Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2008, 10:31   #51
Summer
Supermedlem

Summer sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,090
Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.Summer har mye å være stolt av.
Sv: Giz sin vei videre i USA.

Så bra at alt er i orden!
Gammel 05-08-2008, 15:57   #52
Solå
Supermedlem

Solå sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørvest
Meldinger: 1,338
Blogginnlegg: 49
Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.

Så kjekt å lese at alt står bra til Det var det jeg kom innom i dag for å lese
Ma uke 9 - eneggede tvillinger - mars 10
Verdens beste lille gutt kom til oss den 13 oktober ...........
Dagens status: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkBildetråd
Solå er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:01   #53
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Første UL. (6+2)

I dag velger jeg å lette på sløret å skriver om hvordan vi har det om dagen,slik at man kan se hva slags påkjenninger man kan komme opp i når man bruker surrogat/donor. Det er ikke med lett hjerte jeg skriver dette,men jeg har hele tiden skrevet om hele prosessen,og når man velger å stå frem,så kan jeg like godt fortelle om denne delen også.
Mandag hadde Jen sin første ul. Hun har vært veldig dårlig disse første ukene,så hun trodde nok at det kanskje kunne være 2 stk der inne. Hun hadde også hcg på nesten 500 på dag 14. Det viste seg raskt at det var 3 stk i Jens mage,da det ene egget hadde delt seg i to (eneggede tvillinger) og det siste egget hadde også festet seg. Dette høres kanskje ut som en ønskedrøm,men det er altså slik for de som reiser til USA for og få barn på denne måten kan forsikre kun ett barn pr fødsel. Det er bare Looyd som har en fullverdig forsikring pr i dag. Dette pga at flerlingfødsler fører med seg større risiko for den gravide og barna. Hvis barna blir liggende i flere dager/uker på sykehus i USA,og man ikke har en fullgod forsikring,kan man bli sittende igjen med en sykehusregning på mange tusen. Et par vi har hørt om kom hjem til en regning på 2.5mill fra sykehuset de hadde fått sitt surrogatbarn på,da de ikke hadde en forsikring som dekket sykehusoppholdet.
Vi ringer vår lege i LA for å høre hva han sier om vårt tilfelle,da vi jo vet at det ikke finnes noen forsikring pr i dag for eneggede tvillinger. Det er ca 0,3% sjans for og få eneggede,da de ligger jo i samme eggsekk,dermed kan de ikke skilles ved en abort.
(Her bryter jeg inn for og si at det er dette som gjør vår verden veldig tøff om dagen,og som det også er vondt å skrive om her inne. Vi har ønsket oss barn i mange år,og nå kan vi komme opp i en situasjon der vi kanskje MÅ redusere bort embryoer)
Vår lege vil da få Jen til LA om 14 dager får å se om det er en hinne(r) mellom tvillingene,for hvis det ikke er det (noe som hender hvis egget delte seg i 2 veldig sent)så ligger barna sammen. Da er det stor fare for misdannelser eller at de kan vokse sammen i bein/organer. Noe jo som da vil fortelle oss at de ikke kan leve opp eller vil dø i magen til Jen.
Det andre egget er nok også en liten tøffing,men kan alt være svakere pga de andre to der inne.
Skulle det være at tvillingene har det bra,og den siste faller bort,så må våre advokater i USA gå i dialog med vårt sykehus, hvis det skulle vise seg at barna må ligge lengre der pga hastkeisersnitt/for tidlig fødsel. Faller tvillingene bort og den siste vokser normalt,vil forsikringsbiten gå som normalt.
Altså utfallet vårt kan bli 1 barn,eneggede tvilling (2gutter eller 2jenter) eller ingen av de 3 vokser frem.
Heldigvis har jeg en tante som er jordmor og har også jobbet på IVF avd på Rikshospitalet. Hun er god og ha til å forklare oss om alle disse tingene. Det er ikke alt som er like enkelt å skjønne på engelsk på en dårlig telefonlinje fra USA.

Vår kjære surrogat Jen er ikke redd,hun ønsker å føde fram tvillingene hvis de er friske. Hun er pos og tenker bare på de 3 hun bærer for oss. Hun er bare den mest utrolige kvinnen jeg har møtt i mitt liv. Klinikken i LA og vår kontaktperson i selskapet vi bruker gjør også alt for å hjelpe oss,vi føler oss ikke alene på den måten.
Jeg gråt litt da jeg fikk nyheten,da dette er et tilfelle få opplever. (heldigvis) Men nå føler jeg meg ganske rolig og har tro på at det er en mening med dette også.
De som kjenner meg her inne vet at jeg graver meg sjelden lenge ned i livets vonde hendelser,men prøver heller å tenke positivt. Gizmannen og jeg har kommet oss igjennom så mye de siste årene,og jeg har tro på at dette også vil ende godt.

Så der har dere slik vår prosess er pr i dag. Ny ul den 18.aug

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:09   #54
Sepsis
Seniormedlem

Sepsis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,544
Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.

Oi, det var mye nytt! Jeg skjønner godt at dere har mange tanker i hodet om dagen. Takk for at du delte dem med oss. Er det noe alternativ å evt. beholde alle tre? Vet ikke om jeg skjønte alt riktig.

Ønsker dere alt hell og lykke videre.
Gammel 06-08-2008, 21:25   #55
giz
Supermedlem

giz sin avatar

giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sepsis Vis post
Oi, det var mye nytt! Jeg skjønner godt at dere har mange tanker i hodet om dagen. Takk for at du delte dem med oss. Er det noe alternativ å evt. beholde alle tre? Vet ikke om jeg skjønte alt riktig.

Ønsker dere alt hell og lykke videre.
Takk for klem
Legene tror ikke Jen sin kropp kan bære frem 3 stk. Hun har 3 egne barn og 1 keisersnitt bak seg,og en veldig spe kropp. (hun er ikke en stoooor amerikaner,da hun er født på fillipinene) Vi må tross alt ta hensyn til hennes helse/ve og vel og ikke minst barna+ store prob i henhold til sykehusforsikring på barna.
Bare si fra hvis det ikke er lett å skjønne alt,for det er ikke rart nemlig)

Gizveien

Sist endret av giz; 06-08-2008 kl 21:56. Begrunnelse: ekstra info
Gammel 06-08-2008, 21:30   #56
Sepsis
Seniormedlem

Sepsis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,544
Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av giz Vis post
Takk for klem
Legene tror ikke Jen sin kropp kan bære frem 3 stk. Hun har 3 egne barn og 1 keisersnitt bak seg,og en veldig spe kropp. (hun er ikke en stoooor amerikaner,da hun er født på fillipinene) Vi må tross alt ta hensyn til hennes helse/ve og vel og ikke minst barna.
Bare si fra hvis det ikke er lett å skjønne alt,for det er ikke rart nemlig)
Da ble jeg litt klokere. Håper virkelig at alt ordner seg for dere.
Gammel 06-08-2008, 21:36   #57
Hera
Gjest

Meldinger: n/a

Hjelpe meg, Giz. Dette skjønner jeg er vanskelig.
Du snakker du, om skjebnens ironi.
Jeg håper dere kommer fram til en god løsning både for dere og for surrogaten.
Og at du fortsatt klarer å glede deg over graviditeten, selvfølgelig. Det skal ende lykkelig dette, skjønner du!
Lykke til med neste UL!
  Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:39   #58
nelly73
Supermedlem

nelly73 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 697
Blogginnlegg: 12
nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.nelly73 har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå ble jeg helt satt ut her hjemme, jeg forstår at denne situasjonen er fortvilende for dere. Spesielt med tanke på Jen og siden dere ikke kan forsikre alle.

Jeg håper det ordner seg på best mulig måte for dere og takk for at du valgte å dele dette med oss

nelly73 er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:42   #59
Melita
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 485
Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.

Åhh...Giz for en vanskelig situasjon dere og Jen har kommet opp i Det er jo helt absurd at dere som ha ønsket dere barn så lenge og møtt så mange hinder på veien, nå er i en situasjon med for mange barn

Godt dere har hverandre og familie rundt dere. Håper legene kommer med klare anbefalinger for dere så valgene ikke blir for vanskelige

Ønsker dere masse lykke til

: Lillesøster kom en måned før tiden og ble oktoberbaby
Melita er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:53   #60
giz
Supermedlem

giz sin avatar

!!!!!!!!

Gizveien

Sist endret av giz; 06-08-2008 kl 21:55. Begrunnelse: lite klar i hodet:)
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:59.