Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-06-2010, 11:26   #1
*Måne*
Supermedlem

*Måne* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 707
*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.
Hvor lite kan man få til å gå opp?

Jeg er snart 24 uker på vei, gikk ned 10 kilo ila de første tre spymånedene, og har ikke lagt på meg noenting etter det. "Alle" sier bare vent, nå raser det snart på, men jeg er så motivert for å ikke legge på meg så mye, så jeg lurer på, hvor lite kan man klare å legge på seg. Er det noen kilo som kommer uansett hva man gjør, eller er det mulig å bli stående på stedet hvil?
*Måne* er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 11:36   #2
katten82
Medlem

katten82 sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 148
katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.
Sv: Hvor lite kan man få til å gå opp?

Det kommer helt sikkert på hva du veide før du blei gravid.
Det stod allerede 3 siffra på vekta før jeg blei gravid og legen mente jeg ikke burde gå opp noe i det hele tatt... Var på kontroll i går (23+4) og har allerede gått opp nesten 7 kg og legen var ikke fornøyd Så nå er det skjerpings....

katten82 er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 11:42   #3
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Baby, morkake, økt blodvolum, fostervann osv veier vel ca 11-12 kg så disse "skal" man gå opp.

Men jeg tenker litt at jeg som har så mye å gå på, jeg trenger kanskje ikke å ete å så voldsomt mye? Og om jeg er flink og spiser sunt og ofte og lite og sånn og ikke går opp de 11-12kg, men at babyen spiser av meg om du skjønner så syns jeg i mitt hode at det ikke kan være noe problem.

For all del, man skal ikke slanke seg og kun spise 2 knekkebrød om dagen, men jeg går lett ned når jeg bare er flink og lar være å drikke iskaffe og spise criossanter hver dag. (takket være metformin). og tenker da at nå som jeg er gravid så kutter jeg jo ut alt det usunne jeg stappa i meg før og om jeg da egentlig går ned pga det så er det jo ikke SLANKING! Jeg bare spiser det kroppen trenger, men når man har litt for mye så går man jo raskere ned når man spiser normalt en en som ikke har noen kg for mye (tror jeg). Man må jo ha i seg en del ekstra kcal for å opprettholde den høye vekta tror jeg?

Mulig jeg er helt på jordet her nå
  Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 11:56   #4
*Måne*
Supermedlem

*Måne* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 707
*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.*Måne* har en strålende fremtid.

Jeg veier også tresifret, så ingen grunn for meg til å gå opp.
Jeg slanker meg ikke i ordets rette forstand, men er veldig forsiktig med usunne matvarer.

Spørsmålet mitt er snarere er det fysisk mulig å ikke gå opp noenting, eller er det noen kilo som sniker seg på uansett hvordan man snur og vender på det?
*Måne* er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 12:06   #5
katten82
Medlem

katten82 sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 148
katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.katten82 er bare skikkelig grei.

Siden legen mente jeg ikke burde gå opp noen ting og heller være i "minus" etter fødsel burde det være fysisk mulig.....

katten82 er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 13:29   #6
H&C
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 411
H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.H&C er fantastisk mot andre.

Jeg er i utgangspunktet overvektig, med bmi på 34,1 før graviditet, og jeg har pr d.d. ikke gått opp noenting. Jeg gikk ned 5 kg de første mnd på hyperemesis, og de kiloene har kommet på igjen nå. Vil tro det kommer noe nkilo til frem til gutten blir født, men neppe særlig mange. Jeg spiser akkurat det jeg vil, og kunne nok med fordel vært mye sunnere i matveien, men det føler jeg regelrett ikke for om dagen.

Sist jeg var gravid, med tvillinger, gikk jeg først ned 7 kg pga hyperemesis. De 7 kom på igjen, sammen med ytterligere 7 kg frem til de ble født 5 uker for tidlig. Da jeg reiste fra barsel etter 6 dager hadde jeg gått ned 16 kg i forhold til fødselstidpunktet, altså noe lettere enn før jeg ble gravid.

juli-06 juli-10
H&C er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-06-2010, 13:34   #7
Emmy20
Supermedlem

Emmy20 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 796
Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.Emmy20 er fantastisk mot andre.

Vet ikke om det er så lett å unngå å gå opp i graviditeten, men man kan prøve å begrense det.. Første gang gikk jeg opp totalt 6 kilo. Nå er jeg 21/22 uker og er -2 kilo fra startvekta. Min erfaring er at det kom noen kilo på de 3 siste mnd. men at det meste var baby, vann og morkake.
Gammel 01-06-2010, 13:48   #8
Mamamia
Seniormedlem

Mamamia sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,568
Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.Mamamia har en strålende fremtid.

I forrige svangerskap gikk jeg opp 4 kg totalt. Denne gangen i uke 20 var jeg på + 2 allerede. Vanskelig å være motivert når man allikvel eser ut; men jeg skulle virkelig ønske
Mamamia er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-06-2010, 21:39   #9
Solå
Supermedlem

Solå sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sørvest
Meldinger: 1,338
Blogginnlegg: 49
Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.Solå har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvordan går det med vektoppgangen til folk egentlig? Jeg har fått motstridende beskjeder, jordmor sier at jeg ikke skal gå opp noe i det hele tatt ( yeah, right, sa jeg, det er tross alt ferietider...) mens fastlegen sier det er ok om jeg legger på meg 7-10 kg.

Til nå har jeg lagt på meg 2,2 kg...

Hvordan går det med dere andre?
Ma uke 9 - eneggede tvillinger - mars 10
Verdens beste lille gutt kom til oss den 13 oktober ...........
Dagens status: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkBildetråd
Solå er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-06-2010, 22:30   #10
valkyrien
Supermedlem

valkyrien sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Vatnestrøm
Meldinger: 621
Blogginnlegg: 5
valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.valkyrien er et navn alle kjenner.

Jeg er lykkelig uvitende om hvor mye jeg har gått opp

Går til kontroller på fødepoliklinikken pga svangerskapsdiabetes, og de har ikke bedt meg gå å vekta en eneste gang. Og badevekta vår har sluttet å virke

med Nene og Katten82
valkyrien er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:39.