Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Vis resultat: En liten uhøytidelig undersøkelse: Hvor mange mirakler tror DU det bor i Karens mage?
0 0%
8 80.00%
2 20.00%
Kanskje det er enda flere? 0 0%
Velgere: 10. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-01-2009, 20:14   #61
Rosa
Medlem

Rosa sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 456
Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.
Sv: Smiles vei videre i Canada

Gratulerer så mye!

Rosa er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-01-2009, 20:38   #62
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Vi har landet på jorda i dag, men er fortsatt litt sjokkert. Vi har snakket med Joanne (surrogatorganisasjonen) og hun sa at vi måtte være forberedt på å kanskje måtte redusere. Vi har veldig god kontakt med Karen og er glade for at vi er her nå for å kunne diskutere ting sammen. Vi regner med å få snakke med spesialisten vår i Toronto før vi drar hjem. Han vil komme med en anbefaling og fortelle oss om risikoene ved å gå videre med tre og med å redusere. Karen står i hovedfokus for oss. Hun må være frisk og rask etter dette er over, for hun har sin egen familie. Deretter kommer helsen til barna våre. Vi må sørge for de beste muligheter for gode liv for dem også. Karen er imot abort, men vi har diskutert dette sammen og hun sier også at dette handler om liv og helse for alle. Hun er forberedt på å følge legens anbefalinger. Vi venter altså på mail fra legen og skal så snakke med ham alle tre på speaker phone. I mellomtiden skal vi i dag på litt shopping med Karen og ungene. Vi skal også hente CD'en med bildene fra ultralyden, men vi sender nok ikke dem til Norge før vi har tatt den store avgjørelsen. Det er godt å kjenne varmen fra alle som tenker på oss hjemme!
Gammel 18-01-2009, 23:26   #63
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Ser ut til at jeg stoppet opp alle svar med mitt siste innlegg her...det var jo ikke meningen. Det en absurd situasjon å tenke på reduksjon, men vi er nødt til å sette Karens liv og helse aller først, deretter så mange som mulig av barna. Følelsene svaier fra side til side (...det var et litt merkelig uttrykk, men det føles slik!) og vi er veldig spente på hva legen kommer til å si i morgen

I mellomtiden prøver vi å holde oss opptatt. Vi leker med ungene hennes (herlige unger!!) og har fått veldig god kontakt med dem. Mannen hennes kom endelig hjem og er også kjempetrivelig! Vi var jo litt nervøse for å møte ham første gang, sånn "hei, det er vi som har invadert kona di", men det går heldigvis veldig bra. Vi snakker veldig godt og åpent med Karen og vi slapper godt av med hverandre. Vi føler oss veldig på bølgelengde i hvert fall.
Vi lager middagene mens vi her her (hun er ikke glad i å lage mat) og det har gått meget bra hittil. Heldigvis ser det ut til at hun føler seg litt mindre også.
Gammel 19-01-2009, 10:11   #64
jinxl
Supermedlem

jinxl sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 652
jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.jinxl er fantastisk mot andre.

Ja man må tenke på både Karens og barnas beste. Å gå med tre barn i magen øker nok sjanser for komplikasjoner i svangerskapet.Ønsker dere masse lykke til ,og håper dere slipper å ta noen vanskelige valg .
Gammel 19-01-2009, 10:52   #65
Coeur
Seniormedlem

Coeur sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 2,302
Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.Coeur har et ubeskrivelig bra rykte.

Ser jo ut til at jeg hadde rett ang tre stk da.

Forstår at det er mye å tenke på nå. Men er det ikke ganske risikofyllt å ta ut et av fosterne, med tanke å at de andre aborteres samtidig?

Høres ut som om dere har det veldig hyggelig sammen hvertfall

Blir spennende og høre hva spesialistene sier.
Gammel 19-01-2009, 11:58   #66
kesam
Seniormedlem

kesam sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 2,386
kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.kesam har et ubeskrivelig bra rykte.

For ein forferdeleg vanskeleg situasjon de er i

Lukke til med lege-samtalar!

Sist endret av kesam; 19-01-2009 kl 23:45.
kesam er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-01-2009, 14:24   #67
Fra Andersen
Gjest

Meldinger: n/a

Det er klart det er mange ting man skal ta stilling til, og det er aldri hyggelig å skulle ta slike avgjørelser. Det er vanskelig nok om man skulle bli gravid med flerlinger selv kan jeg tenke meg. Her har dere i tillegg et slags ansvar for en anne person, en annen mamma... Jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er.
Men jeg synes det er godt at dere kan snakke åpent og ærlig med Karen, og at dere har et godt forhold!
Jeg ønsker dere fortsatt masse lykke til der borte
  Svar med sitat
Gammel 19-01-2009, 19:12   #68
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er ikke bare bare å skrive om disse tingene her inne Smile,så jeg syns du er som tar opp dette i tråden din. Men her er det mange ting man må ta hensyn til som du forteller,så jeg håper legen vil hjelpe dere i denne vanskelige situasjonen. Dere er i mine tanker

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-01-2009, 20:17   #69
Muggi
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 3,815
Blogginnlegg: 32
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Gurimalla, så fantastisk! Gratulerer så mye!

Etter 7 års prøving og 6 IVF/frys er familien endelig komplett!!

Heiagjeng!!
Muggi er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-01-2009, 22:47   #70
xtina
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Vest
Meldinger: 1,489
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

Enig med Giz, det står respekt av deg som tar opp det her inne! Skjønner at det må være et utrolig vanskelig valg for dere å ta.

Det jeg ikke skjønner- nå håper jeg ikke du tar det som kritikk mot dere, men jeg fikk bare lyst til å lufte det- er hvorfor de setter inn tre egg når det i etterkant kan bli snakk om å redusere. Jeg skjønner at det gjøres for å øke sjansene for graviditet, men for meg blir det ikke riktig når en kanskje må abortere en eller to i etterkant. Har du noen tanker om dette selv?

En stor klem til deg, håper ikke jeg gjorde deg lei deg med det jeg skrev. Jeg ønsker dere alt godt, og håper alle tre kan få bli

xtina er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:16.