Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-01-2010, 20:31   #1
Lille Ru
VIP-medlem

Lille Ru sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Hundremeterskogen
Meldinger: 5,069
Blogginnlegg: 5
Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.
Oppfølging i svangerskap etter hab.abort?

Jeg er til utredning for habituell abort ved KK i Bergen, har akkurat startet og har neste time i mars.
Ettersom jeg overhodet ikke hadde planer om noe umiddelbart svangerskap så kort tid etter forrige MA, så glemte jeg selvsagt å spørre hva om, dersom atte hvis atte jeg nå skulle bli gravid.
Er det fastlegen som skal ta oppfølgingen? Gynekologen? Er det KK selv? ... Mye jeg lurer på ja.

Jeg trodde så visst ikke kroppen var i vater igjen etter utskraping i september, men her sitter jeg 8+2 og har egentlig allerede kommet lenger enn tidligere.
Jeg har time på Aleris i morgen kveld, så da får jeg første sjekken og inntill jeg vet at det er liv laga vil jeg ikke melde meg inn i noe terminklubb.

Fint om noen kan fortelle om sine erfaringer!
Gammel 04-01-2010, 20:35   #2
Meo
Veteranmedlem

Meo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Larvik
Meldinger: 3,242
Blogginnlegg: 30
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Oppfølging i svangerskap etter hab.abort?

Jeg har diagnosen hab.ab og har i dag vært på min 7. ultralyd uke 12+2 Har senest kommet til uke 11 de gangene det har gått galt (1 sa og 3 ma), så jeg har nådd en milepæl nå. Jeg har gått til en spesialgynokolog som har både innvendig og utvendig ul-apparat. Han er spesialist på akkurat dette og har vært en engel! Hååååper denne spiren sitter og at du oppdaterer i morgen Masse lykke til Håper dere ser hjerteaktivitet i morgen, for sannsynligheten for at noe går galt etter å ha sett hjerte i uke 8 er minimaaaal, slik jeg har forstått det

jan '06
juli '10

Fellesdrømmen brast 8+0, 24. august 2016

Hvordan jeg takler det og livet ellers?
www.forfatterfrue.no
Meo er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 20:40   #3
Lille Ru
VIP-medlem

Lille Ru sin avatar

Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Ru har et ubeskrivelig bra rykte.

Sist gang var det mye rart, vi så hjerteaktivitet, men embryoet tilsvarte ikke produksjonsdato og tjohei.
Denne gangen har jeg mye mer roen, er MYE dårligere og har god magefølelse.
Og - bank i bordet - jeg har ikke spottet på samme vis som de tre siste gangene.

Regner med at det går greit om vi ser hjerte i morgen, ja. Det er vel uke 9 som er den magiske grensen i følge spesialisten jeg har gått til tidligere (men som har steng pga. ombygging ...)

Takk for svar, Meo!
Gammel 04-01-2010, 20:45   #4
Meo
Veteranmedlem

Meo sin avatar

Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke noe problem Krysser det jeg har for deg.

jan '06
juli '10

www.forfatterfrue.no
Gammel 04-01-2010, 21:02   #5
Fragaria
Medlem

Fragaria sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 185
Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.

Jeg var/er også under utredning for hab.ab da jeg ble gravid. Hadde stående beskjed om å ta kontakt med kk så snart jeg testa positivt for videre oppfølging. Begynte på Crinone og Albyl (sånn i tilfelle det hjelper, det skader i hvert fall ikke) og har time for UL hver annen uke foreløpig. Og dette kommer i tillegg til kontroller hos fastlege (som jeg ikke har hatt time hos ennå).

Har også mistet tidligere etter å ha sett hjerteaktivitet, så jeg har ikke helt sluppet frykten ennå selv om to UL så langt har vist alt ok.

Overvant subfertilitet og habituell abort!
Fragaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 21:05   #6
Lille Ru
VIP-medlem

Lille Ru sin avatar

Var du på KK i Bergen, Fragaria?
For i så fall ringer jeg dem i morgen. Eller gå innom.

Jeg jobber rett i nærheten, og det er jo mye vanskeligere å avvise noen som møter opp in persona.
Gammel 04-01-2010, 21:16   #7
Fragaria
Medlem

Fragaria sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 185
Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.Fragaria er et navn alle kjenner.

Nei, jeg var på Riksen. Men gå innom dem uansett!
Det er de som utreder deg, og da er det de som har mest peiling på hva du bør gjøre framover.

Overvant subfertilitet og habituell abort!
Fragaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2010, 19:30   #8
Lille Ru
VIP-medlem

Lille Ru sin avatar

Da kan jeg informere om at KK/gyn.pol ikke hadde noe som helst planer om å ta meg inn. Nei du, det var bare å komme seg til fastlegen som et hvilket som helst normalt svangerskap.

Det er ikke normalt, for pokker!
(Ikke minst fordi jeg ble konisert for et halvt år siden og har betraktelig kortere livmorhals. Dette blir nok fulgt opp senere uansett.)
Gammel 06-01-2010, 19:37   #9
Isis_
Supermedlem

Isis_ sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 404
Isis_ er som en uslipt juvél.Isis_ er som en uslipt juvél.Isis_ er som en uslipt juvél.Isis_ er som en uslipt juvél.

Jeg har også diagnosen hab.abort og ble tilbudt crinoene 1.trimester og hyppige ul for å roe nerver og ikke minst oppdage om noe skulle være unormalt... Alt dette ble gjort av gyn. Lossius (holder til i Bergen).

Lykke lykke til!!

Termin : Lørdag, 19.juni-10

med Lene + Lycce
Isis_ er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2010, 20:08   #10
Meo
Veteranmedlem

Meo sin avatar

Ring noen andre, for du har risikosvangerskap og har rett på oppfølging

jan '06
juli '10

www.forfatterfrue.no
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:52.