Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i juli og august
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-12-2009, 18:28   #101
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Symptomtråden

Sitat:
Opprinnelig postet av LPP Vis post
O yes, det lyder smertelig kjent du! Jeg har en revmatisk lidelse i tillegg som ofte gir feber/feberfølelse i kroppen, så dette her er jo bare knall,- hehehehe
Woho!
Men vi da glade for alle symptom...
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2009, 19:12   #102
Olasmamma
Supermedlem

Olasmamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,339
Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.Olasmamma har mye å være stolt av.

Ingen symptomer foreløpig, men de kommer nok!

Var kvalm fra uke 6 i forrige svangerskap. Det varte nesten helt fram til fødsel. Hadde også masse halsbrann og bekkenløsningsplager, så har mye å se fram til...

Olasmamma er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-12-2009, 19:34   #103
Ntsn
Supermedlem

Ntsn sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,153
Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.Ntsn har mye å være stolt av.

-JEG ER SÅ TRØØØØØTT
Ja, nå har trettheten slått til for fullt.
Gammel 07-12-2009, 22:52   #104
Enni
Supermedlem

Enni sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,099
Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.Enni har mye å være stolt av.

Tja, tidlig enda her da men, ømme pupper og murringer i magen er vel det jeg kjenner mest nå. Har hatt to fine svangerskap før uten noe mye kvalme, men var plaga med svangerskapshodepine med nr to litt lenger uti svangerskapet. DET var ikke morsomt! Men det gikk over like fort som det kom, etter ca et par måneder. Håper jeg slipper det denne gangen!
Gammel 09-12-2009, 21:29   #105
undrre
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 99
undrre har en aura rundt seg.undrre har en aura rundt seg.undrre har en aura rundt seg.

Ingen symptomer bortsett fra ømme bryster....fremdeles ingen kvalme på gang, er 5+6 idag. Venter utålmodig på hcg stigningen og har aldri vært så nervøs....synes verdiene var så lave, 344 på rugedag 18, men legen beroliget meg og sa at det var stigningen som var viktig. Så da må jeg vente til fredag med resultatet av den....så uendelig lenge å vente !! Og imens så leser jeg om alle SA'er og MA'er og begynner egentlig å bli litt pessimistisk... 344 på rd 18 tilsier 172 på rugedag 16 og 86 på rugedag 14...og det er en smule lavt da..selv om det er innenfor normalen. Nei nå skal jeg slutte å tenke og spekulere på det, og heller fokusere på at stigningen har vært super den siste uken!! Tror ikke jeg skal fortsette med disse HCG prøvene så nervepirrende som de er...Men samtidig - hvis det går galt - er det jo greit med en indikasjon på det en stund i forveien så man ikke blir skuffet.
Gammel 09-12-2009, 21:44   #106
LPP
Medlem

LPP sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 407
LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av undrre Vis post
Ingen symptomer bortsett fra ømme bryster....fremdeles ingen kvalme på gang, er 5+6 idag. Venter utålmodig på hcg stigningen og har aldri vært så nervøs....synes verdiene var så lave, 344 på rugedag 18, men legen beroliget meg og sa at det var stigningen som var viktig. Så da må jeg vente til fredag med resultatet av den....så uendelig lenge å vente !! Og imens så leser jeg om alle SA'er og MA'er og begynner egentlig å bli litt pessimistisk... 344 på rd 18 tilsier 172 på rugedag 16 og 86 på rugedag 14...og det er en smule lavt da..selv om det er innenfor normalen. Nei nå skal jeg slutte å tenke og spekulere på det, og heller fokusere på at stigningen har vært super den siste uken!! Tror ikke jeg skal fortsette med disse HCG prøvene så nervepirrende som de er...Men samtidig - hvis det går galt - er det jo greit med en indikasjon på det en stund i forveien så man ikke blir skuffet.

Jeg har det AKKURAT som deg! Testet hcg for tredje gang nå, og har hatt stigning fra 86 (17dpo)-341 (21dpo)-2100 (27dpo) på ti dager, men jeg leser og leser på nett, og synes tallene er lave. Hadde innsett av egg (prøverør, noe som visstnok kan gi LAVERE hcg-verdier enn snittet) den 12/11. Og man regner visst EL to dager før dette. Men nå trøster jeg med denne tabellen, og ser t jeg ligger innenfor normalen, det må du og gjøre

Tabell serum HCG-nivå:

fra befruktning fra siste mens (mIU/ML or IU/L)

7 days 3 weeks 0 to 5
14 days 28 days 3 to 426
21 days 35 days 18 to 7,340
28 days 42 days 1.080 to 56,500
35 - 42 days 49 - 56 days 7,650 to 229,000
43 - 64 days 57 - 78 days 25,700 to 288,000
57 - 78 days 79 - 100 days 13,300 to 253,000

Sist endret av LPP; 09-12-2009 kl 21:56.
LPP er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-12-2009, 14:55   #107
undrre
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 99
undrre har en aura rundt seg.undrre har en aura rundt seg.undrre har en aura rundt seg.

Takk LPP, betryggende å lese at Ivf kan gi lavere hcg... Det har jeg ikke lst før. Har derimot lest at jenter, tvillinger og evt downs, kan gi svært høye verdier. Svært lave kan tyde på exu, en sa eller bare en sein festing. En studie jeg kom over vise at av de mellom 50 og 100 16 dpo, kunne 25 % regne med at det ikke ble abort, mao 75% sjans for abort (!) Synes det var en ekstremt dårlig rate og ble skikkelig nervøs...jeg er skikkelig nervøs. Jeg er i hodet mitt allerede ferdig med denne graviditeten og ser frem mot neste (med gru)...men selvfølgelig, stigningen, det er stigningen som betyr noe. Herregud jeg gruer meg til imorgen!!!
Gammel 10-12-2009, 15:10   #108
LPP
Medlem

LPP sin avatar

Meldinger: 407
LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.LPP har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av undrre Vis post
Takk LPP, betryggende å lese at Ivf kan gi lavere hcg... Det har jeg ikke lst før. Har derimot lest at jenter, tvillinger og evt downs, kan gi svært høye verdier. Svært lave kan tyde på exu, en sa eller bare en sein festing. En studie jeg kom over vise at av de mellom 50 og 100 16 dpo, kunne 25 % regne med at det ikke ble abort, mao 75% sjans for abort (!) Synes det var en ekstremt dårlig rate og ble skikkelig nervøs...jeg er skikkelig nervøs. Jeg er i hodet mitt allerede ferdig med denne graviditeten og ser frem mot neste (med gru)...men selvfølgelig, stigningen, det er stigningen som betyr noe. Herregud jeg gruer meg til imorgen!!!
Er det noe jeg har lært oppe i dette her, så er det at det er dumt å sluke alle råd, tips og "faktaopplysninger" rått. Mye er feil, foreldet og direkte dumt. Og jenter i vår situasjon lar oss så klart skremme!! Dette er jo det viktigste i livet akkurat nå. Den raten du snakket om høres jo rav ruskende ko-ko ut spør du meg. Vi MÅ bare stole på det de som "kan det" sier, og det er at den såkalte normalen har stor variasjon, - og at så lenge det stiger fint så ser det bra ut! (HCG altså) Og det er også viktig å huske at "vanlige folk" ikke flyr og tester HCG på denne måten,- når grav-testen er positiv så ER den positiv, og ettersom ukene går øker sjansene for at det skal gå bra enormt Trøste deg, trøste meg selv!!

LPP er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-12-2009, 23:25   #109
Nillis
Supermedlem

Sted: Jeg bor i Hedmark.
Meldinger: 492
Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.Nillis er fantastisk mot andre.

Jeg har fått leamus over høyre øyet, har hatt i hele dag. Vet ikke om det er ert symptom, men har lest om andre som har hatt det så!

med navano og Olasmamma!
Nillis er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-12-2009, 23:36   #110
Meo
Veteranmedlem

Meo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Larvik
Meldinger: 3,242
Blogginnlegg: 30
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

Klemme masse på Undrre og lpp

jan '06
juli '10

Fellesdrømmen brast 8+0, 24. august 2016

Hvordan jeg takler det og livet ellers?
www.forfatterfrue.no
Meo er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 07:25.