Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Datahjelp og spørsmål om forumet > Forslag til nye diskusjonsforum
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-09-2008, 09:56   #1
Nebadon
Gjest

Meldinger: n/a
Pseudotvillinger ?

Ny gruppe på foreldre grupper? er så mange som får pseudotvillinger, alså tette under 24 mnd, kunne vi hatt d her? tror de har d på barnimagen.no, men jeg trives så godt her

andre som også har lyst til dette?
  Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 09:57   #2
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Pseudotvillinger ?

Takk for forslaget. Jeg skal ta det opp med de andre moderatorene.

Mvh
Sita - moderator.
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 12:26   #3
silkepels
VIP-medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 7,060
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

En barnelege jeg var hos, sa at det er pesudotvillinger så lenge det er 18 mnd eller under mellom dem (altså ikke så mye som 24 mnd = 2 år)

silkepels er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-09-2008, 20:23   #4
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
En barnelege jeg var hos, sa at det er pesudotvillinger så lenge det er 18 mnd eller under mellom dem (altså ikke så mye som 24 mnd = 2 år)

Jeg registrerer at det opereres med både 18 mnd og 24 om en søker info hos flere ulike aktuelle kilder. Det ser altså ut til å ikke være noen helt felles enighet om dette selv hos fagpersoner. En barnelege kan mene 18 mnd, mens en annen mener 24 mnd. Alt ettersom hvem en spør.

Sitat:
Er det mindre enn to år mellom barna, kalles de gjerne pseudotvillinger
http://www.babyverden.no/templates/Article____4284.aspx

Sitat:
Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=4&gl=no

Sitat:
Når to søskende fødes med en aldersforskel på 18 måneder eller derunder, kaldes de pseudotvillinger
http://64.233.183.104/search?q=cache...nk&cd=10&gl=no

Et kjapt søk for å vise variasjonene, men i all hovesak finner jeg 24 mnd.

Sist endret av Tidl. bruker; 14-09-2008 kl 20:27.
  Svar med sitat
Gammel 15-09-2008, 08:21   #5
Monikum
Veteranmedlem

Monikum sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Ålesund
Meldinger: 4,404
Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.Monikum har et ubeskrivelig bra rykte.

Passer det ikke bedre på NM?? det er vel ikke så relevant enda så lenge kun det ene barnet finner seg i magen? eller?
Monikum er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-09-2008, 12:39   #6
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Moderatorgruppa synes at emnet er bedre egnet for NM, da vi ikke kan se at problemstillinger som vedrører pseudotvillinger er spesielt aktuelle under svangerskapet (det er for øvrig ikke BiM som har et forum for pseudotvillinger, men DinBaby).

Dersom du likevel synes behovet er tilstede, står du fritt til å opprette en sosial gruppe med dette som tema . Kommer antallet medlemmer i denne sosiale gruppa opp i mer enn 20, har dere også anledning til å opprette et eget underforum. Dette er en ny funksjon som kom etter siste oppgradering, du kan lese mer om det her.

Mvh
Tossi, moderator
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 11:21   #7
Nebadon
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Tossi Vis post
Moderatorgruppa synes at emnet er bedre egnet for NM, da vi ikke kan se at problemstillinger som vedrører pseudotvillinger er spesielt aktuelle under svangerskapet (det er for øvrig ikke BiM som har et forum for pseudotvillinger, men DinBaby).

Dersom du likevel synes behovet er tilstede, står du fritt til å opprette en sosial gruppe med dette som tema . Kommer antallet medlemmer i denne sosiale gruppa opp i mer enn 20, har dere også anledning til å opprette et eget underforum. Dette er en ny funksjon som kom etter siste oppgradering, du kan lese mer om det her.

Mvh
Tossi, moderator
jeg er både på nm og sm. har blandet litt forumer men må jeg ytre et ønske på nm og ?
  Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 11:39   #8
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nebadon Vis post
må jeg ytre et ønske på nm og ?
Det må du .

SM-moddene kan mene at vi synes et emne er bedre egnet for NM, men vi kan ikke bestemme at det bør etableres et underforum der - den avgjørelsen er det moderatorgruppa på NM som tar.
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:30.