Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Enslige gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2009, 00:28   #1
fregnate
Gjest

Meldinger: n/a
Hjelp meg?

Jeg vet ikke ennå om jeg er gravid, skal teste igjen på mandag tror jeg. Men alt tyder jo på at det er en liten skrott i magen min! MEN, saken er den at jeg ikke vet hvem faren evt er. Det står mellom 4 forskjellige. Kall meg en hore, men det var min måte å takle kjærlighetssorgen på. En av de er eks kjæresten min som har behandlet meg som dritt, så håper vel egentlig ikke at han er faren for han ville ikke brydd seg uansett. Har kontaktet han og han bare sier at jeg er syk i hode. Ikke at jeg vet hvorfor. Er jeg syk i hode fordi jeg elsket han, at han gjorde det slutt og at jeg nå kanskje venter en baby?

What to do? Jeg HÅPER virkelig det er en liten baby inni magen min nå, og abort er ikke en mulighet uansett hva. Men.. Skal jeg si til de evt fedrene at jeg er gravid men ikke vet hvem som er faren? Hjelp. Jeg er redd, tenk hvis de går helt amok og.. Ja, nei. Jeg vet virkelig ikke.
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 00:34   #2
Smula
Æresmedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Nedre Eiker
Meldinger: 10,578
Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp meg?

Det spørs vel litt hva du selv ønsker å oppnå, tenker jeg... Ønsker du å fortelle det bare for at de skal vite det (og sikkert lure like mye som deg), eller ønsker du at de skal stille opp for deg og barnet i svangerskapet og senere? Vil det være sannsynlig at de kommer til å gjøre det? Er du usikker så går det vel uansett mot en farskapstest for å finne ut hvem av kandidatene det er, så det koker jo ned til hva du ønsker å oppnå. Lykke til!
Gammel 02-08-2009, 00:38   #3
fregnate
Gjest

Ja, det er nå en ting å tenke på også. Jeg kan vel ikke bare la være å si noe og aldri finne ut hvem faren er? For min egen del er vel kanskje det det enkleste, men med tanke på barnet ville jo det vært grusomt og veldig egoistisk gjort av meg. Har selv en venninne som fant ut at hun var gravid og hun hadde ikke planer om å fortelle det til faren, og det gjorde meg veldig sint og jeg syns det var veldig dårlig gjort. Til slutt sa hun det og det endte med at han sendte henne en melding i fylla, for så å aldri la høre fra seg igjen. Han har ikke møtt ungen sin, han vil ikke vite av sitt eget barn rett og slett og det er jo helt grusomt.

Tusen takk for raskt svar forresten!
  Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 00:45   #4
Smula
Æresmedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Nedre Eiker
Meldinger: 10,578
Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.Smula har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, skjønner at det er vanskelig å vite hva som er det rette å gjøre i en sånn situasjon, og det er vanskelig å svare på når man ikke har erfart det selv også. Det absolutt beste er jo at du er ærlig mot de det gjelder, og så får de eventuelt avgjøre hva de ønsker å gjøre med den informasjonen de sitter på. Det er vel ikke sikkert at du noen gang får vite hvem som egentlig er faren heller, hvis noen av gutta setter seg på bakbeina og nekter ta noen farskapstest. Men er du ærlig så har du i hvertfall gjort det DU kan, og da slipper du hvertfall leve med noe annet på samvittigheten resten av livet.
Gammel 09-08-2009, 10:00   #5
FatallyYours
Seniormedlem

FatallyYours sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,107
FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.FatallyYours har et ubeskrivelig bra rykte.

hvordan gikk det med testingen? og har du blitt noe klokere?
Gammel 11-08-2009, 19:32   #6
snorkfrøken82
Gjest

Har egentlig ikke noe svar, men du kommer nok til å bli spurt om hvem som kan være faren og de aktuelle kandidatene må ta farskapstest. Tror egentlig ikke de kan nekte, for den som blir svar skyldig av de etter testen vil måtte betale bidrag... Og vil da også ha krav på iallfall besøksrett (slik jeg har skjønt det). Du må nesten avgjøre om dere to har det best alene, for det finnes masse støtte der ute for en kommende alenemor. Men er ikke bare bare å ha "far ukjent" stående heller og det vil jo komme en tid der junior selv vil begynne spørre om dette. Ingen enkel situasjon det her. Håper det går seg til og at du forteller oss om det er en spire i magen eller ikke.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:50.