Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2010, 22:34   #1
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 818
Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.
Overvekt og ordinær ultralyd

Jeg har en god del ekstra polstring, for å si det mildt, og bekymrer meg for den ordinære utvendige ultralyden. Vil det bli veldig dårlige bilder, såpass at jeg kan risikere at de ikke ser NOE? Ser det til og med står i vedlagt brosjyre at fedme påvirker resultatet. Jeg er en typisk PCOS'er med vekten foran på magen, og det er ikke snakk om bare 10-15 kg for mye.

Noen andre damer med overvekten godt plassert foran som kan dele sine erfaringer med meg?

november 2013
Powerpuff er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 06:17   #2
valkyrien
Supermedlem

valkyrien sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Vatnestrøm
Meldinger: 621
Blogginnlegg: 5
valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.
Sv: Overvekt og ordinær ultralyd

Det var ikke noe problem på meg ihvertfall, og jeg har også masse ekstra på magen.

Her var det største problemet at lillegutten gjemte seg nede i bekkenet, så de måtte til med innvendig ul i tillegg for å få mlene de skulle ha

med Nene og Katten82
valkyrien er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 07:11   #3
*Måne*
Supermedlem

*Måne* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 707
*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.

Jeg er meget godt polstret (er vel 40-50 kilo overvektig) og har ikke hatt store problemer på UL. Bildekvaliteten blir dårligere, men ikke så dårlig at de ikke kan se noe.
*Måne* er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 08:08   #4
blomsterjenta
Supermedlem

blomsterjenta sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: nord norge
Meldinger: 689
blomsterjenta er fantastisk mot andre.blomsterjenta er fantastisk mot andre.blomsterjenta er fantastisk mot andre.blomsterjenta er fantastisk mot andre.blomsterjenta er fantastisk mot andre.blomsterjenta er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Måne* Vis post
Jeg er meget godt polstret (er vel 40-50 kilo overvektig) og har ikke hatt store problemer på UL. Bildekvaliteten blir dårligere, men ikke så dårlig at de ikke kan se noe.
Kunne de se kjønn? Jeg har for første gang lyst å se hva det blir, men
klarer de det når bildene blir litt dårlige?

blomsterjenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 08:13   #5
Mammatil3
Supermedlem

Mammatil3 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 766
Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.Mammatil3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har vel stort sett alltid hatt litt for mye i de andre svangerskapene mine, men det har aldri vært noe problem å se kjønn. Begge ungene mine kom veldig godt frem på UL bilder, og jeg tok ikke innvendig UL etter uke 12.

med Tarzan og Tess74

Mammatil3 er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 10:28   #6
impatient
Supermedlem

impatient sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 546
impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.

Jeg har altfor mye polstring og er av typen som Måne. Bildekvaliteten blir dårligere ja, litt som forstyrrelser på tv. Litt mer uklart siden det skal igjennom flere lag. Men ikke så dårlig at man ikke kan se noe. Det gikk HELT fint å ta alle mål, det var ikke vanskelig å finne. Kjønn så de også lett med nr1, men med denne luringen, så satt han/hun bøyd i bekkenet, så det var umulig å se mellom beina.. hehe.

Det eneste er at bildene kan skal få med seg hjem som regel ikke er de beste. Men det er jo ikke SÅ viktig.
Gammel 11-05-2010, 10:40   #7
Powerpuff
Supermedlem

Powerpuff sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 818
Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.Powerpuff er som en lysfontene.

Tusen takk for svar! Jeg gruer meg rett og slett til denne ultralyden istedet for å glede meg pga jeg ser for meg "uff og å, her var det mye fett..".

Nå skal det sies at jeg ikke har gått så mye opp i vekt enda, så satser på at kanskje babyen stjeler litt mer fett de neste fire ukene.

november 2013
Powerpuff er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 11:24   #8
impatient
Supermedlem

impatient sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 546
impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.

Vettu, det er aldri noen på sykehuset som har kommentert vekten min. Det kan være de har forsøkt å forklare noe, og sagt det på en ytterst forsiktig måte at vekten, eller "polstringen" kan være i veien eller årsaken. Men det kan også være at det fordi jeg nevner det først, fordi det pleier jeg å gjøre, slik at det ikke skal bli "rart" for dem, siden de egentlig vil forklare eller si noe, men vil være forsiktig.. hehe.

Sist UL tittet det innom en ung kjekk student som skulle være med (jeg har egentlig sagt at jeg IKKE vil ha med studenter) Men synes liksom at det ble for teit å nekte når de bare skulle sulle litt rundt på magen min. Men hvis de da plutselig skulle dratt frem at jeg måtte ha innvendig UL vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.

Du må ikke grue deg, det er fantastisk uansett! Og ingen kommenterer magefett, trust me.
Gammel 11-05-2010, 11:40   #9
Acino
Supermedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Meldinger: 1,297
Blogginnlegg: 31
Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.Acino har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også stor med mest polstring på magen, og ja, det blir dårlig kvalitet på ul. Første gangen(ifjor) var det ei sur jordmor som sa at vi bare kunne glemme å se etter kjønn(men hun sa ikke noe om at vekt, fett osv var problematisk - hun var med andre ord ufin generelt og ikke ovenfor det ). Sleit med å få sett alt, men det gikk nå greit.
Denne gangen var jeg ikke på vanlig ordinær men får ul hver gang hos min private gyn; og denne gangen fikk vi vite kjønn osv. Jeg ser jo at det er uklare bilder, men han får sett det han trenger å se.
Har skjønt at jeg kanskje er mer unntaket enn regelen; at kanskje mer enn bare magefett som spiller inn. Greit å vite iallfall, så en er forberedt. Men ikke gru deg pga det; har aldri opplevd at noen har sagt noe stygt om vekt/magefett osv når jeg har vært til kontroll. Skulle de ikke klare å se alt får du en ny time senere, så enkelt er det! Lykke til på ul!
2 nye ivf senere lykkes vi igjen;
de nye håpene,,kom 36+2 aug 10

Acino er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 14:46   #10
*Lene*
Veteranmedlem

*Lene* sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Røyken
Meldinger: 3,269
*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.

Mine ultralyder har vært supre. Klare fine bilder. Og jeg er mye overveltig
Gled deg, går helt sikkert suuupert

1994 2008 2010
*Lene* er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:41.