Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2008, 23:25   #91
MorO
Supermedlem

MorO sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 658
MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.MorO er fantastisk mot andre.
Sv: Giz sin vei videre i USA.

For en lei situasjon!!Endelig er drømmen om ett barn innen rekkevidde, så må man velge mellom flere....Håper alt ordner seg til det beste, og at dere iallefall blir foreldre til ett barn om noen mnd!!
Gammel 08-08-2008, 23:30   #92
Annba
Seniormedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: på toppen
Meldinger: 1,843
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes det er helt fantastisk at du lar oss få oppleve dette på "nært hold".
For de aller fleste er Surrogatmødre og foreldre til det kommende barnet noe man ser på TV.
Tusen tusen takk for at du lar oss få et blikk inn i deres situasjon!
Jeg og sambo diskuterte faktisk dette temaet etter å ha sett en TV-dokumentar for litt siden.
Det er så veldig fjernt fra min verden, ettersom jeg er så heldig å greie å bære frem barn selv...
Jeg synes det er utrolig flott at det finnes kvinner der ute som ønsker å være surrogatmødre!
Lykke lykke lykke til kjære deg! Både til deg, mannen din og Jen med familie.
Måtte dere komme helt i mål med et flott resultat!

Nå bare og jeg på kjente og kjære

Sist endret av Annba; 08-08-2008 kl 23:31. Begrunnelse: det heter vel ikke "surrogat-baby"...
Annba er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 00:02   #93
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Annba Vis post
Jeg synes det er helt fantastisk at du lar oss få oppleve dette på "nært hold".
For de aller fleste er Surrogatmødre og foreldre til det kommende barnet noe man ser på TV.
Tusen tusen takk for at du lar oss få et blikk inn i deres situasjon!
Jeg og sambo diskuterte faktisk dette temaet etter å ha sett en TV-dokumentar for litt siden.
Det er så veldig fjernt fra min verden, ettersom jeg er så heldig å greie å bære frem barn selv...
Jeg synes det er utrolig flott at det finnes kvinner der ute som ønsker å være surrogatmødre!
Lykke lykke lykke til kjære deg! Både til deg, mannen din og Jen med familie.
Måtte dere komme helt i mål med et flott resultat!

Koselig at du syns det er fint å følge oss på veien Glad for å følge alle her inne på veien også
Vi syns det er veldig viktig å vise et ansikt,og vi er ikke så veldig glad i noen av disse tv dok man har sett på tv den siste tiden. Mange av dem viser skrekkeksempler som gjør at mannen i gata får et litt feil syn på en surrogatprosesser,og dette er veldig synd. Dette var en av grunnene til at vi sto frem første gangen i media,for å vise at man kan gjøre en slik prosess på en trygg måte. Jeg ble bla kontaktet av dette danske tv teamet som har en av dok som gikk for en stund siden,men sånn type dok er uaktuelt for oss. Et av de spørs jeg ofte får er: "er det sikkert at dere for beholde barnet,og er dere ikke redd for at surrogaten skal stikke av med barnet.??"
Men har man sett for mange av de dårlige dok,så er det ikke rart at man kommer med feks slike spørsmål.
Håpet mitt er jo at andre skal se på dette som en fin måte og få barn på,og at mennesker som ikke kan adoptere/få egne barn kan se på denne prosessen.
++ at jeg håper de som styrer dette landet skal se at vi finnes,og at det er begynner og bli ganske mange av oss her i Norge.

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 08:06   #94
minimum
Medlem

minimum sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 491
minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.minimum har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette blir en spennede tråd å følge.

Håper virkelig at det ender godt og at dere sitter igjen med 1 eller 2 babyer i slutten av mars. Ingen lett vei mot familieforøkelse for dere, desto mer håper jeg dere lykkes.

Han er selvfølgelig verdens nydeligste gutt - helt objektivt
minimum er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 09:42   #95
Eføya
Gjest

Meldinger: n/a

Takk for at du tok deg tid til å svare Giz! Må bare undertegne Annba!
  Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 18:31   #96
cecilie77
Supermedlem

cecilie77 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 1,217
cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.cecilie77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette blir spennende fremover Giz, håper alt ordner seg til det beste for alle sammen

tro når han vil ut

med Simba
cecilie77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 20:29   #97
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

I går var det en herlig jente på SG som sendte meg en PM,etter og ha kikket inn hit..(jada de sniker på meg,gooojenter)
Hun skrev noe som jeg ikke har snakket noe om her inne enda,da jeg vet at det er mange her som ikke kjenner meg slik som mange av jentene på SG. (det er desverre mange som er der år etter år,og flere som fulgte med i den tiden jeg var kreftsyk og senere da vi fikk vite at vi ikke får adoptere..) Men hun syns det var viktig å tenke på at barnet/barna våre skulle ha en frisk mamma da de kommer til denne verden,og det har hun jo helt rett i Da jeg ble kreftoperert andre gangen hadde jeg hatt en svulst som var så stor at den kom bort i veldig mange organger, (ca17cm i diam) og alle disse organene måtte da fjernes. Men det spiller jo ingen rolle så lenge man faktisk får leve,men prob er jo at kroppen min sliter veldig pr i dag pga dette. Så sannheten er jo at jeg pr i dag må bruke veldig mange sterke medisiner, og gå i flere typer beh pga senskader. Jeg og gizmannen prøver ut et eget firma,slik at jeg kan jobbe litt fra hjemme når jeg klarer. Man har lite tro på at jeg noen gang kommer tilbake i den jobben jeg hadde før jeg ble syk,da den blir for tøff for meg. Men jeg gjør alt for og ha et godt liv,og jeg prøver å legge det meste til rette for fremtiden,med god hjelp fra div leger,psykolog,trygdekontor.ol.
Men hva når barnet kommer tenker vi, og noen kommer også med det spørsmålet til meg. Så klart skal vi klare det,barnet har jo en frisk pappa. Men pappa må også jobbe,så jeg må nok støtte meg litt på andre også.
Kommer det 2 barn,vil det så klart bli litt mere jobb,men da må vi nok tenke i litt nye baner hvis jeg fremdeles har de samme prob som i dag,skulle vi fått 3,ja da skulle vel det også gått,men jeg er ikke sikker på om det hadde blitt så fint for barna....og det er jo barna mine jeg tenker på,det er de som skal få all den kjærligheten og omtanken de trenger. Men får de det hvis mamma ikke klarer og ta seg av dem?? Nei,er ihvertfall mitt svar på det spørsmålet.

Så ja Firkløver,du har helt rett,dette er også noe som vi må tenke på ved en mulig reduksjon,men jeg tror ikke det er så lett å tenke på det for alle. Jeg syns det ihvertfall ikke det er enkelt...

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 21:19   #98
MammaMu
Seniormedlem

MammaMu sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 1,910
MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.MammaMu har en strålende fremtid.

......

Sist endret av MammaMu; 08-08-2011 kl 04:13.
MammaMu er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 21:42   #99
Mammalykke2
Gjest

Ingen har garanti for livet, så det at du tidligere var syk, Giz, syns jeg ikke spiller noen rolle for hvor hvor mange barn du kan få.

Lykke til videre. Ønsker Jen (og deg) et friskt svangerskap!!!
  Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 21:47   #100
Alia67
Gjest

KJære, Giz. Det var da ikke måte på hvilke valg dere måtte ta. Ønsker dere lykke til og at dette ordner seg til det beste både for dere og Jen

Stor klem fra alia
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:01.