Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-01-2009, 21:49   #21
vaag
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Surrogatråd

Hi - og gratulerer! Særlig i starten av svangerskapet er det hyggelig å gi noe som er norsk. Det betyr at dere gir noe av deres egen bakgrunn, og er også noe som hun kan vise til familie og venner. Det er hyggelig å ha noe å vise fram til andre, og særlig er det spennende med noe som er fra andre land. Bok, dvd, håndarbeid etc er flott. Vi har brukt sjal fra Oleanna, og disse er fine og er lette å ha med i kofferten. Engelske bøker om Karius og Baktus, Kardemomme by, Pippi til barna er flotte og du kan også gjerne gi service til dette etterhvert som dere møter de neste gang. Mange har sendt bøker til sengeliggende surrogater, og Berlinerpoplene, Bokhandleren i Kabul og flere av Anne Holt sine krimbøker er utgitt i rimelig engelsk utgave. Disse kan også være en ok gave til en ektefelle. CD med norske artister, gjerne i samlinger er også ok. Kari Bremnes sin musikk er spillt inn med engelske tekster. Jeg synes det er hyggelig å vise fram noe som er moderne norsk. Vi framstilles gjerne som en slags nostalgisk "Sound of Music", og det er fint om de får et inntrykk av et moderne Norge som barna skal vokse opp i. Du finner my på Tanum, Norli, Haugen Bok og kan også bestille på www.amazon.com
  Svar med sitat
Gammel 01-01-2009, 21:52   #22
prøvepia
Medlem

prøvepia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 300
prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.

Så gøy med første UL, smile!

Når det gjelder norske gaver... Brunost (+ ostehøvel ),
lusekofte, selbuvotter/luer, norsk musikk, norsk film (Flåklypa
dubbet på engelsk?) og norske eventyrbøker.

Håper du tar med UL-bilder hjem igjen!

prøvepia er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 13:45   #23
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har gitt bøker om troll og norge (lillehammer) på engelsk. Sist hadde vi med t-skjorter til alle sammen med Norske motiver,det falt veldig i smak hos alle sammen.
Har også kjøpt med litt mammaklær til Jen,noe hun satte veldig pris på,og senere i svangerskapet anbefaler jeg gavekort på feks spabeh. (Søk på nettet på der surrogatfam bor eller nærmeste by,så finner man alltid salonger som vil hjelpe med slike gaver)

Gleder meg til å høre om ul Smile

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-01-2009, 22:45   #24
vaag
Gjest

Her er det mange gode tips! Flott at mange bidrar med tips. Det er etterhvert en god del som har erfaringer på dette temaet. Fremdeles er noe av det enkle godt: Kong Haakon konfekt, melkesjokolade og twist. Hvis vi ikke har vært der, men der det har vært en viktig eller vanskelig situasjon har vi sendt blomster. Vi har hatt god erfaring med www.flowers.com der du kan velge blomster, leveringstid, med eller uten vase, skrive kort og også ha oversikt om blomstene er levert.
  Svar med sitat
Gammel 03-01-2009, 19:48   #25
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Tusen takk alle sammen for mange og kjempegode tips!!
Det blir helt sikkert mulig å finne opp til flere av disse i løpet av uka som kommer.
Det blir noen hjemmelagde gaver (svigermor har strikket luer til ungene ) og litt småtteri fra oss + noe til Karen og mannen. Vi skal jo faktisk bo hos dem! Blir spennende...

Men mest spennende av alt blir selvsagt UL!
Gammel 10-01-2009, 01:53   #26
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Fikk streng beskjed om ikke å ta med store gaver, så vi har begrenset oss litt:
* DVD med Flåklypa Grand Prix, med engelske stemmer.
* Norwegian Mood-CD'en til Kari Bremnes.
* Bok til barn om surrogat
* Hjemmestrikkede gaver til mor og barn (skal se om vi finner noe i butikken til far før vi drar)
* Og så har vi bestilt T-skjorte til Karen
Gammel 10-01-2009, 10:52   #27
vaag
Gjest

Dette er artige gaver - og t-skjorten vanvittig morsom! Må skaffe noen av disse!
  Svar med sitat
Gammel 13-01-2009, 18:12   #28
kkitty
Gjest

Hei, er nye her. Jeg har en vennine is USA som er gravid og ønsker a gi meg babyen( hun er amerikansk og single og ønsker ikke barn) . Skal til USA å hente min baby, termin 17 Juni. Kan dere hjelpe meg litt, det er sikkert mye papir arbied jeg må gjøre.
  Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 08:27   #29
kkitty
Gjest

Det blir en "Direct adoption" jeg vet ikke om jeg må ha papirer med fra Norge, hvordan gjør surrogat mødre det med barn fra USA?

Sitat:
Opprinnelig postet av kkitty Vis post
Hei, er nye her. Jeg har en vennine is USA som er gravid og ønsker a gi meg babyen( hun er amerikansk og single og ønsker ikke barn) . Skal til USA å hente min baby, termin 17 Juni. Kan dere hjelpe meg litt, det er sikkert mye papir arbied jeg må gjøre.
  Svar med sitat
Gammel 07-02-2009, 04:46   #30
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av kkitty Vis post
Det blir en "Direct adoption" jeg vet ikke om jeg må ha papirer med fra Norge, hvordan gjør surrogat mødre det med barn fra USA?
Hei.
Det er ikke helt enkelt å svare deg,da dette blir litt utenom slik vi gjør dette. Men jeg råder deg til å finne en god advokat i USA,som hjelper surrogater,da vil du helt sikkert få gode svar Gå inn på amerikanske surrogatforum,så vil du helt sikkert få gode svar. Vi bruker et selskap som hjelper oss,men vi adopterer ikke barna. Håper du finner den hjelpen du trenger.

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:00.