Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-03-2010, 23:36   #11
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Se gravid ut?

Jeg er snart i uke 22 nå, og ser fortsatt ikke gravid ut
Joda, kanskje hvis jeg står i en spesiell stilling, og har spesielle klær på. Og hvis jeg SIER til folk at jeg er gravid så er det nok noen som nikker litt med hodet og kan forstå det. Men det er akkurat det, at jeg må si i fra Absolutt ingen som forstår det av seg selv. Og det skjønner jeg jo altså.... folk holder seg vel helst unna med å spørre overvektige om de er gravide Antar at jeg må ut i 3.trimester og komme i sommergarderoben før folk faktisk mener det er innlysdende.
Gammel 25-03-2010, 08:35   #12
Emmy20
Supermedlem

Emmy20 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 796
Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.

første gang jeg gikk gravid hadde jeg gravid mage i uke 24-25. men ordentlig stor ble den ikke før etter 29 uker. håper den kommer før denne gangen....hater å bare se enda tykkere ut
Gammel 25-03-2010, 14:39   #13
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sukkerrose:

Jeg har en venninne som i uke 35 forstatt ikke så gravid ut. Bare vi som kjente henne, kunne etter nærmere øyensyn se at magen ikke var padde flat lenger, men litt mer normal som vi andre ikkegravide hadde... Hun er opprinnelig tynn og veldig liten. Ikke aner jeg hvor barnet lå hen...

Selv har jeg alltid blitt kjempestor kjempetidlig.

Se det positive i det: Du har langt mindre som skal bort igjen etterpå
  Svar med sitat
Gammel 25-03-2010, 17:09   #14
Tallahassee
Seniormedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 2,239
Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.Tallahassee har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Sirkeline Vis post
Se det positive i det: Du har langt mindre som skal bort igjen etterpå
Jeg prøver virkelig hardt, men klarer ikke helt å se det positive i det jeg var jo stor og på slankern før jeg ble gravid, og blir jo ikke noe mindre av det etter fødsel heller. Bare eenda mer Og når man bare generelt er sånn storstor over hele seg og magen sånnsett ikke ser gravid ut, så tar det jo åååår før man blir kvitt disse kiloene Skulle mye heller hatt en skikkelig strutte-gravidmage som var svær, for de jentene jeg har sett som har det, går jo inn i sine vanlige klær igjen bare uker etter fødselen Menmen, skal PRØVE å ikke ta sorgene på forskudd da
Gammel 25-03-2010, 19:25   #15
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Sukkerrose Vis post
Skulle mye heller hatt en skikkelig strutte-gravidmage som var svær, for de jentene jeg har sett som har det, går jo inn i sine vanlige klær igjen bare uker etter fødselen Menmen, skal PRØVE å ikke ta sorgene på forskudd da
Nuvel... jeg er en av dem, men hverken jeg eller noen av de andre jeg kjenner har gått i vanlige klær igjen (les: bukser) bare uker etter fødselen Jo, jeg kjenner kanskje et par, av flere tiltalls Om det kan hjelpe noe...
  Svar med sitat
Gammel 26-03-2010, 07:55   #16
Arden
Supermedlem

Arden sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 567
Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.Arden er som en lysfontene.

Hos meg syntes det nesten allerede når jeg var 12 uker på vei( var slik at folk lurte). Men selv om det syntes veldig tidlig på meg, så har jeg ikke blitt så stor, heldigvis. Jeg er nok av de personene som synes det er helt ok å ikke få så stor mage( så lenge ungen er normal). Man ser godt at jeg er gravid nå, er jo 34 uker på vei i dag Men jeg skjønner at dette er en veldig personlig sak hva man føler og ikke ang gravid magen sin. Jeg tenker at det er en fordel for oss som ikke får så store mager etter fødselen , selv om jeg synes det er flott å se på de skikkelig store gravid magene .
Arden er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-03-2010, 09:30   #17
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av valkyrien Vis post
Når begynner vi egentlig å se gravide ut, vi som er ekstra runde rundt midten fra før av?

Begynner virkelig å glede meg til å ikke bare se feit ut nå...
Det er nok veldig individuelt. Vil tro det kommer an på både din høyde, størrelse og ikke minst kroppsfasong. Jeg er ikke så høy, tjukk og med mest mage fra før. Er nå 16+4 med to i magen, og uten de rette klærne(ja, for det gjelder bare noen klær, slettes ikke alle) ser jeg fremdeles bare tjukk/tjukkere ut. Til tross for at livmoren har passert navlen så er magen min fortsatt to-delt. Litt av det kan skjules med mammabukse og ikke for tettsittende topper/gensere. Håper selvsagt at jeg kan få mer typisk gravid-mage etterhvert, akkurat som deg. Meen...i verste fall så er det viktigste at de inne i magen trives og har det bra. Jeg ser ut som jeg ser ut og det kan jeg ikke plutselig gjøre noe med nå.
2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-03-2010, 12:44   #18
Fru Jensen
Supermedlem

Fru Jensen sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 1,057
Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.Fru Jensen har en strålende fremtid.

Med de rette klærne ser jeg gravid ut enten jeg er det eller ikke...
Det er ikke stas det heller egentlig...

Nå venter jeg på hyggelige setninger som; Er du gravid??? Åh, så gøy! Har du lenge igjen eller???

Og; Er du sikker på at det bare er EN der inne?

Urk, jeg gruer meg til magen begynner å synes såpass at jeg ikke kommer utenom spørsmålene.
Gammel 26-03-2010, 14:12   #19
valkyrien
Supermedlem

valkyrien sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Vatnestrøm
Meldinger: 621
Blogginnlegg: 5
valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.

Det er litt rart synes jeg, klærne har blitt trange over magen, men jeg ser ikke forskjell enda

Acino: Det høres ut som om vi har samme kroppsfasong... Vi får satse på at vi også får se gravide ut

med Nene og Katten82
valkyrien er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-05-2010, 22:00   #20
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 818
Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.

Jeg lurer og på når jeg kan forvente å se noen endring på fleskemagen!
Har ikke skjedd noe, og jeg går fortsatt med samme bukser/klær.

Er 15 uker i morra (evnt. 15+5 i følge måling 30.4, bare at det matcher ikke EL - men det betyr jo at babyen bør ta litt plass pga den er lenger enn det som tilsvarer gj.snittlig 15 ukers alder).

november 2013
Powerpuff er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:50.