Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-04-2007, 13:07   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
.....

.....

Sist endret av Tidl. bruker; 06-05-2007 kl 15:56.
  Svar med sitat
Gammel 27-04-2007, 22:37   #2
timich
Gjest

Sv: Noen av dere som har blitt gravid med IVF?

Vi kom inn i Porsgrunn, og ble "godkjent" for IVF med en gang - MEN: Vi fikk beskjed om at vi ikke fikk gjennomføre forsøk før jeg hadde tatt av meg ca 20 kg... Så da var det bare å begynne å slanke seg (hehe, ikke at det akkurat har vært bare bare nei...), og på min vei nedover ble jeg gravid uten prøverør .
  Svar med sitat
Gammel 27-04-2007, 23:40   #3
Paddelora
Gjest

Vi gikk privat, og er blitt gravid vha ICSI.
Har fått hjelp i Trondheim hos Medicus, og de har ikke hatt noe fokus på vekta mi!
Her er det altså hos mannen "problemet" ligger,
men det gjør det jo ikke lettere at jeg er overvektig.
  Svar med sitat
Gammel 28-04-2007, 00:18   #4
Mokkitrollet
Veteranmedlem

Mokkitrollet sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,831
Blogginnlegg: 20
Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg har blitt gravid ved hjelp av inseminasjon jeg da, og ikke IVF. emn de sa at lyktes vi ikke med AID så gikk vi over på IVF.
jenta vår er laget i haugesund, og jeg har bare gode ord å si om de der.
jeg vet at de tidligere ikke har terpet på dette med vekt der. tidligere overlegen selv har sagt at så lenge store folk klarte å bli gravid på egenhånd syntes ikke han det var riktig å nekte store folk hjelp...
de har ikke nevnt noe om min vekt der hvertfall....

Lillesøster kom som en rakett 7.desember 2011, 15 dager før termin
Mokkitrollet er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-04-2007, 19:49   #5
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av timich
Vi kom inn i Porsgrunn, og ble "godkjent" for IVF med en gang - MEN: Vi fikk beskjed om at vi ikke fikk gjennomføre forsøk før jeg hadde tatt av meg ca 20 kg... Så da var det bare å begynne å slanke seg (hehe, ikke at det akkurat har vært bare bare nei...), og på min vei nedover ble jeg gravid uten prøverør .
Spør uregistrert siden jeg foreløpig bare holder til inne på SG

Får jeg lov til å spør om hva din bmi var da du fikk beskjed om gå ned før forsøk?
Jeg har også fått godkjent søknad uten noe mer informasjon rundt det med vekt. Synd om jeg skal vente i mange måneder, komme inn til samtale og da få beskjed om at det ikke skjer noe mer før om lenge pga vekt..
Forsøker selvfølgelig å gå ned litt i ventetiden, men lurer nå da veldig på om jeg kan fortsette å slanke meg i rolig og fornuftig tempo eller om det må skikkelig tak til. Ble litt langt dette, men det jeg lurer på er altså hvor mye du veide eller hva din bmi var da du fikk beskjed om å gå ned først - slik at jeg kan få en pekepinn på hvordan jeg selv ligger an. På forhånd tusen takk for svar.
  Svar med sitat
Gammel 29-04-2007, 10:56   #6
Tidl. bruker
Gjest

.....

Sist endret av Tidl. bruker; 06-05-2007 kl 15:17.
  Svar med sitat
Gammel 29-04-2007, 17:16   #7
Tidl. bruker
Gjest

.....

Sist endret av Tidl. bruker; 06-05-2007 kl 15:18.
  Svar med sitat
Gammel 02-05-2007, 10:51   #8
timich
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Spør uregistrert siden jeg foreløpig bare holder til inne på SG

Får jeg lov til å spør om hva din bmi var da du fikk beskjed om gå ned før forsøk?
Jeg har også fått godkjent søknad uten noe mer informasjon rundt det med vekt. Synd om jeg skal vente i mange måneder, komme inn til samtale og da få beskjed om at det ikke skjer noe mer før om lenge pga vekt..
Forsøker selvfølgelig å gå ned litt i ventetiden, men lurer nå da veldig på om jeg kan fortsette å slanke meg i rolig og fornuftig tempo eller om det må skikkelig tak til. Ble litt langt dette, men det jeg lurer på er altså hvor mye du veide eller hva din bmi var da du fikk beskjed om å gå ned først - slik at jeg kan få en pekepinn på hvordan jeg selv ligger an. På forhånd tusen takk for svar.
Ja, min BMI da var på rundt 32 (veide 94 kg, høyde 172). Jeg hadde allerede tatt av meg 12 kg da vi kom inn (var altså enda større før dette - 106 kg), men det var tydeligvis ikke nok... Jeg ble kjempeskuffa og fikk beskjed om at jeg i mitt tilfelle måtte ta av meg litt over 20 kg (måtte ned i ca 80 kg), noe som ville gi meg en BMI på 27. Så dersom du er såpass overvektig som jeg var, vil jeg anbefale deg å ta i et tak ja... Jeg vet at det bare er forferdelig vanskelig, men det var altså ingen vei utenom når vi først kom inn for min del iallfall... Så det er sikkert lurt å være forberedt på det - for det er veldig kjedelig å måtte se for seg enda flere måneders venting når man først er inne... Men de hadde jo rett i en ting i Porsgrunn da: De sa til meg at det kunne jo være at jeg ble gravid på egen hånd dersom jeg gikk ned i vekt, og det klarte vi jammen . Så det å slippe hormonkurer (og en dyr behandling) var jo positivt! Nå vet ikke jeg hva som gjør at du må ha IVF, men for min del var det PCOS, og i mitt tilfelle relatert til overvekt. Lykke til iallfall! Send meg gjerne en PM dersom det er noe du lurer på her
  Svar med sitat
Gammel 11-05-2007, 23:20   #9
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av timich
Ja, min BMI da var på rundt 32 (veide 94 kg, høyde 172). Jeg hadde allerede tatt av meg 12 kg da vi kom inn (var altså enda større før dette - 106 kg), men det var tydeligvis ikke nok... Jeg ble kjempeskuffa og fikk beskjed om at jeg i mitt tilfelle måtte ta av meg litt over 20 kg (måtte ned i ca 80 kg), noe som ville gi meg en BMI på 27. Så dersom du er såpass overvektig som jeg var, vil jeg anbefale deg å ta i et tak ja... Jeg vet at det bare er forferdelig vanskelig, men det var altså ingen vei utenom når vi først kom inn for min del iallfall... Så det er sikkert lurt å være forberedt på det - for det er veldig kjedelig å måtte se for seg enda flere måneders venting når man først er inne... Men de hadde jo rett i en ting i Porsgrunn da: De sa til meg at det kunne jo være at jeg ble gravid på egen hånd dersom jeg gikk ned i vekt, og det klarte vi jammen . Så det å slippe hormonkurer (og en dyr behandling) var jo positivt! Nå vet ikke jeg hva som gjør at du må ha IVF, men for min del var det PCOS, og i mitt tilfelle relatert til overvekt. Lykke til iallfall! Send meg gjerne en PM dersom det er noe du lurer på her

Tusen takk for svar!!
Da er det visst bare å ta i ett tak da...mye lettere sagt enn gjort. Har klart å gå ned 10kg siste året, men det er ikke nok - og det går for sent..
Hos oss er det "bare" uforklarlig barnløshet som gjør at vi er henvist, de har ikke funnet noe galt med noen av oss.
Skulle gjerne gitt deg en stor prikk for svaret, men jeg har ikke meldt meg inn her enda - vil vente med det til den store dagen, som jeg inderlig håper kommer..
  Svar med sitat
Gammel 28-03-2011, 04:35   #10
Uregistrerte
Gjest

blæ Sv: Noen av dere som har blitt gravid med IVF?

Jeg var på forsamtale og hadde 32,1 i bmi og fikk beskjed å slanke meg til 32 i bmi. Legen gav meg ny time om et halv år synst dette var urettferdig så jeg slapp unna med 2 månder. Jeg trodde det med vekten gikk fint siden jeg var innenfor 32, ble veid med klær og hadde spist i tillegg.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:53.