Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-12-2008, 00:15   #1
prøvepia
Medlem

prøvepia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 300
prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.
rørt Prøvepia's vei til hjertebarnet!

Over to år etter at jeg registrerte meg på SG, og gikk rett inn i sliternes rekke siden vi
allerede da hadde prøvd i en stund, har jeg altså tatt steget over hit til SM.

Inntil halvannet år siden trodde jeg at jeg en vakker dag skulle inn i en terminklubb her
og vise frem den struttende magen min, men i dag kommer jeg hit på basis av et fantastisk brev
vi fikk i posten i går - beviset på at vi er så heldige at vi skal få bli foreldre til et lite snusk fra Sri Lanka.

Det var altså for halvannet år siden at den siste sædprøven viste at hjemmelagede barn
bare var å glemme. Vi sto mellom valget å gå for ICSI eller adopsjon, og valgte etter et par
ukers tenketid å gå rett over på adopsjon. Det var egentlig flere grunner til at vi tok det valget,
og i dag vet vi at det var det absolutt riktige for oss i vår livssituasjon.
Vi giftet oss, deltok på adopsjonsforberedende kurs, og rett over nyttår sendte vi søknaden til kommunen.
Da var jeg bare noen måneder unna 25 år, som er grensen for å bli vurdert som
adoptivforeldre i Norge. Prosessen med barnevernet har vært langdrøyelig
- med oppstart i april og ferdigstillelse av sosialrapport i september -
men det har faktisk vært en veldig hyggelig prosess også. Desverre var vi uheldig
med tidspunktet i forhold til Bufetat, som for en sjelden gangs skyld har ekstremt
lang behandlingstid, og som derfor ikke klarte å overholde fristen om behandling
i løpet av 3 måneder, men da godkjennelsen dumpet ned i postkassen vår i går
forsvant all frustrasjon som dugg for solen. Nå vet vi det - vi SKAL bli foreldre.

Nå gleder jeg meg til å ringe Adopsjonsforum på mandag, og komme i gang med innsamling
av papirene som skal oversettes og sendes til Sri Lanka. Det blir nok litt forsinkelser
på grunn av julen, men vi håper å få sendt alt til Sri Lanka i løpet av januar,
slik at vi kan begynne på ventetiden til tildeling. I mellomtiden skal vi nyte julefeiringen
i visshet om at det er en av de siste vi har hvor vi bare er oss to.

Ja, det var "kort" om meg og min prosess.
Får vel spare litt til en annen gang også, har jo tenkt å prøve å skape litt mer liv i dette underforaet!

God jul, alle sammen!

prøvepia er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 00:42   #2
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Prøvepia's vei til hjertebarnet!

Skal følge spent med på dette.

Vet dere sånn ca hvor lang ventetid dere kan forvente dere?
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 00:55   #3
prøvepia
Medlem

prøvepia sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 300
prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.

Det sies cirka to år, men det kan variere veldig i og med at de matcher barn med foreldre,
og ikke nødvendigvis følger den kronologiske rekkefølgen av søknader som kommer inn.
Biologisk mor er ofte også med på avgjørelsen om hvem som skal bli foreldre til barnet hennes.

Jeg tenker at vi begynner sånn smått å forberede oss allerede når vi har fått sendt papirene,
men at vi også må være forberedt på at det kan drøye et par år før vi blir foreldre.
Med andre ord går vi en usikker - men veldig spennende - ventetid i møte!

Sist endret av prøvepia; 21-12-2008 kl 00:58.
prøvepia er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 01:00   #4
Luzomor
Gjest

Meldinger: n/a

Så spennende å lese historien din. Tenk så heldige vi er som skal bli mødre! Lykke til videre i prosessen, håper ventetiden ikke blir for lang! Og grattulerer igjenn som snartmamma.
  Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 08:18   #5
Muggi
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 3,815
Blogginnlegg: 32
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er så fantastisk Prøvepia. Jeg viste at du kom til å få svaret før jul
Gleder meg til å følge dere i prosessen!

Etter 7 års prøving og 6 IVF/frys er familien endelig komplett!!

Heiagjeng!!
Muggi er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 12:54   #6
lil
Seniormedlem

lil sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,406
Blogginnlegg: 139
lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.

Håper innsamling av dokumenter og alt går kjapt og greit

Skal bli spennende å følge med dere videre

bloggen Stæsjet mitt
med Solå og Ønskemor
lil er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 13:02   #7
Sookie
Seniormedlem

Sookie sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 2,851
Blogginnlegg: 34
Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.Sookie er på vei til noe stort.

Sitter her med mer enn en tåre i øyekroken nå. Det er så fantastisk at dere har kommet så langt. Gleder meg veldig til å følge deg videre.
Sookie er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 13:50   #8
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Gratulerer så mye med godkjenning!! Det er jo en fantastisk julegave!!
Ønsker dere all mulig lykke til på veien, håper tildelingen går så raskt som mulig
Gleder meg til å følge dere og høre om veien fram til målet.
Smile
Gammel 21-12-2008, 16:55   #9
xtina
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Vest
Meldinger: 1,489
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

For en julegave å få da!
Får håpe ventetiden går fort for dere

Jeg har forresten to aldeles nydelige kusiner fra Sri Lanka, du kan bare glede deg!

xtina er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 17:24   #10
MammaKaos
Veteranmedlem

MammaKaos sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Romerike
Meldinger: 4,088
Blogginnlegg: 9
MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.MammaKaos har et ubeskrivelig bra rykte.

Tårene triller her jeg sitter. Tenk at et nydelig lite barn på Sri Lanka skal få dere som foreldre!! Heldige lille barnet

Ønsker dere masse lykke til på veien, og gleder meg til å følge med her!
med Jordbærfisk
MammaKaos er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:30.