Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Surrogati- og adoptivforeldre
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-01-2010, 16:18   #1
pus77
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sola
Meldinger: 13
pus77 vil raskt nok bli berømt.
Surrogaten vår på sykehuset ...

Fikk mail at vår surrogat var lagt inn på sykehuset på lørdag pga at navlestrengen var rundt halsen på babyen. De tar ingen sjanser og ta stresstest på babyen hver dag. Det var ganske betryggende at de gjør slik god jobb og at babyen og surrogatmor blir tatt hånd om. Men nå ser det ut som det blir keisersnitt , og vi som håpet på normal fødsel både for surrrogatmor og barnet... men viktigst er jo at begge safe.
Håper nå at nurket vårt ligger stille i noen uker til , siden vi er i uke 35 idag og håper å nå uke 37. Men fikk litt sjokk og mye reisefeber!
pus77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 18:14   #2
Mary
Medlem

Mary sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: på østlandet
Meldinger: 107
Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.
Sv: Surrogaten vår på sykehuset ...

ojda jeg skjønner det er litt av et sjokk å få, krysser fingrene for at babyen holder seg der til uke 37.

Nå nærmer det seg med stormskritt, håper vi kan dele litt info når dere også kommer hjem om hvordan det lønner seg å gå frem for å komme seg hjem på en smidig måte. Har dere snakket med noen her hjemme i forkant av fødselen? NAV eller andre myndigheter? jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen forslag?

Lykke til, vi krysser fingrene.

Klem

med Cupnoodle
Mary er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 18:48   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Å pus77, så flott at de passer godt på surrogat og baby.
Uke 35 pleier å gå velidig bra dersom det blir slik, vennen. Men så klart en håper på at baby holder seg der den er litt til!
Jeg x alt jeg har her og tenker masse på dere! Keisersnitt går også bra vet du.
  Svar med sitat
Gammel 18-01-2010, 18:55   #4
Meiose
Seniormedlem

Meiose sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Cyberspace
Meldinger: 1,619
Blogginnlegg: 4
Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.

Du må gjerne melde deg inn i februarklubben med oss!
Håper det går enda ett par uker før nurket kommer til verden! Når reiser dere?
Gammel 18-01-2010, 20:07   #5
Tári
Veteranmedlem

Tári sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,838
Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.Tári har et ubeskrivelig bra rykte.

Krysser fingrene for at den lille kan være inne i magen et par uker til.. Lykke til!
Tári er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2010, 12:09   #6
pus77
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sola
Meldinger: 13
pus77 vil raskt nok bli berømt.

[quote=Mary;4492136]ojda jeg skjønner det er litt av et sjokk å få, krysser fingrene for at babyen holder seg der til uke 37.

Nå nærmer det seg med stormskritt, håper vi kan dele litt info når dere også kommer hjem om hvordan det lønner seg å gå frem for å komme seg hjem på en smidig måte. Har dere snakket med noen her hjemme i forkant av fødselen? NAV eller andre myndigheter? jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen forslag?

Hei

Jeg har det meste ordnet I India nå med apostille stempel på fødselsattest, Ambassaden, personnr og nødpass. Når vi kommer hjem får vi ta det som kommer med nav, og det kan jo ta tid. Vi må få registert barnet hos nav ang barnetrygd etc og må gjennom prosessen med adopsjon for å bli juridisk mor til barnet. Dette er visst bare en papirmølje, men har ikke lagt så mye arbeid ned i denne delen akkurat nå.

det ser ut som babyen kan komme før pga svangerskapsforgiftning, nå når navlestrangen var borte så ligger hun inne til observasjon og går på antibiotika. Dr Y ringte i går og sa at det kanskje ble fødsel til helgen!!! hjelp! Hun skulle ringe meg i dag og fortelle om veridene hadde gått ned. Ikke alltid like lett å forstå alle medsinske utrykkene på Indisk engelsk. Har I allefall pakket og er nesten klar til å reise.

Vil legge ut en info og tlf som kan benyttes ved henting av barnet i India når vi kommer hjem og har alt på g.

PHUUUUU .... slik ser jeg ut om dagene!
pus77 er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2010, 12:15   #7
Mary
Medlem

Mary sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: på østlandet
Meldinger: 107
Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.Mary er et navn alle kjenner.

[quote=pus77;4494393]
Sitat:
Opprinnelig postet av Mary Vis post
ojda jeg skjønner det er litt av et sjokk å få, krysser fingrene for at babyen holder seg der til uke 37.

Hei

Jeg har det meste ordnet I India nå med apostille stempel på fødselsattest, Ambassaden, personnr og nødpass. Når vi kommer hjem får vi ta det som kommer med nav, og det kan jo ta tid. Vi må få registert barnet hos nav ang barnetrygd etc og må gjennom prosessen med adopsjon for å bli juridisk mor til barnet. Dette er visst bare en papirmølje, men har ikke lagt så mye arbeid ned i denne delen akkurat nå.

det ser ut som babyen kan komme før pga svangerskapsforgiftning, nå når navlestrangen var borte så ligger hun inne til observasjon og går på antibiotika. Dr Y ringte i går og sa at det kanskje ble fødsel til helgen!!! hjelp! Hun skulle ringe meg i dag og fortelle om veridene hadde gått ned. Ikke alltid like lett å forstå alle medsinske utrykkene på Indisk engelsk. Har I allefall pakket og er nesten klar til å reise.

Vil legge ut en info og tlf som kan benyttes ved henting av barnet i India når vi kommer hjem og har alt på g.

PHUUUUU .... slik ser jeg ut om dagene!
Ja her går det unna, utrolig spennende om dagen for dere og oss som følger med.
Menjeg skjønner ikke helt dette, har du pass og pers nr og apostilestempel allerede før barenet er født? Eller mener du at du har ordnet så det skal gå smidig med konsulatet og ambasaden?
Beklager å mase på deg nå som du har mye å tenke på, du får svare når du får tid.

Ønsker dere fortsatt lykke til, vi følger dere spent på veien.

Stor klem fra Mary

med Cupnoodle
Mary er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2010, 12:36   #8
Prøvende
Veteranmedlem

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: litt utenfor Oslo
Meldinger: 3,918
Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.Prøvende har et ubeskrivelig bra rykte.

Lykke til!

God hentereise
Luringen~2010
Prøvende er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2010, 12:39   #9
*Mariell*
Veteranmedlem

*Mariell* sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,525
*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.*Mariell* har et ubeskrivelig bra rykte.

Oi, nå er det jammen ikke lenge til du blir mor igjen

Masse lykke til

okt-02, sep-04 juni-06 og kom 11 april-10
Sladrer med Teoline og kikkid. Mor shopper
*Mariell* er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-01-2010, 14:01   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

kjære pus 77 jeg ønsker deg alt mulig godt på reisen og for fødselen,
og håper babysen din venter på mamman sin før den kommer ut i verden.
alle gode tanker til deg.

tips: lukket forum på www.surrogati.no har kommet (dersom du skulle ha lyst, tid og behov )
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:28.