Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-12-2009, 21:50   #1
pus77
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sola
Meldinger: 13
pus77 vil raskt nok bli berømt.
Indusert amming for de som blir mødre via surrogati og adopsjon

Jeg skriver denne tråden om amming slik at andre kunne få nytte av min erfaring .

Uansett så deler jeg min oppskrift med dere:

Optimal start er 5 mnd før termin
- p-pillen yasmin ( daglig uten pause hver 3 uke) + 20mg Motillium 4 ganger daglig
- 6 uker før termin ( jeg startet ca 10 uker før )
- slutt med p-pillen ( da får en mensen )
- bruk 20mg motillium 4 ganger daglig
- Blessed Thistle 390mg kapsel 3 kapsler X 3 ganger daglig
- Fenugreek Seed 610mg Kaspel 3 Kapsler X 3 ganger daglig
( begge disse urtene finner en på ebay, men det kan ta litt tid å få så ver litt tidlig ute )

pumping Sammen med oppskriften over :

Optimalt hver 3 time, pump 5-7 min pause og pump 5-7 min.
jeg pumpet kun 3 ganger i døgnet, har økt til 4 ganger nå og føler det går bra.
4 uker før termin skal en pumpe om natta og.

I tillegg til dette anbefales :
Havregryn 3 ganger per uke
Minst 8 glass vann
ingen kaffe

når barn er født så bruke 20mg x 4 med motillium og pumpe etter hver amming.

Motillium kan en få på spesialresept hos lege hvor din lege må søke legemiddelsentralen pga at denne er ikke registrert for vanlig bruk i norge.
Den koster ca 340kr per 90 piller ( tror jeg )

Håper dette kan hjelpe noen og at tråden ikke blir stengt!

Godt nyttår.

Sist endret av Meiose; 03-01-2010 kl 12:29. Begrunnelse: Sletting av link.
pus77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-01-2010, 12:20   #2
J.A.D.A
Seniormedlem

J.A.D.A sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,195
J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: amming

Har hørt at dette er mulig, men ser ut som om det er fryktelig mye styr i lang tid på forhånd for å få det til....

pus77, har du fått det til?

med Stereophox, Barn-i-Desember, Starfish, Suzi og Junio
J.A.D.A er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-01-2010, 12:28   #3
Meiose
Seniormedlem

Meiose sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Cyberspace
Meldinger: 1,619
Blogginnlegg: 4
Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.

Siden det er flere som reagerer på denne tråden vil jeg minne om at den ligger på underforumet for Surrogat- og adoptivforeldre, og at rådene ikke er for oss som venter barn i egen mage!

Meiose, moderator
Meiose er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-01-2010, 12:45   #4
pus77
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sola
Meldinger: 13
pus77 vil raskt nok bli berømt.

Kjære moderator
Er ikke dette underforum for surrogat og adoptivforeldre ?

Sitat:
Opprinnelig postet av Meiose Vis post
Siden det er flere som reagerer på denne tråden vil jeg minne om at den ligger på underforumet for Surrogat- og adoptivforeldre, og at rådene ikke er for oss som venter barn i egen mage!

Meiose, moderator
pus77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-01-2010, 13:00   #5
J.A.D.A
Seniormedlem

J.A.D.A sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,195
J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.J.A.D.A har et ubeskrivelig bra rykte.
Pus77!

Vil bare si at jeg syns ikke det er negativt at du tar opp dette med amming, selvom det ikke er du som bærer frem babyen din i egen mage

Jeg har hørt at det går an å få igang amming, men that's it...

Trodde kanskje du hadde fått babyen din, og lurte på om du hadde fått til ammingen...

Nå vet jeg jo at du venter baby snart, blir spennende
Håper du får det til

Masse lykke til

med Stereophox, Barn-i-Desember, Starfish, Suzi og Junio

Sist endret av Meiose; 01-01-2010 kl 14:01. Begrunnelse: Slo sammen med opprinnelig tråd!
J.A.D.A er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-01-2010, 13:52   #6
Teeny
Seniormedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 2,602
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av pus77 Vis post
Kjære moderator
Er ikke dette underforum for surrogat og adoptivforeldre ?
Det stemmer, og denne tråden hører absolutt hjemme her

Det Meiose sier er at tråden (og rådet) er for dem som ikke går gravide via egen mage, men som ønsker å amme og at folk derfor ikke trenger å reagere på dette. Grunnen til at folk har reagert er fordi de ikke har forstått at dette rådet kun er for dem som blir foreldre via adopsjon/surrogat, og ikke for dem som går gravide selv.

Med andre ord: Denne tråden er for dem som ønsker å starte med indusert amming fordi de venter barn ved hjelp av adopsjon eller surrogat

Mvh Teeny - moderator
Teeny er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-01-2010, 21:55   #7
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Indusert amming

Fint at du la den her Pus 77.
Jo, flere som både får barn via surrogati og adopsjon ammer via metoden Pus 77 forteller om (og versjoner av denne). Noen av oss har jo også hatt melk før og da er det av og til litt lettere.
I land der en får adoptere spebarn der det helt vanlig å få tilbud om slik behandling for å kunne amme sitt barn, selv om en ikke har født sitt barn.
(Vet også om normenn som har gjort det med barn de har fått via adopsjon)

Bla. Sannah som var her inne før har fortalt en del om hvordan hun gjorde det.

Jeg skulle gjerne ammet og fikk tilbud om piller til å starte melkeproduksjon på sykehuset i USA, men pga jeg går på mange medisiner som ikke er bra for barn så må jeg droppe det.
En del jeg har snakket med som har fått tvillinger har også latt være pga de har fått for lite melk, og da ble det mer styr enn glede. MEN, som sagt, jeg forstår veldig godt at en vil forsøke dersom en kan, og skulle gjerne gjort det.

Sist endret av Tidl. bruker; 02-01-2010 kl 22:41.
  Svar med sitat
Gammel 02-01-2010, 22:12   #8
tuppa
Supermedlem

tuppa sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 582
tuppa er fantastisk mot andre.tuppa er fantastisk mot andre.tuppa er fantastisk mot andre.tuppa er fantastisk mot andre.tuppa er fantastisk mot andre.tuppa er fantastisk mot andre.tuppa er fantastisk mot andre.

Jeg fikk også litt hakeslepp da jeg først leste denne...

Men så bra ta dette kan gå!

Men burde ikke pus77 forklare dette tidlig i hovedinnlegget?

Mange som går inn på "knappen" Nye meldinger, og ikke legger merke til hvilket underforum de er inne på...?

Så da kan det vel komme noen reaksjoner?

Bare lurer...

med Tusenbein, Sol_79 og *Daisy*

Lilleprinsen vår ble født 19. mai 2010 9 dager på overtid..!
tuppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-01-2010, 22:35   #9
popsinune
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,847
popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.popsinune har et ubeskrivelig bra rykte.

Så spennende at det går an å få til !

Har jo hørt om det, men alltid tenkt at det sikkert kun er noen ytterst få som kan.

Høres ut som en ganske lang og slitsom prosess, og all ære til de som går inn for dette

Pus77: Takk for info ! Interessant å høre om prosessen i detalj.
Gammel 02-01-2010, 23:04   #10
*Mariell*
Veteranmedlem

*Mariell* sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,525
*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Indusert amming for surrogat- og adoptivmødre

Kjempebra at du legger denne infoen her Pus77

okt-02, sep-04 juni-06 og kom 11 april-10
Sladrer med Teoline og kikkid. Mor shopper
*Mariell* er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:36.