Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Enslige gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2009, 23:23   #1
SolAngelica
Supermedlem

SolAngelica sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: trøndelag
Meldinger: 1,221
Blogginnlegg: 5
SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.
Flere?

er det flere der ute?
Gammel 17-11-2009, 23:01   #2
kariuss
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 264
kariuss vil raskt nok bli berømt.kariuss vil raskt nok bli berømt.
Sv: Flere?

Sitat:
Opprinnelig postet av SolAngelica Vis post
er det flere der ute?
Hei Det ER flere der ute Deriblant meg..jeg går også på kurs der vi er en haug av alenemødre. Dette er gjennom Amathea. Så da vet du at du absolutt ikke er alene!

med Mistra
kariuss er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 08:06   #3
J.A.D.A
Seniormedlem

J.A.D.A sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,195
J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja....
Greit å vite at vi ikke er aleine...

med Stereophox, Barn-i-Desember, Starfish, Suzi og Junio
J.A.D.A er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-11-2009, 08:30   #4
SolAngelica
Supermedlem

SolAngelica sin avatar

SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.SolAngelica har et ubeskrivelig bra rykte.

Virker nesten som et "tabu" dette..eller er det bare få av oss her inne? Jeg må si jeg gruver meg skikkelig nå. Fikk ett sånt "syn" i går kveld der jeg så for meg hvordan det ville bli når den lille kom til. Jeg er ikke redd for at jeg ikke skal klare meg eller klare å ta ansvar for babyen men mer at sønnen jeg har fra før skal få for liten tid med meg å føle seg utenfor.
Gammel 18-11-2009, 08:53   #5
J.A.D.A
Seniormedlem

J.A.D.A sin avatar

J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, mange tanker og "syner" som dukker opp...
Tenker litt på at min søster var aleine fra begynnelsen i graviditeten, og nå jeg... (Selvom jeg ikke har blitt aleine før nå...)
Stakkars mamma og pappa med to "sånne" døtre
(Men de vet det ikke enda, da.....)

Så er jeg sååååå bekymret for babyperioden og samværsretten til pappaen...Ikke at jeg vil nekte han å ha sønnen sin, men jeg har ikke lyst til å begynne med noe "opplegg" med overnatting så tidlig...
Vil amme lenge, og ikke levere han fra meg...
Vet at han vil ha mest mulig samvær... (Noe som selvfølgelig er bra for småen, altså..)

Gammel 18-11-2009, 20:11   #6
kariuss
Medlem

J.A.D.A: Det finnes begrensinger (i henhold til loven) i hvor mye tid en liten baby skal tilbringe hos far hvis dere ikke bor sammen..bl.a pga amming. Kan være greit å sette seg inn i loven så har du noe å slå i bordet med

Jeg tenker at det er helt naturlig å ha en masse bekymringer nå..det vil man vel ha helt til ungen er ca 20 år...eller la oss si sånn livet ut omtrent Jeg bekymrer meg for hvordan det skal bli å være alene med en liten baby, uten pappa inne i bildet..søvn, frustrasjoner..familien min langt unna..selv om jeg har en grunnutdannelse som førskolelærer (jobber ikke som det nå lenger, skiftet beite til helsesektoren så er det jo noe helt annet med et eget barn..Itillegg har man jo en del hormonelle svingninger innimellom. Heldigvis ikke så ofte men...ille nok når man sitter der litt smådeppa og alene en gang i blant. uansett da, så hjelper det å PRØVE å ta en dag av gangen (jeg vet at dette er en klisjee men dog)..og tenke at man tar de "slagene" som kommer når dem kommer...det meste pleier jo å ordne seg. Hvertfall sånn etterhvert Tenk så sterke vi er som klarer dette da! Jeg håper og tror at foreldrene våre ser hvor sterke og flotte vi er...jmfr det du sa ang foreldrene dine J.A.D.A Jeg vet iallefall en ting: Skulle min fremtidige datter ha havnet i en situasjon som vår ville jeg ha støttet henne uansett og vært stolt av henne fordi hun tok imot barnet og ikke satte seg ned og ga opp. Det ligger MASSE styrke idet!

Sånn, dette var dagens alenemødre peptalk! Kjempebra at vi har fått liv i denne klubben her!

med Mistra
Gammel 18-11-2009, 20:45   #7
SolAngelica
Supermedlem

SolAngelica sin avatar

Flott skrevet Kariuss
Gammel 25-11-2009, 00:03   #8
kariuss
Medlem

Til alle dere som er alene i svangerskapet og som skulle komme til å lese dette: Det starter et nytt svangerskapskurs på Amathea Oslo/Akershus (ligger på st.hanshaugen i Oslo) i januar 2010. De tar opp ulike temaer..bl.a kommer det noen fra NAV og informerer om økonomiske rettigheter..ellers er f.eks info fra familieterapeut som tar for seg samvær, lover osv..men det er flest kurskvelder med jordmor. Et kjempeflott tilbud og man får møte mange andre som er i samme situasjon

Kontaktinfo finnes på www.amathea.no

Er bare å ringe dem/maile så får man meldt seg på

med Mistra
Gammel 25-11-2009, 19:52   #9
J.A.D.A
Seniormedlem

J.A.D.A sin avatar

Har ikke fått med meg det som er skrevet her, jeg...

Takk for "dagens alenemødre peptalk", kariuss
Har skrevet mail til NAV, og fått litt tips ang nettside der det står litt. (bufetat.no) Skal iallefall sette meg inn i tingene grundig

Så skal jeg prøve å ta en dag av gangen, ja...
Kunne ønske babyen ble født når han er rundt året
Eller at faren lå i koma det første året

Gammel 25-11-2009, 23:35   #10
kariuss
Medlem

Så bra at du finner utav lover, regler osv Fint at tipset mitt er til litt nytte

He he, faren i koma ja...he he...samme her..for meg ser det ut til at han forblir i koma. Jeg håper at han våkner men jeg orker ikke gå rundt å håpe for mye heller..hadde bare gjort meg lei meg. Og det vil jeg ikke være nå når jeg skal få verdens mest fantastiske gave i livet. Vi får ta det som kommer og satse på at det meste ordner seg

Ha en fin dag (imorra mener jeg for nå er det jo snart natt)

med Mistra
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:53.