Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-04-2009, 16:38   #21
Steinbukk-jenta
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Er det ingen som har risikosv.

Skjønner hva du mener, selv om jeg føler at "mitt" er peanøtter i forhold til mange av dere andre her. Men det er jo stressende og uroligende nok for meg allikevel. Det er nok trist uansett, og jeg blir desverre litt missunnelig på de som bare kan glede seg hele svangerskapet jeg..... Jeg unner dem det av alt!, men jeg blir nå litt missunnelig da..... Noen flere som føler det sånn?

Ønsker dere alle lykke til jeg også
  Svar med sitat
Gammel 27-04-2009, 17:44   #22
Lubelillen
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 608
Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.

Jeg ser det er flere som har GBS her, og vil gjerne høre om hvilke forhåndsregler dere tar, og hvilken oppfølging dere får? Sønnen min ble alvorlig syk med hjernehinnebetennelse og blodforgiftning da han ble smittet under fødselen og lå 3 uker på nyfødt intensiv. Jeg tester ph selv (www.gbs-info.net) og tar dyrkningsprøver hvis det er varige endringer. Er livredd for å miste babyen i magen, men prøver å stenge de tankene ute.
Lillegutt var også stor ved termin (4130g, 54cm og 38ho) så det i kombinasjon med GBS og totaltruptur gjør at jeg blir igangsatt til KStermin. Kommer også til å ha åpen mulighet for å gå for KS hvis jeg ombestemmer meg eller fødselen utvikler seg som sist.

Og Lillegutt nov.07
Lubelillen er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-04-2009, 18:32   #23
ramle
Seniormedlem

ramle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 2,425
ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.ramle har en strålende fremtid.

.........

Sist endret av ramle; 30-04-2009 kl 10:31.
ramle er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-05-2009, 14:47   #24
arwen
Medlem

arwen sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 413
arwen er fantastisk mot andre.arwen er fantastisk mot andre.arwen er fantastisk mot andre.arwen er fantastisk mot andre.arwen er fantastisk mot andre.arwen er fantastisk mot andre.arwen er fantastisk mot andre.

Jeg unner dem det av alt!, men jeg blir nå litt missunnelig da..... Noen flere som føler det sånn?

Jo, jeg har denne følelsen.... Har hatt fire SA det siste året, og har nesten ikke tro på at det kan gå bra!
Akkurat nå føler jeg meg ikke hjemme i noe forum. På SnartGravid finnes det en egen tråd for oss med diagnosen habituell abort. Men nå som jeg er gravid, er det vel på SnartMamma jeg hører hjemme. Men jeg vil ikke melde meg inn i termin klubb, for jeg tror vel egentlig ikke jeg kommer så langt.

Er det andre gravide med diagnosen habituell abort som føler det likt?
Skulle vi laget vår egen diskusjon?
Gammel 09-05-2009, 11:13   #25
Amy
Medlem

Amy sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Suburbia
Meldinger: 469
Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.Amy har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av arwen Vis post
Jeg unner dem det av alt!, men jeg blir nå litt missunnelig da..... Noen flere som føler det sånn?

Jo, jeg har denne følelsen.... Har hatt fire SA det siste året, og har nesten ikke tro på at det kan gå bra!
Akkurat nå føler jeg meg ikke hjemme i noe forum. På SnartGravid finnes det en egen tråd for oss med diagnosen habituell abort. Men nå som jeg er gravid, er det vel på SnartMamma jeg hører hjemme. Men jeg vil ikke melde meg inn i termin klubb, for jeg tror vel egentlig ikke jeg kommer så langt.

Er det andre gravide med diagnosen habituell abort som føler det likt?
Skulle vi laget vår egen diskusjon?
arwen: det er et lukket forum her inne som er for "eks-slitere fra SG". Der er vi mange som har hatt tøffe opplevelser av ulik art. Meld deg inn og prat med oss da vel!

Marihøna f. 2009
&
Trollprinsessa f. 2011
Amy er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-10-2009, 23:42   #26
Mamma67
Gjest

Jeg har mitt tredje risikosvangerskap pga rhesus immunisering. Fosteret risikerer å bli blodfattig og i værste fall må det få blodoverføring i mors liv. Jeg er i 32. uke og da blir nok fosteret tatt ut dersom det er alvorlig.
De følger godt med på mengden anti-D i mitt blod og med ultralyd måler de blodhastighetsgjennomstrømming i ei stor åre i hodet til fosteret. Dette med to - tre ukers mellomrom på Ullevål.
Dersom det blir alvorlig kan avfallsstoffer etter de røde blodlegemene hope seg opp og føre til hjerneskade/død.
Føler meg trygg på at dette går bra. Fine verdier hittil og så følges det godt med for å sette i gang riktig behandling.
  Svar med sitat
Gammel 29-10-2009, 10:19   #27
SolAngelica
Supermedlem

SolAngelica sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: trøndelag
Meldinger: 1,221
Blogginnlegg: 5
SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet ikke helt om jeg går inn under dette men får hvertfall god oppfølging både av JM her jeg bor og på st olavs pga blødninger siden uke 18. Har tidligere hatt 3 aborter.
Gammel 29-10-2009, 12:12   #28
Niobe
Seniormedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,777
Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.Niobe har en strålende fremtid.

Jeg regnes som høyrisikogravid pga. sykdom, og kommer til å få veldig tett oppfølging i svangerskapet.
Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Niobe er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-10-2009, 18:50   #29
Tári
Veteranmedlem

Tári sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,838
Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke om det regnes som risikosvangerskap, men jeg har begynt å danne irregulært antistoff med røde blodlegemer. Så her blir det ekstra oppfølging med ul og blodprøver fremover.
Tári er logget av   Svar med sitat
Gammel 29-10-2009, 23:07   #30
Mamma67
Gjest

kidoki Sv: Er det ingen som har risikosv.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tári Vis post
Jeg vet ikke om det regnes som risikosvangerskap, men jeg har begynt å danne irregulært antistoff med røde blodlegemer. Så her blir det ekstra oppfølging med ul og blodprøver fremover.
Står det noe om hvilke antistoffer de har funnet? Vet litt om anti-D, men ikke så mye om andre. Det vil nok gå bra, men det er slitsomt å leve 14 dager av gangen.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:39.