Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-01-2009, 20:30   #1
Grete
Medlem

Grete sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Sørlending i Øst
Meldinger: 126
Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.
Bør kanskje komme meg inn hit?

Jeg er litt treg av meg, og har vondt for å gi slipp på sg. Selvfølgelig mest fordi jeg har en moddeoppgave å gjøre der inne, men også fordi jeg har vært der så alt for lenge Meldte meg inn første gang i juni 2002 og har siden det var mer og mindre aktiv helt fram til nå.

Vår prøverhistorie startet i april 2002, rett før vi giftet oss. Håpefulle og ventende gikk vi aktivt i gang i jakten på en graviditet. Tiden gikk, og vi begynte å bli bekymret for at noe var feil. Søkte kontakt hos legen og ble med en gang henvist til Porgrunn. Der viste seg at mine eggledere var tette og eneste løsningen var ivf. Kjørte igang, og etter 2 uttak og totalt 6 innsettinger sa vi tilslutt stopp.

Heldigvis har adopsjon vært en tanke hos oss hele tiden, så da vi bestemte oss for å droppe siste forsøket, var det ingen tvil om hva vi ville gjøre.

I september 2006 sendte vi søknaden til barnevernet, og våren 2007 hadde vi mange og til tider frustrerende samtaler med barnevernet. Pga rot, ferie, sykemeldinger tok det lang tid før søknaden vår ble sendt til bufetat. Heldigvis var de supereffektive, og godkjente oss 8 dager etter mottatt søknad.

Dette var i oktober 2007. Da var vi forespeilet at det skulle ta 12-15 mnd før vi fikk tildeling. Foreløpig ligger vi ca som nr 20 i køen, og med 2-5 tildelinger i måneden (flest 2), så føles det enda lenge til før det er vår tur.

Korea er forøvrig landet vi venter på.
Gammel 08-01-2009, 20:41   #2
Apple
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 563
Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.Apple har mye å være stolt av.
Sv: Bør kanskje komme meg inn hit?

Gratulerer og velkommen hit! Med den tildelingsprosessen blir det vel ca som et vanlig svangerskap fra nå?

Jeg hører forøvrig til i septemberklubben.
Apple er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 20:58   #3
Grete
Medlem

Grete sin avatar

Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.Grete er fantastisk mot andre.

Tusen takk for velkomsthilsen.

På en måte så "testet" vi positivt i oktober 2007, når vi får tildeling, blir det som å få ul bilde, og så blir hentereisen vår fødsel. Det er dessverre helt umulig å anta hvor langt dette svangerskapet blir, selv om det sniker seg nærmere slutten.
Gammel 08-01-2009, 21:21   #4
Didi
Veteranmedlem

Didi sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,565
Blogginnlegg: 45
Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sniker meg inn hit og klemmer litt på deg, jeg, Grete Hyggelig at du rotet deg inn hit - da kan jeg følge med deg den siste biten på veien også

Apebarnet Didibert Aksjon "få ut Didibert" fullført 17/3-06
Tigergutten Krapylet Aksjon "få ut Krapylet" fullført 17/4-08
Løvinnen Lilletull kom i racerfart 15/8-11
Didi er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 21:27   #5
Grete
Medlem

Grete sin avatar

Skal prøve å være litt flink, ikke det at jeg har noe å oppdatere, annet enn "du har rykket fram en plass i køen"....
Gammel 08-01-2009, 21:29   #6
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.
kidoki Sv: Bør kanskje komme meg inn hit?

Sitat:
Opprinnelig postet av Grete Vis post
På en måte så "testet" vi positivt i oktober 2007, når vi får tildeling, blir det som å få ul bilde, og så blir hentereisen vår fødsel. Det er dessverre helt umulig å anta hvor langt dette svangerskapet blir, selv om det sniker seg nærmere slutten.
Åh, jeg kjenner til sånne laaaange svangerskap. Vi startet på ordentlig i januar 2007
Men gratulerer masse med tildelingen!! Måtte ventetiden gå så raskt som bare mulig!!

Vi har nå endelig begynt på vårt ordentlige svangerskap - vår surrogat Karen er 9 uker på vei og vi skal på UL neste uke!!!
Håper dere slår oss i innspurten nå!
Gammel 08-01-2009, 21:35   #7
Grete
Medlem

Grete sin avatar

Gratulerer med graviditeten.

Vi har ikke fått tildeling enda. Håper at den kommer før sommeren, men jeg tør ikke tro det enda. Her er det bare å ta en måned av gangen, vente og se.
Gammel 08-01-2009, 21:38   #8
Sita
VIP-medlem

Sita sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,542
Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.Sita har et ubeskrivelig bra rykte.

Velkommen inn hit vennen! Jeg håper det ikke blir så altfor lenge for dere å vente på barnet deres. Jeg gleder meg uansett vanvittig til å følge med dere og etter hvert bli kjent med han eller henne.
Sita er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 21:39   #9
Smile
Medlem

Smile sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 87
Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.Smile er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av Grete Vis post
Gratulerer med graviditeten.

Vi har ikke fått tildeling enda. Håper at den kommer før sommeren, men jeg tør ikke tro det enda. Her er det bare å ta en måned av gangen, vente og se.
Godkjenningen var det visst (Ble visst litt ivrig der...)
Men jeg håper altså også at TILDELINGEN kommer før sommeren

Og takk
Gammel 08-01-2009, 21:43   #10
Grete
Medlem

Grete sin avatar

Takk Smile, det håper jeg også.

Sita, ja vi er mange som venter.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:28.