Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Vis resultat: En liten uhøytidelig undersøkelse: Hvor mange mirakler tror DU det bor i Karens mage?
0 0%
8 80.00%
2 20.00%
Kanskje det er enda flere? 0 0%
Velgere: 10. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-01-2009, 05:24   #71
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.
Sv: Smiles vei videre i Canada

Tusen takk for varme tanker og lykkeønsker! Det er godt å ha dere
Samtalen med legen var ikke enkel, men han sa det vi trodde og fryktet at han kom til å si: Han anbefaler en reduksjon Dette er både for barnas del og for Karens del. Med trillinger er faren for komplikasjoner så mye større enn med tvillinger. Karen vil kunne bli beordret til sengeleie eller innleggelse i et par måneder før fødselen, og det er ikke helt enkelt med to barn og reisende mann. Barna risikerer å bli født veldig prematurt med alle risikoer det medbringer.
Dette er et ufattelig tøft valg å ta, men om vi ikke går med spesialistens anbefaling og noe galt skulle skje, så vil vi aldri kunne tilgi oss selv.
Vi vet ikke flere detaljer enda, men det blir i løpet av to uker.
Sjansene for at det skal gå bra med tvillingene og Karen er da veldig mye større og det er dette vi må fokusere på nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av xtina Vis post
Det jeg ikke skjønner- nå håper jeg ikke du tar det som kritikk mot dere, men jeg fikk bare lyst til å lufte det- er hvorfor de setter inn tre egg når det i etterkant kan bli snakk om å redusere. Jeg skjønner at det gjøres for å øke sjansene for graviditet, men for meg blir det ikke riktig når en kanskje må abortere en eller to i etterkant. Har du noen tanker om dette selv?
Spørsmålet er helt berettiget, så jeg skjønner det godt og det er nok fornuftig å lufte det for andre som skal i gang med IVF.
Helt ærlig, xtina, så er ikke vi heller sikre på hvorfor. Kvaliteten på embryoene ble nok bedømt til å være såpass dårlige at de ville sette inn tre for å få bedre sjanser for at en eller to skulle sitte. Men både Karen og vi sitter igjen med ønsket om at vi skulle ha nektet å sette inn mer enn to.
Dette kommer vi nok til å ta opp med klinikken på sikt, men akkurat nå vil ikke diskusjonen gjøre noe fra eller til. Gjort er gjort, selv om vi ønsker det var anderledes.

Nå må vi støtte hverandre og glede oss over tvillingene.
Gammel 20-01-2009, 08:42   #72
Sepsis
Seniormedlem

Sepsis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,544
Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette må være tøft for dere, Smile. Et ufattelig vanskelig valg, men jeg skjønner dilemmaet. Har de sagt noe om de er en eller toeggede?

Gammel 20-01-2009, 11:35   #73
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer så mye som vordende mamma! Dette hørtes kjempe, kjempe vanskelig ut Godt dere vil ta opp den problematikken med klinikken, de var kanskej mest opptatt av å få et produkt, og ikke tenkt nok igjennom alt det etiske?

Men jeg lurte på åssen de..ja, kan fjerne bare ett? Er det ikke stor sjanse for at det skjer noe for de andre da? Håper du ikke synes det er et ekkelt spørsmål

Takk for at vi får lese og lykke til videre
Gammel 20-01-2009, 23:53   #74
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjære deg,dette er jammen ikke lett,men jeg skjønner veldig godt tankegangen. I vår surrogatverden er det endel spørsmål som ikke er lett å skjønne for de som ikke har satt seg inn i dette,og hvilke spørsmål man må ta stilling til. Føler så veldig med dere akkurat nå,men man må ta hensyn til surrogaten og barna der inne uansett hvor vondt dette føles for alle sammen.
Dere er i mine tanker og bare send meg en pm hvis du vil snakke litt.

Varm giz

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 08:47   #75
Snuppa
Veteranmedlem

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 3,920
Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

For en utrolig spennende reise dere skal ut på, både på godt og vondt. Ønsker dere all lykke til på ferden og at det hele får et lykkelig utfall

Tenker på dere.

Snuppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 17:42   #76
Sannah
Gjest

Meldinger: n/a

Hei Smile! Først må jeg få si gratulerer så mye med graviditeten!!!! Utrolig flott at dere er kommet så langt og har lykkes og at dere på toppen av det hele venter trillinger!!! Skjønner godt at dere er i en spesiell situasjon nå, men krysser fingrene for at det skal gå bare godt med dere.

Stor klem fra meg!
  Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 17:44   #77
La Maman
Medlem

La Maman sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 380
La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.La Maman har mye å være stolt av.

Mange styrkeklemmer til dere i denne tiden hvor lykke og sorg går hånd i hånd

Håper det går bra med Karen og barna fremover så det blir lykken som vinner til slutt!
La Maman er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-01-2009, 19:01   #78
Lilliemor
Supermedlem

Lilliemor sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Lillesand
Meldinger: 1,299
Blogginnlegg: 1
Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.

Må bare inn og gi deg en god
Tenker på dere i tiden fremover..

fra Lilliemor, oktober '04, august '07 og kom til verden 15 mai 09 .
med xtina og lykkeliten09
Lilliemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-01-2009, 20:08   #79
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Takk for støtten alle sammen
Sitat:
Opprinnelig postet av Sepsis Vis post
Har de sagt noe om de er en eller toeggede?
De er eneggede.
Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post
Men jeg lurte på åssen de..ja, kan fjerne bare ett? Er det ikke stor sjanse for at det skjer noe for de andre da?
Jeg presset legen litt til å uttrykke seg klart om dette og han sa da at risikoen for at noe skal gå galt ved en reduksjon er mindre enn risikoen for at det skal gå galt med noen av dem som trillinger. Det er ingen garantier noen veier. Nettopp derfor er det så vanskelig og nettopp derfor er det umulig å gjøre annet enn den han anbefaler.
Akkurat hvordan de fjerner vet jeg ikke og vil helst ikke vite heller...
Gammel 22-01-2009, 20:48   #80
Sepsis
Seniormedlem

Sepsis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,544
Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.Sepsis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Smile Vis post
De er eneggede.
Alle tre? Kan de redusere da? Du trenger ikke å svare altså.
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:49.