Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-08-2008, 22:08   #121
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Giz sin vei videre i USA.

Gratulerer med bryllupsdag! -og god bedring til stakkars gizvovsen.

Håper Jen har gode nyheter til dere idag! Krysser fingrene!
  Svar med sitat
Gammel 11-08-2008, 23:17   #122
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Da har endelig roen kommet snikende innover gizhuset for i dag,syns jeg har vært våken i flere dager pga nattevåk og en lang dag i dag. (hmm,kanskje det er en påminnelse på hvordan livet vil bli om noen mnd)
UL.UKE 7.
Jen hadde sporblødninger i går også,og ul i dag viste at den ene eneggede tvillingen sin hjerte nå har sluttet å slå. Hjertelyden på den andre som ligger i samme eggpose hadde blitt sterkere,og den som ligger i egen pose hadde enda litt sterkere hjertelyd. Altså,så er det nå igjen 2 små spirer der inne. Det var trist,men naturen har altså alt tatt et valg for oss. Legen i LA sa at hvis den eneggede som er igjen nå også faller ifra,vil dette bety at disse 2 hadde en kromosonfeil i utgangspunktet,men det kan også hende at dette ikke hender. Dette vil vi kanskje få svar på om en uke,da Jen reiser til han for UL i LA. Hvis begge våre gullglumper får vokse,så kommer vi til å beholde begge 2,vi får bare håpe og tro at dette skal vi klare på et vis når det gjelder forsikringspenger. Legen trodde også at det er veldig små sjanser for at det er kroppen til Jen som støter ifra seg embryoene,noe jeg personlig har liten tro på.
Dere får ikke noe jubelrop av meg i kveld,dette er hard kost uansett,selv om vi i våre hjerter jo er glade for at vi slipper å redusere og velge mellom våre egne barn. Men dette er en påkjenning,og det er ikke lett å snakke med Jen på mobilen,når man så gjerne heller skulle holdt henne i hånda på UL i dag. Men jeg ga henne masse varme ord i dag og vi forteller henne gang på gang at vi er så utrolig glad for at vi har møtt henne og at hun er en engel. Jeg sa også at det var mange her inne som tenkte på henne og syns hun var et herlig menneske. Da lo hun og sier:"jeg prøver å gjøre så godt jeg kan." Hun hilser masse til dere alle sammen.
Min kjære Gizmo har hatt en hard dag og man vet enda ikke hvordan det vil gå. Jeg har prøvd og feilet med medisinering i dag,i samarbeid med dyrlegen. Jeg går selv på så mye medisiner og kan mye om menneskekroppen, (noen fordeler må man ha etter mange år med sykdom) så jeg prøver å tenke at det funker også for dyr. Han virket litt bedre nå i kveld,og matmor kan se at han ikke har det vondt. Så jeg håper vi for beholde han enda litt lengre,ihvertfall så lenge han selv har glede av det. Han er helt tydelig ikke lett å knekke den lille hunden. Måtte le av han i dag,da jeg ikke rakk ut på verandaen med han for å tisse. (jeg måtte bære han for den lille kroppen orket ikke selv,nå i kveld tisser han selv igjen) Jeg holdt han slik at han mer eller mindre satt på rompa på armen min og strålen sto da rett i vinduet på verandadøra Stakkars liten.
Ja det ble lite romantikk i gizhuset på bryllupsdagen,men vi har fremdeles hverandre alle 3 og det er romantikk god nok

Gizveien

Sist endret av giz; 11-08-2008 kl 23:22.
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-08-2008, 23:28   #123
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå ble i hvert fall jeg letta her. Jeg har tenkt på deg i hele dag. Men jeg forstår at det er tøft for dere å sitte her i Norge og har Jen så langt borte. Skulle ønske jeg kunne sendt dere strake veien over og bedt dere bli til mars. (Men det kan jeg ikke altså, med mindre jeg vinner en 10-12 mill i lotto. I så fall er billetten deres. )

Litt synd at det ble en litt amputert bryllupsdag, men forhåpentligvis kan dere feire neste enda litt mer. Jeg håper dere får beholde Gizmo litt til, og at han får mange flere GODE uker med dere. Det er hardt å miste dyrene og følgesvennene sine (og jeg kan egentlig tenke meg at det er litt ekstra hardt for deg, for når man er syk selv så er de noe av det aller beste man kan ha som støtte..)
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-08-2008, 23:31   #124
Zoomien
Supermedlem

Zoomien sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo
Meldinger: 783
Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.Zoomien har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjære dere ...

enkelte valg er det godt man slipper å ta.
X'er fingre for at de to spirene som bor i jen's kropp nå er sterke og holder hele veien frem!

tenker masse på dere...
VINCENT kom 15/08/08 klokka 11:02 3315gr 52cm 36cm hodeomkr.
Venter en GUTT 21.08.08 (ul termin) planlagt KS 15.08.08
Lille Engle gutt Elias f/d 16.04.2007 uke16
sladrer med leonore86 og Kiha(maiklubb)
Zoomien er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 08:23   #125
Fra Andersen
Gjest

Meldinger: n/a

Dette var jo - tross alt - det man håpet på... Skjønner at det er trist, men dersom Jen er ved god helse, så skal du se at dette ordner seg Trist å høre om hunden, men du er jo så realistisk i alt dette, Giz. Trist, sårt og fælt - og det blir nok mye sorg i heimen når Gizmo må forlate dere... Trøst deg med at han da vil komme til hundehimmelen, hvor det ikke eksisterer hverken båndtvang eller forrasjonering - det brukte jeg som trøst!
Følger med på deg og dere, dette er jo kjempespennende, rørende og fantastisk!
  Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 08:31   #126
Lykkeliten
Veteranmedlem

Lykkeliten sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,233
Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.

En stor til deg og til vovsen. Det er vondt når de blir syke.
Dere har jammen meg hatt noen prøvelser siden dere møttes, men enn så klisjeaktig det høres ut så er det sant som de sier at det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Virker som dere har et forhold med en solid rygg, og jeg håper du en dag får gitt gizmannen ditt ja på nytt.

Kjempefint at ul'n til Jen gikk bra, og det er rart å si at det er bra naturen ordner opp. Det er synd det skal være så vanskelig med forsikringer, men jeg håper det løser seg for dere.

Håper Gizmo har det litt bedre i dag og at han får mange gode uker til sammen med dere.

Følger med dere på ferden videre.
Lykkeliten er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 11:14   #127
Annba
Seniormedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: på toppen
Meldinger: 1,843
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Monster-hormonella sitter her og tuter for dere...
Av lettelse over å slippe å ta umenneskelige valg, av sorg for tross alt å ha mistet et barn, av bekymring for Giz-hunden, av håp og bekymring, usikkerhet og tro på veien videre. Det blir så altfor altfor altfor overveldende...

(Og jeg kjenner dere jo ikke engang, så jeg kan ikke forestille meg hvordan DERE har det)!
Ja, jeg er litt gal, men det er nå en gang slik at historien deres rører meg dyyyyyyypt inne i hjertet.

Ønsker dere alle alt godt på veien videre giz.
Måtte dette få en happy ending!
Nå bare og jeg på kjente og kjære
Annba er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 11:28   #128
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Sita:Jeg håper du leverer inn en lottorekke til helga
fra andersen:Gizmo kommer til og rulle den dagen han kommer til din hundehimmel,han vet nesten ikke hva bånd og sult er i dette livet heller Han ser ihvertfall litt bedre ut i dag syns jeg.
Lykkeliten:Jada her i huset har det så klart vært endel prøvelser,men sånn er det bare. Det som er viktig, er at man alikevel kan ha det godt,og det har vi virkelig. Og som jeg sier,jeg vet ikke om jeg ville ha vært foruten alt sammen,for det gjør meg til den jeg er,og jeg ville ikke vært uten alle de menneskene jeg har møtt pga feks kreften og surrogatprosessen.
Annba:Du er ikke gal vennen,bare gooood

til alle dere som kommer med støtte og gode ord,vi setter veldig pris på dere.

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 11:39   #129
Lykkeliten
Veteranmedlem

Lykkeliten sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,233
Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkeliten har et ubeskrivelig bra rykte.

Det har du helt rett i giz. Man formes og forandrer seg etter hvilke utfordringer man støter på her i livet. Det ser visst ut til at noen skal få full pakke, og jeg er full av beundring for hvordan dere har kommet dere opp igjen til der dere er i dag.

Det er litt rart for meg å være her, for egentlig har jeg ingenting her å gjøre. Men historien deres rører meg dypt inn i hjertet, og jeg håper ved alle makter at dere skal få oppleve det å bli mamma og pappa. Dere har møtt på det meste av motstand på det punktet, men nå ser det jo ganske så lyst ut. Jeg er glad for at du er så åpen om dette, for jeg visste ikke i min bomullsverden() at man fra lille norge brukte surrogater i bl.a usa.
Det er synd og skam at slik ikke er mulig, på en lovlig måte, i Norge. Jeg er sikker på at mange her til lands mer enn gjerne ville hjulpet de som ikke kan få barn selv.
Lykkeliten er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 13:43   #130
Emma-80
Supermedlem

Emma-80 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,276
Blogginnlegg: 27
Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.Emma-80 har et ubeskrivelig bra rykte.

Så godt å høre at det fortsatt er 2 friske små i Jen`s mage Håper alt går bare bra med dem begge

Og god bedring til vovsen, så trist når de blir syke
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:30.