Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-07-2009, 16:26   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Diabetes?

Noen som har det her??
  Svar med sitat
Gammel 12-09-2009, 02:51   #2
Tidl. bruker
Gjest

Sv: Diabetes?

Ingen her som har diabetes???

Jeg fikk sv diabetes i mine to første sv skap.
Den gikk bort etter det første sv skapet, men jeg fikk diabetes 1 etter
2. svangerskapet.
Hadde vært fint å ha en "kompis" her inne som også har diabetes
  Svar med sitat
Gammel 12-09-2009, 06:22   #3
Fugl Fønix
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 23
Fugl Fønix vil raskt nok bli berømt.Fugl Fønix vil raskt nok bli berømt.

Jeg har fått det. Har ikke så kraftige målinger, men har fått blodsukkermåler, og må gå på ett ernæringskurs over helgen. Det kom litt ut av det blå, for jeg hadde allerede kuttet ut snop etc under graviditeten. Hadde ingen tegn som tydet på svangerskapsdiabetes, men tok glukosebelastningen pga vekt.

Er 34 uker nå, og kjenner at jeg gleder meg til ungen er ute, slik at jeg kal drikke en colaboks. Blir mer fristende når man ikke har lov...

Uff, beklager. Trodde du mente svangerskapsdiabetes når jeg leste innlegget ditt. Har nok ikke vanlig diabaets, nei..
Fugl Fønix er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-09-2009, 18:20   #4
malla
Gjest

Jeg har ikke fått det men nå i mitt andre sv. så har jeg sv.diabetes.
  Svar med sitat
Gammel 14-09-2009, 11:51   #5
kakklanes
Supermedlem

kakklanes sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Her omkring!
Meldinger: 1,248
Blogginnlegg: 1
kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.kakklanes har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har det. Fikk sv.diabetes når jeg gikk med nr. 2. Og har siden utviklet type 2diabetes.
Gammel 14-09-2009, 12:40   #6
Lubelillen
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 608
Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.Lubelillen har mye å være stolt av.

Jeg har svangerskapsdiabetes, kostregulert hittil. Har ikke vært flink nok med kosten, så langtidssukkeret mitt har steget svakt hele veien. Tåpelig av meg å ikke kutte alt som er av sukker, men så dum har jeg altså vært. Skal på Riksen igjen på onsdag, og håper langtidssukkeret er stabilt så jeg kan komme i mål med svangerskapet uten å starte på insulin.

Og Lillegutt nov.07
Lubelillen er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-09-2009, 12:49   #7
Raffen
Seniormedlem

Raffen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,688
Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.Raffen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har type 1 diabetes. Jeg gikk på diapol på Riksen gjennom hele svangerskapet. Alt gikk heldigvis veldig greit. Merket ingenting på blodsukkeret før godt over uke 20, da økte det sakte. Tror jeg tok kanskje 6-7 enheter mer hver gang, men jeg hadde hørt så mye om mange som må doble og triple dosen sin, så jeg følte meg heldig. Ingen problemer ellers annet enn mistanke om svangerskapsforgiftning helt på slutten så jeg fikk time til igangsettelse en uke før termin. Heldigvis ville gutten min det annerledes og kom ut av seg selv, på igangsettelsesdagen.
Du må bare spørre hvis det er ting du lurer på, både om svangerskapet og fødselen. Alt blir jo litt annerledes når man har en kronisk sykdom.
jan. 2013
Raffen er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:31.