Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2010, 12:23   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Til dere gravide med IVF/ICSI og BMI

Jeg lurer på hva slags BMI dere hadde når dere ble gravide med IVF/ICSI?

Jeg har en BMI på 32, som er grensen for IVF på den klinikken jeg er.

Har ikke fått noe inntrykk av at BMIen er til hinder for graviditet, men vi har ennå ikke lyktes med å få et egg til å feste seg.

Vi skal ha vår tredje IVF snart, har hatt to ordinære innsettinger og tre frys.

Så er det noen av dere med BMI på rundt 30 +/- som har lyktes med å bli gravide med IVF eller ICSI?

Vi er uforklarlig barnløs og har fine egg på innsettingsdagen.
  Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 12:50   #2
valkyrien
Supermedlem

valkyrien sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Vatnestrøm
Meldinger: 621
Blogginnlegg: 5
valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.
Sv: Til dere gravide med IVF/ICSI og BMI

Min erfaring blir litt på kanten av det du spør om, men jeg svarer likevel

Jeg hadde en BMI på over 36, og måtte gå ned for å få lov til å få forsøk. Da jeg hadde gått ned til en BMI på ca 31 ble jeg spontant gravid, og det ser ut til at spiren kommer til å være med hele veien. Legen på fertilitetsklinikken mente at det var min vektnedgang som var utslagsgivende for graviditeten

Vil uansett ønske dere lykke til, og håper at det klaffer for dere snart!

med Nene og Katten82
valkyrien er logget av   Svar med sitat
Gammel 27-05-2010, 14:01   #3
Uregistrerte
Gjest

Takk for svar

Jeg har to venninner som har svært høy BMI, og de har blitt spontant gravide uten vektnedgang - de har hhv BMI på 40 og 42. Den ene ble gravid på 1 pp og den andre på 3 pp... og de veier MYE mer enn meg...

Jeg har eggløsning hver måned, så det er ikke PCO eller PCOS inne i bildet heller. Og fin slimhinne har jeg også. Skal ta Albyl-E på siste runde nå.
  Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 21:22   #4
Uregistrerte
Gjest

Dette lurer jeg også på...

Jeg har BMI på 31 og det er sterkt nedsatt sædkvalitet som er årsaken til vår infertilitet. Vi er avhengige av ICSI.
  Svar med sitat
Gammel 02-06-2010, 00:34   #5
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt BMI på litt under 34,x de 2 gangene jeg har satt inn egg, og har blitt gravid begge gangene.
Nå har det ikke holdt helt til mål noen av gangene, men det er en helt annen historie og har ingenting med vekten å gjøre.

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-06-2010, 08:39   #6
Babyja77
Seniormedlem

Babyja77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,973
Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.Babyja77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei.

Min BMI har ligger mellom 22-24, litt ettersom

Førstemann ble lagd ved naturlig metode mellom 2 forsøk. (1.Icsi og 1.frys)
Andremann som nå bor i magen ble til etter to frys og to Icsi. Vi lyktes på 2.Icsi forsøket.

Så jeg har vel ikke en følelse av at alltid BMI er avgjørende. Jeg tror mere på om man treffer pga gullegg og at kroppen et mottagelig!

Lykke til
Gammel 24-06-2010, 11:18   #7
snupperuska
Juniormedlem

snupperuska sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østlandet
Meldinger: 13
snupperuska er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Jeg har BMI på 33,5. Pga PCOS og sterkt nedsatt sædkvalitet hos mannen fikk vi starte rett på ICSI (hører til ved Riksen). Der var det aldri noe stort tema med min BMI - de sa i en bisetning; "dere vet selvsagt fra før at vektreduksjon er til det beste for dere uavhening av barneønske, ikke sant?" Og det var det eneste som var med det. Vi har hatt ett forsøk - og lykkes med å bli gravide på det. Håpet nå er jo bare at det spiren holder seg på plass=)
Gammel 24-06-2010, 11:36   #8
Nikki-mor
Medlem

Nikki-mor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Lierskogen
Meldinger: 431
Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.Nikki-mor har mye å være stolt av.

Jeg hadde BMI på ca 32 begge gangene jeg har blitt gravid. Hadde ICSI med Assisted haching i Danmark og gikk på Abyl-E begge gangene
Gammel 24-06-2010, 14:22   #9
Monen
Seniormedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 2,835
Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt BMI på over 30 alle gangene jeg har vært gravid.

1. gang klaffet det på 1. ICSI
2. gang klaffet det på 1. gang vi hadde sex rindt EL etter fødsel
3. gang klaffet det på 1. søskenforsøk (ICSI) for at det holder til februar!

Jeg har PCOS, men har ikke sjekket det etter 1. fødsel. Etter det fikk jeg nemlig regelmessig mens.
Mannen har sterkt nedsatt sædkvalitet.

Gulljenta f. 06.07.08 - Godgutten f/d 05.10.09
Monen er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-07-2010, 15:03   #10
Uregistrerte
Gjest

rørt Sv: Til dere gravide med IVF/ICSI og BMI

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Jeg lurer på hva slags BMI dere hadde når dere ble gravide med IVF/ICSI?

Jeg har en BMI på 32, som er grensen for IVF på den klinikken jeg er.

Har ikke fått noe inntrykk av at BMIen er til hinder for graviditet, men vi har ennå ikke lyktes med å få et egg til å feste seg.

Vi skal ha vår tredje IVF snart, har hatt to ordinære innsettinger og tre frys.

Så er det noen av dere med BMI på rundt 30 +/- som har lyktes med å bli gravide med IVF eller ICSI?

Vi er uforklarlig barnløs og har fine egg på innsettingsdagen.
HEI. Jeg hadde en BMI på 30 hvilket legene på st.olavs Hosp mente kunne være årsaken til at egget ikke festet seg. I likhet med dere fikk vi alltid høre at eggene var kjempe fine, men det hjalp lite når vi ikke fikk posetive resultater. På vårt absolutt siste forsøk sa en lege til meg at hun anbefalte meg å gå ned mellom 8-10 kg før vi gikk på med siste runde. Meldte meg på et Grete Roede kurs og gikk ned 9 kg.
Så gikk vi i gang med medisiner ,uttak og tilbakesetting. Ventet i 10 laaange dager. Kjente på meg som alle andre gangene før at dette kom til å bli et negativt resultat. Tok test ganske motvillig, men faktisk var den super positiv !!!!! Ønsker deg lykketil. Hilsen Hege.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:40.