Om hun hadde en inntekt før fødsel så har dere krav på barselspenger ca 10mnd full lønn. el 80% i 12 mnd.pga hennes sykdom kan det være att du kan ta over barselsomsorg lønnen.Om dette ikke stemmer med din historie,så har alle krav på sosial stønad tror minste kravet til overlevelse for ett menneske er 10.500 kr i mnd.altså betrakelig mere enn dere har.Husleige ,strøm,mat ,klær og lign er ting du kan få støtte til.Gjør deg selv en tjeneste ta en dag fri fra skolen ,ring på forhånd til ditt lokale sosial kontor snakk med en rådgiver og beskriv din historie.Diverre er det slik att det er ingen som sammarbeider imellom etatene slik att noen hadde fanget opp att dere har rettigheter,slike ting må man selv stå på kravene .Men hjelp finnest dær spesielt når dere har ansvaret for ett barn.Også avlastning med barnet ,om din kone blir langvarigt syk,så har du krav på gratis barnehage plass el annen avlastning.Håper du ikke synest att jeg er for annmasende men jeg er oppriktig medfølende med deg og din kone.Håper mine egenerfarte tipps hjelper deg.klem fra en ukjent fra møre.
  Svar med sitat
Gammel 11-04-2011, 23:11   #43
Stjernehimmel
Medlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Rogaland
Meldinger: 400
Blogginnlegg: 29
Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.

Bare til opplysning så er denne tråden fra 2007.
Gammel 12-04-2011, 00:28   #44
Patilla
Seniormedlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Meldinger: 1,706
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stjernehimmel Vis post
Bare til opplysning så er denne tråden fra 2007.
2005 faktisk

Patilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-04-2011, 08:35   #45
Stjernehimmel
Medlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Rogaland
Meldinger: 400
Blogginnlegg: 29
Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Patilla Vis post
2005 faktisk
Ja, så det nå.
Gammel 27-06-2011, 14:42   #46
Merete83
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 1
Merete83 er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Ja, dette var sterk lesning... spesielt siden det er meg som er hovedpersonen i denne tråden. Nå er jo dette skrevet ut i fra min manns synspunkt, noe som også gjør sterkt intrykk når jeg leser det nå. Jeg kunne ha gått dypere inn i hvordan jeg opplevde det selv, men ønsker ikke det akkurat nå.

Det er skjedd mye i løpet av disse årene, både oppturer og nedturer. Akkurat nå har vi det veldig bra alle tre. Jenta vår begynner på skolen etter sommerferien. Noe hun gleder seg veldig til

Og stor stas er det at vi skal bli foreldre igjen i januar Jeg er elleve uker på vei nå, og håper at alt skal gå bra denne gangen. Jeg føler meg trygg på at jeg får den oppfølgingen jeg trenger, og mannen min er helt fantastisk å ha som støtte

Dette barnet er i hvert fall etterlengtet i og med at det tok oss hele 16 måneder å lykkes med unnfangelsen Det er en spennende tid vi har i møte!
Merete83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-12-2013, 16:46   #47
Skumring
Medlem

Medlem siden: Aug 2012
Meldinger: 61
Skumring er en kommende stjerne på ryktebørsen.
blæ Sv: Fødselsdepresjon

Håper det gikk helt topp denne gangen

Skumring er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:31.