Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-07-2009, 14:47   #1
maylen
Supermedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 1,014
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.
Flere?

Eller er jeg alene her?

Det kan jeg ikke tenke meg....
Gammel 07-07-2009, 09:58   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Flere?

Jada...

Men her var det ikke mange, gitt...
  Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 17:09   #3
Amaris
Juniormedlem

Amaris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Sørum
Meldinger: 6
Amaris er på vei til noe stort.

Ja her er flere. Men vi var ikke mange nei..
Hva definerer deres risikosvangerskap da?
Jeg har et risikosvangerskap fordi jeg mistet sønnen min i uke 35 i forrige svangerskap. Det mest sannsynlige svaret på hvorfor det skjedde er morkakesvikt. Fordi jeg mistet kommer dette og alle mine fremtidige svangerskap til å bli definert som risikosvangerskap.
Denne gangen kommer jeg til å få tett oppfølging med flere ultralyder, tester og prøver av morkakefunksjon og diverse andre ting.
Jeg tror det blir et tøft svangerskap det her.. Foreløpig er det så tidlig, men jeg er spent på hvordan følelsene mine vil svinge utover. Redselen og engstelsen kommer alltid til å være der.
Kanskje vi kan være til hjelp for hverandre?

Amaris er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 18:11   #4
Villevilde
Seniormedlem

Villevilde sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,690
Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.Villevilde har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan vel kanskje si jeg har det... Har SLE og fødte i uke 34 sist... Har vært innlagt for en uke siden med regelmessige kynnere/tak. Fikk lungemodning og riehemmende... så håper det drøyer noen uker enda

Villevilde er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 18:13   #5
Pelle
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 623
Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.Pelle har mye å være stolt av.

Jeg er også her.

Forrige gang nedte det i morkakeløsning i uke 33, et barn litt mindre av vekst enn normalt og alvorlig avangerskapshypertensjon med fare for kramper på meg (Blodtrykk 220/120) - som medførte 3 døgn på intensiven før jeg fikk sett barnet vårt.

Definitivt et risikosvangerskap som vil bli fulgt nøye opp, både hos fastlege og sykehus. Skal antakelig begynne på albyl-e nokså snart.

Har gruet meg til å bli gravid på nytt, har en million "hva hvis-spørsmål". Tenk om alt skjer igjen uten at de rekker å få ut babyen, tenk om jeg ender med hjerneblødning osv.

Tanken er derfor å ta svangerskapet etappevis, så første mål nå er uke 12, som for alle andre. Da skal jeg i tillegg ha en ekstra ul for sjekk av potensielt dødelig (arvelig) sykdom hos fosteret. Så blir vel neste mål uke 18 med ul, deretter uke 23 når none barn kan reddes, så uke 28, deretter 33 og forhåpentligvis håper jeg på keisersnitt så tidlig som mulig.

Jadda, dette skal bli artig. Men først: uke 12.

Pelle er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 21:56   #6
Tidl. bruker
Gjest

Jeg er her, men har prøvd å ikke tenke for mye på at dette er et risikosvangerskap.
Jeg fikk alvorlig grad av preeklampsi sist, med begynnende kramper og påfølgende hastesnitt. Pga dette har jeg denne gangen gått på Albyl-E siden uke 6 og bt senkende fra uke 20. Har vært inne til hyppige sjekker både på sykehus og hos fastlege, vært innlagt en gang pga mistanke om ny preeklampsi pluss uttørring og oppkast, og nå er bt farlig høyt til tross for max dose med Trandate. Jeg skulle blitt satt i gang i går pga bt som er så høyt, men må gå iallefall en uke til nå pga en liten røver som sitter i seteleie. Tror jeg gleder meg til å bli ferdig!
  Svar med sitat
Gammel 09-07-2009, 00:57   #7
ibi
Veteranmedlem

ibi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 4,325
Blogginnlegg: 1
ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.ibi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Villevilde Vis post
Kan vel kanskje si jeg har det... Har SLE og fødte i uke 34 sist... Har vært innlagt for en uke siden med regelmessige kynnere/tak. Fikk lungemodning og riehemmende... så håper det drøyer noen uker enda
Jeg har også SLE. Jenta mi ble født med planlagt ks i uke 38+6 sist. Denne gangen blir det enten satt i gang til prøvefødsel 2 uker før termin først, om jeg får lov, og evt ks dersom fødselen drøyer, eller rett på planlagt KS 2 uker før termin.
Lille overraskelse, termin 19.11.14

Sladrer med LykkeLi

Sist endret av ibi; 09-07-2009 kl 13:17.
ibi er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-07-2009, 05:57   #8
CTM
Supermedlem

CTM sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 558
CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.CTM er fantastisk mot andre.

Jeg har også havnet i denne gruppen pga en feil med blodet mitt som gjør at jeg har lett for å få blodpropp. Går på Fragmin og skal fortsette med sprøyter til minst 6uker etter fødsel. Fikk blodpropper i forje svangerskap,før termin.
Gammel 11-07-2009, 20:37   #9
maylen
Supermedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 1,014
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det var flere.

Her er det premature fødsler, håper på å nå hvertfall uke 23 - den uken jeg fødte sist.
Har tidligere født uke 24 og 30.

Har også det at jeg fossblør og må på operasjonsbordet etter fødslene for å stoppe blødninger, så det blir nok KS denne gangen.

Oppfølging er hyppig kontroll, ofte UL, prøvetakinger og urin til dyrkning annenhver uke ++. Mulig arabin pessar/cerclage etterhvert, får se på neste UL.
Gammel 19-07-2009, 22:31   #10
BekkaE
Gjest

Jeg hadde eklampsi med min første i 2003. Derfor ble det risikosvangerskap når jeg gikk gravid i 07, men her gikk alt fint derfor tenkte jeg at jeg skulle ha et fint svangerskap uten mye oppfølging nå. Men så viste det seg at det var to inni der som deler morkake og da blir det jo risikosvangerskap igjen.. Ultralyd hver 14 dag for og sjekke vekst og blodgjennomstrømmning i navle.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:53.