Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2008, 19:18   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Jippi, det går an å slanke seg som gravid!

Jeg er 27 uker på vei, er 162 høy og veide nærmere 90 kilo.
Jeg spiste masse sjokolade, snop, is, chips - you name it - og jeg spiste det.

Plutselig fikk jeg nok og kuttet ut alt usunt 100%
Spiser bare sunne ting nå, som f.eks Fedon Lindbergs sitt grovbrød, og går med høy puls 30 min på Elipsemaskin 5 dager i uka. Jeg går ned i vekt som bare det, fett og valker forsvinner og magen blir mer og mer graviderund og spiss i stedet for valkete.

Jippi )
  Svar med sitat
Gammel 21-09-2008, 20:09   #2
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jippi, det går an å slanke seg som gravid!

Så bra for deg og for barnet ditt at du har valgt å leve sunt!

Vil bare påpeke at dette er å legge om livsstil og kosthold og ikke direkte å slanke seg i den betydning at man sterkt begrenser kaloriinntaket og lever på strenge dietter, noe som ikke er bra. Sånn du gjør nå, derimot, er helt topp.
Gammel 21-09-2008, 21:37   #3
BabyB
Medlem

BabyB sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Asker
Meldinger: 394
Blogginnlegg: 5
BabyB er fantastisk mot andre.BabyB er fantastisk mot andre.BabyB er fantastisk mot andre.BabyB er fantastisk mot andre.BabyB er fantastisk mot andre.BabyB er fantastisk mot andre.BabyB er fantastisk mot andre.

Så flink du er!!
Utrolig bra at du gir lille baby'n din et så godt utgangspunkt

Magegalleri
BabyB er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2008, 22:46   #4
Uregistrerte
Gjest

Så flink du er!! Dette er min erfaring også. I førgravid tilstand lå jeg på rundt 80 kilo. Jeg er 163 høy, så jeg var over grensa til fedme. Det å bli gravid, var en enorm inspirasjon for meg til å leve sunt og bevege meg. Jeg "slanket" meg ikke ett eneste sekund, var aldri sulten, men spiste sunt, spiste aldri godteri og beveget meg masse. Resultatet? Den dagen barnet ble født, veide jeg 72 kilo. 7 kilo til forsvant i løpet av de to første ukene etter fødselen, slik at jeg bruker å si at svangerskapet gjorde meg normalvektig. Etter det har jeg gått ned enda 10 kilo, og er i dag i supergod form og har det fantastisk godt!

Lykke til videre med svangerskap og sunn livsstil!

(Må legge til at legen/jordmor fulgte nøye med på meg, og jeg fikk masse ros for livsstilen min og ikke "kjeft" fordi jeg gikk ned i vekt.)
  Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 08:17   #5
Uregistrerte
Gjest

Så heldige dere er som får dette til så fint og lett! Når man har en usunn livsstil er det enklere å legge om. Selv har jeg gått opp mye når jeg har vært gravid, uten at jeg har spist spesielt mye søtt eller fett. Når man har en ganske sunn livsstil fra før er det vanskeligere å kutte ned på noe. Nå f.eks. så spiser jeg magert og spiser kun snop på lørdagene. Jeg har prøvd å begrense vektoppgangen nå også, ved å kutte ned måltidene fra 3 til 2 knekkebrød og slikt, men det ender opp med at jeg blir kjempesulten.

Så det er ikke like enkelt for alle....
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 16:21   #6
Uregistrerte
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Så heldige dere er som får dette til så fint og lett! Når man har en usunn livsstil er det enklere å legge om. Selv har jeg gått opp mye når jeg har vært gravid, uten at jeg har spist spesielt mye søtt eller fett. Når man har en ganske sunn livsstil fra før er det vanskeligere å kutte ned på noe. Nå f.eks. så spiser jeg magert og spiser kun snop på lørdagene. Jeg har prøvd å begrense vektoppgangen nå også, ved å kutte ned måltidene fra 3 til 2 knekkebrød og slikt, men det ender opp med at jeg blir kjempesulten.

Så det er ikke like enkelt for alle....
Nei, det tror jeg du har helt rett i! Jeg er gjest fra innlegg 4 og hadde en forferdelig usunn livsstil før jeg ble gravid. Mye mat, feil mat, godteri hver dag og omtrent ingen fysisk aktivitet. Legen mente at en totalomlegging av kostholdet kom som et veldig sjokk på kroppen, og at det var derfor jeg raste ned i vekt, spesielt den siste tiden. Folk som allerede var meget sunne, ville derfor ikke gå ned i vekt slik jeg gjorde. Jeg merket det godt på min sylslanke svigerinne som gikk gravid samtidig med meg. Hun spiste jammen ikke noe mer enn meg, men la på seg mye fordet. (Nå var hun undervektig i utgangspunktet, så hun trengte virkelig de kiloene også).
  Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 18:02   #7
Mama_san
Gjest

hei! må bare si at jeg blir så inspirert av å lese denne tråden her!
jeg la på meg en del sist jeg var gravid men klarte å ta av alt slik at jeg endte opp på ca 73 kg- er 167 høy. var egentlig fornøyd med den vekta men har nå lagt på meg en del igjen (har ingen unnskyldning- junkfood, snop i hauger og lass og null mosjon). er gravid igjen og LIVREDD for å bli enda større, tipper jeg er rundt 80 kg nå og er bare 4 uker på vei.
men når jeg leser det dere skriver så ser jeg at det går kanskje an å la være å legge så mye på meg?! skal uansett prøve.
dere er flinke!
  Svar med sitat
Gammel 12-04-2011, 19:36   #8
Uregistrerte
Gjest

uff Sv: Jippi, det går an å slanke seg som gravid!

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Jeg er 27 uker på vei, er 162 høy og veide nærmere 90 kilo.
Jeg spiste masse sjokolade, snop, is, chips - you name it - og jeg spiste det.

Plutselig fikk jeg nok og kuttet ut alt usunt 100%
Spiser bare sunne ting nå, som f.eks Fedon Lindbergs sitt grovbrød, og går med høy puls 30 min på Elipsemaskin 5 dager i uka. Jeg går ned i vekt som bare det, fett og valker forsvinner og magen blir mer og mer graviderund og spiss i stedet for valkete.

Jippi )
Jeg har også utrolig lyst å gjøre dette, men ha så mye kynnere at jeg nesten ikke kan gjøre noe.. Har fått beskjed om å holde meg i ro.. Tror du det funker uansett om jeg ikke trener? Er i uke 30
  Svar med sitat
Gammel 12-04-2011, 22:37   #9
harmony
VIP-medlem

harmony sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 6,938
Blogginnlegg: 60
harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.harmony har et ubeskrivelig bra rykte.

Spis sunt, og så klart det gir helsegevinster for både deg og babyen.
Gammel 13-04-2011, 13:07   #10
C3PO
Veteranmedlem

C3PO sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,800
Blogginnlegg: 4
C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer! Det er utrolig hvor inspirerende det er å gå gravid. Jeg opplevde noe lignende med min førstemann. I tillegg så får jeg superforbrenning når jeg går gravid, så jeg endte opp 10 kg lettere ett år etter at jeg ble gravid. Nå gjør du noe jeg ikke gjorde da jeg gikk gravid med førstemann - du trener, og da har du veldig gode forutsetninger for å holde på den nye vekta.

med Marilyn
C3PO er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:41.