Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-07-2010, 19:38   #11
Melita
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 485
Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.Melita er fantastisk mot andre.
Sv: Til dere gravide med IVF/ICSI og BMI

Jeg har blitt gravid begge gangene med BMI over 30

Med snuppa ble jeg gravid på 1. ICSI med en BMI på 31. Denne gangen veier jeg mer og ble jeg gravid på 1. frys med en BMI på 34

Denne gangen fikk vi kommentarer fra legen på Riksen at jeg burde prøve å gå ned i vekt dersom ikke fryseegget fra forsøket med snuppa festet seg, slik at jeg ville veie noe mindre før første ordinære søskenforsøk. Etter at vi lykkes er det ingen som har kommentert vekten min.

Jeg tror det er litt lett å "skylde på" vekten dersom man ikke finner noen annen forklaring. Det kan jo ha en sammenheng, men jeg tror ikke den er så stor som man innimellom kan få inntrykk av. Nå er det riktignok mannen som er hovedproblemet vårt, men legene mener jeg har PCOS selv om jeg har hatt regelmessig EL nesten hele tiden.

: Lillesøster kom en måned før tiden og ble oktoberbaby
Melita er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-07-2010, 13:54   #12
Innlegg nr. 4
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg som skrev på innlegg 4

Mange gode håp her! Håper så inderlig at det snart skal lykkes for oss, skal prøve å være flink i sommer til å gå ned noen kilo! Hadde gått ned 10 kilo til mitt første forsøk - uten at det hjalp... noen av kiloene har sneket seg på igjen... Dem må jeg få av.

Vi vil uansett aldri få det til på naturmetoden,så jeg blir så glad å se at dere med BMI+ lykkes på IVF/ICSI! Jeg må nok bare vente på det rette egget...
  Svar med sitat
Gammel 05-08-2010, 16:46   #13
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Det er som med røykeslutt, dette her. Det er ikke nødvendigvis avgjørende å slutte å røyke for å bli gravid i hvert enkeltstående tilfelle og det er mange røykere som blir gravide, men røykeslutt gir statistisk sett større sjanse for å bli gravid.

Slik er det med overvekt også. Det er mange overvektige som blir gravide, men man øker sjansen statistisk sett ved å ha en mest mulig normal BMI.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:52.