Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Kosthold, trening og helse > Vekt og ernæring
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-08-2010, 10:47   #1
Helene Harefrøken
Veteranmedlem

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,749
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.
Mange som "alltid" går ned i begynnelsen av svangerskapet?

Forrig svangerskap gikk jeg ned 4 kg i starten, totalt opp 6 kg. Nå har jeg plutselig gått ned nesten 3 kg. Er det noen av oss som bare er sånn når vi går gravide?

Forrige gang hadde jeg en mye mer aktiv jobb, denne gangen sitter jeg stille på kontor og jeg trener ikke(men jeg har planer om det for min og babyens skyld) Var så sikker på at jeg kom til å rase opp i vekt nå fordi jeg er mye mer stillesittende men så langt har det ikke skjedd i hvert fall, men det er jo mange uker igjen.

Informasjonsside: Sikring av barn i bil.
Helene Harefrøken er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2010, 11:04   #2
Skvise
VIP-medlem

Skvise sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 5,066
Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.Skvise har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mange som "alltid" går ned i begynnelsen av svangerskapet?

Jeg er mer sånn stabil i første trimester, altså vekten er ca det samme hele tiden. Dette er nok fordi jeg er heldig å ikke kaster opp så mye, også spiser jeg ofte, men ganske lite. Men så øker det på i 2 og 3.trimester (og ja da øker det mye altså, pga bekkenplager blir det lite bevegelse også).
Skvise er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2010, 11:18   #3
Didi
Veteranmedlem

Didi sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,565
Blogginnlegg: 45
Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har gjort det begge gangene uten at legen/JM har ment at det hadde betydning. Jeg har "litt" å gå på i utgangspunktet så legen var slett ikke bekymret. La på meg 6 og 8 kg i løpet av svangerskapa, såvidt jeg husker.

Apebarnet Didibert Aksjon "få ut Didibert" fullført 17/3-06
Tigergutten Krapylet Aksjon "få ut Krapylet" fullført 17/4-08
Løvinnen Lilletull kom i racerfart 15/8-11
Didi er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2010, 11:45   #4
Helene Harefrøken
Veteranmedlem

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,749
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar, damer

Jeg husker at JM kommenterte det sist, men nå har jeg mye færre kontroller så ingen legger merke til det Det er jo ikke akkurat som om jeg prøvde å slanke meg verken da eller nå. Virker bare som om kroppen min er lagd slik, samt at jeg prøver å ha et litt sunnere kosthold og det vil jo sikkert også merkes.

Jeg hadde i hvert fall 13 kg for mye da jeg ble gravid, så farlig bør det neppe være(og babyen får vel det den har behov for uansett). Tanken var egentlig å slanke seg litt rett før jeg ble gravid. Tenkte kanskje vekten spilte inn siden det tok sin tid, men da var jeg plutselig gravid så da utgikk det for denne gang. Får krysse fingrene for at jeg ikke raser opp på slutten, men har en jevnt lav økning slik som sist.

Informasjonsside: Sikring av barn i bil.
Helene Harefrøken er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-08-2010, 13:57   #5
The Doctor
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 484
The Doctor er fantastisk mot andre.The Doctor er fantastisk mot andre.The Doctor er fantastisk mot andre.The Doctor er fantastisk mot andre.The Doctor er fantastisk mot andre.The Doctor er fantastisk mot andre.The Doctor er fantastisk mot andre.

Yup. And nobody has been worried about that yet, even though I'm usually underweight. It's not much, 5-6 kg. or something.
The Doctor er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-02-2011, 13:03   #6
Browniee
Medlem

Browniee sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 148
Browniee har en aura rundt seg.Browniee har en aura rundt seg.

Gikk ned 2 kg i 1. trimester under forrige graviditet (og gikk opp totalt 18)..

Denne gangen har jeg gått ned 7-8 kg hittil, og har kommet til uke 15.. Skal sies jeg er mye dårligere denne gangen og får i meg svært lite mat.
Gammel 04-02-2011, 13:11   #7
C3PO
Veteranmedlem

C3PO sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,800
Blogginnlegg: 4
C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.C3PO har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er nok med i klubben. Vekten må da spille en rolle i mitt tilfelle fordi jeg var nesten ikke kvalm i de to første svangerskapene. Første gang var jeg ganske overvektig, og gikk ned 10 kg, og en klesstørrelse i starten. Endte opp +3 kg. Med nummer to hadde jeg beholdt den nye vekta etter barn nr. 1, så jeg gikk ned litt mindre i vekt, og gikk opp litt mer. Nå er jeg enda mindre overvektig, og gikk ned bare bittelitt, men har bare lagt på meg 3 kg nå i uke 22. JM bekymret seg litt, men roet seg, da hun så at SF-målet er som det skal være.

med Marilyn
C3PO er logget av   Svar med sitat
Gammel 04-02-2011, 20:29   #8
fisk74
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 794
fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.fisk74 er fantastisk mot andre.

Har gått litt ned alle gangene. Og holdt meg stabil til vekten begynte å øke så smått rundt uke 25. La på meg 7 kg i første sv.sk og 4,5 kg i andre. Denne gangen gikk jeg ned mer enn de to forrige. Var mer dårlig. Har ennå ikke passert utgangsvekta.
Gammel 15-02-2011, 17:06   #9
TheLaddie
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 5
TheLaddie er på vei til noe stort.

Jeg gikk ned 6 kg i løpet av de 3 første månedene, ikke fordi jeg var kvalm, men av manglende matlyst. I utgangspunktet er jeg slank, så vekttapet bekymret meg, men jeg har blitt beroliget med at det ikke er noen fare. Jeg er likevel over vekttapet for jeg føler jeg har spist tilnærmet normalt tross alt, og jeg var i mye mindre fysisk aktivitet enn vanlig. Kanskje er det bare kroppen som jobber ekstra iherdig?
TheLaddie er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:44.