Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2009, 23:34   #1
Mayfair
Medlem

Mayfair sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 361
Mayfair er et navn alle kjenner.Mayfair er et navn alle kjenner.Mayfair er et navn alle kjenner.Mayfair er et navn alle kjenner.Mayfair er et navn alle kjenner.Mayfair er et navn alle kjenner.
urk Symptomtråden

Enig, vi bør ha en symptomtråd! Noen som kjenner kvalmen komme allerede ?

Symptomer foreløbig her er:
  • Ømme bryster
  • stikninger i livmoren ved strekking (f.eks snu meg i senga)
  • oppblåst i magen (hvis det er ett symptom da...)
Utenom det så er det lite som tyder på at jeg har en spire i magen. Hadde vært fint om kvalmen aldri kom
Gammel 23-11-2009, 23:41   #2
*Tina
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 310
*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.
Sv: Symptomtråden

Mine symptom så langt
- tørst (det huskar eg fra sist og)
- stikninger i magen
- bekkenet mitt likte vist ikkje at eg har gått med høge helar og sittet på vonde stoler for lenge om gangen... (og eg veit at mange fagfolk påstår at ein ikkje kan få bekkenplager så tidlig, men kva er det då??? - om det blir som sist så gir det seg for å komme tilbake med full styrke litt uti andre trimester...)
Gammel 24-11-2009, 07:07   #3
Sunshine25
Medlem

Meldinger: 114
Sunshine25 er som en uslipt juvél.Sunshine25 er som en uslipt juvél.Sunshine25 er som en uslipt juvél.Sunshine25 er som en uslipt juvél.

Mine symptomer til nå;
* Veldig trøtt på ettermiddagen
* Stikkinger/murring nederst i magen
* Ble plutselig kvalm i går morges på jobb...gikk heldigvis over på 10 min
* Tett i nesa. Det var jeg i 9mnd med nr.1 og har vært det nå omtrent fra da egget må ha festet seg...merkelig.

Ellers er det ikke så mye ennå, men det kommer vel
Gammel 24-11-2009, 08:33   #4
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

I prøveperioden min så hadde jeg et "motto" og det stemmer nå enda her... ingen symptomer er det største symptomet I mange måneder kunne jeg være svimmel, trøtt på ettermiddagene, småuggen i magen, stikninger, tørst, veldig ømme pupper og brystvorter osv. Var aldri gravid

Men NÅ derimot. Har jeg ingenting av dette Greit det da, men skulle såklart gjerne hatt NOE som indikere og bekrefte opp mine graviditetstester.
Men regner nok med at det kommer.... i mitt forrige svangerskap kastet jeg opp daglig i maaange uker.
Gammel 24-11-2009, 11:01   #5
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er så morsomt at det kan være så forskjellig. Har brukt å være som deg sukkerrose, men denne gangen var jeg nesten helt bombesikker, selv om jeg ikke turte å tro på det, nettopp fordi jeg hadde så mange rare symptomer samtidig.

4+1 (går ut fra dette frem til UL) har jeg følgende symptomer:

Vondt i bekkenet
Stikninger/murringer i mage
Svimler
Tørst
Øm i tannkjøttet
Sulten hele tiden, men har ikke lyst på noe
Ikke lyst på favorittkaffien min (latte)
Tappen har forsvunnet
Hoven nedentil
Og selvfølgelig forstoppet

Alle disse satt tilsammen, så tenkte jeg jo at viss jeg ikke var gravid så måtte det være noe alvorlig i veien... Ingen kvalme enda!

*Tina: Jeg kjenner det veldig godt i bekkenet også, heter det ikke hormonell bekkenløsning når man får det så tidlig?

Sist endret av aliana; 24-11-2009 kl 15:14. Begrunnelse: glemte noe
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 14:15   #6
Nillis
Supermedlem

Sted: Jeg bor i Hedmark.
Meldinger: 492
Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.

Hei!

Er 4 uker og 4 dager på vei regnet etter forrige mens.

-Ømme bryst..............MYE.
-Murringer nederst i maven.
-Det føles som om jeg er på vei til å få "vokse verk" overgangen fra rompa til låra.
- Oppblåst
-Mer sulten enn tidligere.

Dette er det jeg merker nå, men dette er symptomer som har kommet litt nå og da under prøvinga også.

Det eneste som er nytt er et som jeg tror er like etter befruktningen, nemlig:
Jeg hadde noen dager som jeg syntes maten smakte skjemt, jeg kastet mye mat de dagene!

med navano og Olasmamma!
Nillis er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 20:02   #7
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Mine symptomer har jeg egentlig ikke sett - trodde jeg... Men det er nok symptomer det jeg bare irriterer meg over også.

- blødende og verkende tannkjøtt.
- Stikkinger i BARE venstre side av livmorområde.
- Støl i rompa/korsryggen - typisk start på bekkenplager hos meg.
- Tørst.

Tja, jeg venter i spenning på ømme pupper, foreløpig er det kun vortene som er litt ekstra følsomme.
  Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 23:08   #8
*Tina
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 310
*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.*Tina er som en uslipt juvél.

...og då kom kvalmen . Håper det er berre fordi eg er trøtt og sliten etter ein laaaang dag.
Gammel 25-11-2009, 21:22   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av *Tina Vis post
...og då kom kvalmen . Håper det er berre fordi eg er trøtt og sliten etter ein laaaang dag.

Håper kvalmen roer seg når du har fått deg litt hvile.
  Svar med sitat
Gammel 26-11-2009, 22:35   #10
Chrissy
Supermedlem

Chrissy sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Langt borte...:)
Meldinger: 1,183
Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.Chrissy har en strålende fremtid.

Har ikke mange symptomer å fortelle om
* litt ømt bryst

Man skal ikke klage, det er bra å ikke ha for mange "vondter" for tidlig, men..det er jo også litt kos å kjenne at kroppen "jobber" med å lage en baby.

Håper bare bekkenet ikke begynner å skrante snart. Sist begytne det i uke 6...

med Lille Ru og Aifos
Chrissy er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:52.