Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-03-2010, 02:26   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
_plystre Ekstremt treig i oppfatninga

-----

Sist endret av Tidl. bruker; 17-04-2010 kl 15:28.
  Svar med sitat
Gammel 04-04-2010, 11:40   #2
Serenade
Supermedlem

Serenade sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 900
Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.
Sv: Ekstremt treig i oppfatninga

Hei, jeg har ingen erfaring med å ha tatt medisiner som ikke er bra for fosteret. Vil bare gratulere med baby i magen, ønske deg lykke til med ULèn, og håper det går fint med både deg og lille i magen framover. Du er ikke den første som har gått uvitende gravid rundt, og blir nok heller ikke den siste. De er sterke disse små, så vi får håpe og tro at alt er i sin skjønneste orden. Og hva en eventuell vanske med kjønnsbestemmelse på bakgrunn av at barnet er blitt utsatt for en unormalt stor dose testosteron, vil den lille ha god hjelp og støtte med en forelder som selv har opplevd ekstra utfordringer rundt det med kjønn.
Gammel 04-04-2010, 16:22   #3
Tidl. bruker
Gjest

Takk
  Svar med sitat
Gammel 06-04-2010, 12:50   #4
Modus
Supermedlem

Modus sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,107
Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.

Jeg har heller ingen erfaring med risikomedisinering. Uansett, fint du nå har funnet ut av ting og tar ansvar for situasjonen.

Blir litt fascinert av historien din, og kan ikke la være å spørre hvordan det kunne gå så lenge som syv måneder før du oppdaget det? Beklager om du synes spørsmålet er frekt, det er ikke sånn ment, og du virker som en åpen person som ønsker å ta tak i dette. Har jo hørt om tilfeller før hvor det ikke oppdages før sent, og blir nysgjerrig. Selv med et symptom- og problemfritt svangerskap er jo 7 måneder såpass lenge at det er masse liv i magen for eksempel, til tross for at du antagelig har morkaka foran. Og så vidt jeg forstår har du vært gravid før? Er det kanskje sånn at du har gått på hormoner som skulle gjøre det umulig å bli gravid eller fordi du innerst inne har fornektet at det kunne skje? Du har jo rett og slett et lite under i magen virker det som, som har overlevd til tross for alt

Uansett blir det spennende for deg fremover. Skjønner at dette kan være en stor utfordring å takle og ønsker deg masse lykke til. Håper alt ordner seg til det beste for deg.
Gammel 06-04-2010, 13:03   #5
Tidl. bruker
Gjest

-----

Sist endret av Tidl. bruker; 17-04-2010 kl 15:29.
  Svar med sitat
Gammel 06-04-2010, 13:16   #6
Modus
Supermedlem

Modus sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,107
Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.Modus har mye å være stolt av.

Takk for et dønn ærlig svar
Håper det går bra med deg/dere fremover, det blir litt av hvert å takle ser jeg for meg, og det blir spennende å følge med. Igjen - lykke til
Gammel 07-04-2010, 12:03   #7
tuuli
Seniormedlem

tuuli sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,157
tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.tuuli har en strålende fremtid.

Lykke til videre i svangerskapet! Det er en spennende historie du har, håper det ordner seg.
Gammel 07-04-2010, 23:15   #8
Tossi
Æresmedlem

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,387
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av GravidMann Vis post
Jeg synes ærlig talt 7 mnd. uten å skjønne bæret er litt drøyt selv. Det skyldes en kombinasjon av flere faktorer: hyppige blødninger, prøvde å overbevise meg om at man ikke kan ha sånn uflaks, hormonspiral (som sannsynligvis var slått ut av testosterontilførsel) og inntak av testosteron.
Vet/tror du at hormonspiralen er falt ut, eller sitter den fortsatt på plass? Dersom den fortsatt er der inne er det visstnok noe økt risiko for prematur fødsel, spesielt om den sitter inne i morkaka.
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-04-2010, 23:20   #9
Tidl. bruker
Gjest

-----

Sist endret av Tidl. bruker; 17-04-2010 kl 15:29.
  Svar med sitat
Gammel 08-04-2010, 16:17   #10
Molière
Supermedlem

Molière sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 501
Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.Molière har en strålende fremtid.

Først må jeg si at jeg er imponert over at du er så ærlig på et forum som dette! All respekt til deg for det!

Videre skjønner jeg at det går an å "fortrenge" en graviditet så lenge som du har gjort. Særlig under dine omstendigheter. Det er bra at du nå har "tatt hånd om situasjonen" i alle fall! for at alt er bra med barnet, til tross for en muligens litt turbulent start.

Jeg har ikke erfaring selv med å ha tatt medisiner eller annet som kan være fosterskadelig. Men jeg er snart ferdig utdannet lege, og prøvde å søke litt for deg på artikler om andre i samme situasjon som deg. Fant dessverre ikke så mye, men er heller ikke så lett å gjøre et godt søk når jeg ikke vet så mye om situasjonen din. Så hvis du har lyst å svare på et par spørsmål til, så kan jeg kanskje hjelpe deg å finne ut av mer... Hvilke doser testosteron har du tatt - og hvilket preparat? Er det snakk om testosteron i forkant av en evt kjønnsskifteoperasjon - eller er det andre grunner til at du tar det? Og hvor lenge har du brukt preparatet totalt sett?

Uansett regner jeg med du får god oppfølging når du kommer deg til legen og henvises til KK. Håper du holder oss oppdatert om hvordan det går med deg!

Minitøtta 16.09.12
Tøtta 26.04.2010
Molière er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:23.