Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-12-2008, 18:40   #11
Rosa
Medlem

Rosa sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 456
Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.Rosa har en strålende fremtid.
Sv: Prøvepia's vei til hjertebarnet!

Jeg synes det er så fantastisk at dere er godkjente, og gleder meg til å følge dere i veien videre

Rosa er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 19:52   #12
Fumle
Supermedlem

Fumle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 536
Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.Fumle er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Alvejenta Vis post
Tårene triller her jeg sitter. Tenk at et nydelig lite barn på Sri Lanka skal få dere som foreldre!! Heldige lille barnet

Ønsker dere masse lykke til på veien, og gleder meg til å følge med her!
Signerer denne hel hjertelig og sender med en klem

Minstebror født 23.10.14. 38+4 ~Novemberklubben 2014~
Knirken født 20.07.12. 37+5 ~Augustklubben 2012~
Storebror født 11.12.07. 41+2
Fumle er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 20:08   #13
Alia67
Gjest

Meldinger: n/a

Veldi spennende. Lykke til med papirinnsamlling og ventetida.
klem fra alia
  Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 21:34   #14
Lilliemor
Supermedlem

Lilliemor sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Lillesand
Meldinger: 1,299
Blogginnlegg: 1
Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.Lilliemor har mye å være stolt av.

Gratulerer så mye med godkjenningen
Håper prosessen videre går raskt og at dere snart sitter med snusket deres hos dere
Skal bli spennende å følge dere videre..

fra Lilliemor, oktober '04, august '07 og kom til verden 15 mai 09 .
med xtina og lykkeliten09
Lilliemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-12-2008, 23:57   #15
giz
Supermedlem

giz sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oppland.
Meldinger: 1,018
Blogginnlegg: 31
giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.giz har et ubeskrivelig bra rykte.

Velkommen inn hit kjære Prøvepia
Jeg er så utrolig glad for å se at brevet dumpet ned i posten før jul,for bedre julegave kan man ikke få. Tenk,du skal bli mamma
Syns også det er så utrolig flott å se at to unge mennesker ser at man faktisk kan gå denne veien for å få ønskebarnet,og håper du kan skrive litt mere om hvorfor dere hoppet over IVF? Da jeg syns det er spennende å se hva du tenker.
Du er også den første adoptanten her inne på denne tråden,så nå håper jeg du drar med deg flere over hit. Vi må vise at det er plass for alle som venter på hjertebarnet her inne på SM

Gizveien
giz er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 01:10   #16
prøvepia
Medlem

prøvepia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 300
prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk, Giz-vennen!

Sitat:
Opprinnelig postet av giz Vis post
Syns også det er så utrolig flott å se at to unge mennesker ser at man faktisk kan gå denne veien for å få ønskebarnet,og håper du kan skrive litt mere om hvorfor dere hoppet over IVF? Da jeg syns det er spennende å se hva du tenker.

Ja, det kan jeg godt si litt om.

Jeg er altså 25 år, og mannen min har nettopp fylt 36. Da vi bestemte oss for
å adoptere hadde jeg nettopp fylt 24, så vi måtte vente over et halvt år før vi
kunne sende søknaden, og barnevernet behandlet ikke søknaden vår før jeg ble 25.
Faktisk så ringte de oss for å avtale første møte på bursdagen min.

Vi sto opprinnelig på venteliste til ICSI på Riksen etter at siste sædprøve viste at
mannen har under 1 million svømmere, noe som gjør det umulig å bli gravid på den tradisjonelle metoden.
I tillegg har jeg PCOS. Før vi fant ut at det sto så dårlig til med mannens svømmere
trodde vi det var PCOS'en som var grunnen til at vi ikke ble gravid, og jeg ble derfor
satt på 3 kurer med pergotime. Under disse kurene ble jeg veldig dårlig, ble svimmel,
veldig trøtt og fikk høyt blodtrykk, og et varte gjennom hele kuren med en virkning på 2 måneder av gangen.
Men det verste var at jeg ble så utrolig deprimert og kunne i perioder stenge meg inne
i dagesvis uten å ville møte eller snakke med noen. Jeg begravde meg rett og slett i min
egen sorg over å ikke bli gravid, og jeg skammet meg forferdelig over at jeg ikke taklet
andres graviditet eller småbarn.

Å få den tøffe beskjeden om at egenproduserte barn var umulig viste seg egentlig å være en befrielse.
Jeg ble tvunget til å skifte fokus, og å akseptere at naturen hadde bestemt at
det ikke var sånn vi skulle få barn - sånn var det bare.

Vi hadde allerede snakket om at vi begge ville adoptere hvis det ikke skulle gå å bli gravide gjennom ICSI heller.
Men en kveld vi lå i sengen og snakket om dette kom vi frem til at hvis vi begge vil adoptere,
og vi begge ser på det som absolutt likestilt med å få magebarn, hvorfor skulle vi utsette
oss for muligheten for enda en nedtur (eller flere) gjennom ICSI? Siden jeg reagerte så sterkt
på Pergotime-kurene var vi også bekymret for hvordan jeg ville reagere på hormonstimuleringen i forbindelse med assistert befruktning.
Der og da sto også fokuset på det å kunne hjelpe et foreldreløst barn veldig høyt,
og det gjør det forsåvidt også fortsatt, men nå som vi har kommet et stykke i prosessen
ser vi jo at det ikke er så "enkelt" som at "det er mange barn der ute som trenger foreldre".
Dét er det jo, men i realiteten er det mange fler som vil adoptere enn barn som er frigitt for adopsjon.
En konsekvens av dette er de lange ventetidene man nå har rundt adopsjon.
Man bør derfor ikke adoptere på grunnlag av at man ønsker å drive veldedighet
(for å sette det på spissen), men fordi man virkelig ønsker seg et barn mer enn alt i verden,
og man ser på adopterte barn som likestilte med biologiske barn.

Kremt, dette ble mer enn "litt", og jeg merker at jeg fortsatt har ting på hjertet...
Men jeg får avslutte dette temaet nå, og spare litt til en annen gang!

Sitat:
Du er også den første adoptanten her inne på denne tråden,så nå håper jeg du drar med deg flere over hit. Vi må vise at det er plass for alle som venter på hjertebarnet her inne på SM
Sitat:
Er jeg den første?! Vi kan hvertfall ikke ha noe av at jeg skal være den eneste!
Det er jo mange på ønskebarn sitt forum, men de må jo kunne være her også litt.
Jeg har god erfaring med å slenge rundt på mange ulike forum, det går bare godt det!

prøvepia er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 10:05   #17
lil
Seniormedlem

lil sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,406
Blogginnlegg: 139
lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi gikk samme veien en stund Prøvepia, og vi møtte faktisk endel motstand og uforstand for det valget vi tok om å adoptere ute først å ha prøvd alt. Frekt, lite gjennomtenkt og fremfor alt veldig sårende.
Har dere fått slike reaksjoner på deres valg?

Jeg syntes det er flott at adoptantene kommer inn hit også jeg Det er jo den naturlige fortsettelsen fra sm liksom

bloggen Stæsjet mitt
med Solå og Ønskemor
lil er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 11:13   #18
prøvepia
Medlem

prøvepia sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 300
prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.prøvepia har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har fått et par kommentarer fra folk som synes det er "rart" at vi ikke prøver assistert befruktning,
men fra familie og nærmeste venner har vi (så langt - det er en del av familien vi ikke har fortalt det til ennå,
nettopp fordi vi frykter reaksjonene deres) fått utelukkende enorm støtte!
Jeg har også to venninner som selv er adopterte, som har gitt meg mye støtte og ros rundt dette valget,
og det betyr enormt mye. Vi er ikke i tvil om at vi tok det riktige valget.

Det skal sies at da vi sto mellom valgene var vi åpne om dette også, og da fikk vi også et par kommentarer
fra folk som syntes det var "unaturlig" og "feil" å drive med assistert befruktning,
og som mente at det "bare var å adoptere". Så det er alltid noen som skal legge seg borti slike ting,
uansett hvilken vei man går. Det har ikke noe med selve valget å gjøre,
heller personene som ikke skjønner hvor grensen går i forhold til personlige avgjørelser.

prøvepia er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 20:29   #19
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av prøvepia Vis post
Så det er alltid noen som skal legge seg borti slike ting, uansett hvilken vei man går. Det har ikke noe med selve valget å gjøre, heller personene som ikke skjønner hvor grensen går i forhold til personlige avgjørelser.
Veldig bra sagt!

Det er ikke "bare å adoptere"! (Ei heller "bare å bruke ICSI" eller "bare å få noen andre til å bære fram barnet"!)

Hver av oss må finne den veien som er rett for seg selv og så må vi prøve å ignorere de teite kommentarene.
Gammel 22-12-2008, 23:57   #20
lil
Seniormedlem

lil sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,406
Blogginnlegg: 139
lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.lil har et ubeskrivelig bra rykte.

Helt riktig Og når det kommer til det å få barn, så er det nesten helt utrolig hva folk kan få seg til å kommentere og spørre om. Private og sensitive saker, merkelig at det er så mange som tråkker i salaten når det er snakk om slike ting

God jul (hvis jeg ikke skrev det tidligere) og lykke til med alt

bloggen Stæsjet mitt
med Solå og Ønskemor
lil er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:26.