Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Enslige gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-09-2010, 17:32   #1
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 157
hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.
Er det bare meg?

Ser det er lite med andre i min situasjon akkurat nå? Eller har jeg ikke leita godt nok?

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, nylig blitt singel og alt er bare kaos Hva nå liksom? Jeg kommer til å bli helt alene, det har jeg fått beskjed om...

Lykkelig og ulykkelig...
hanne007 er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-09-2010, 22:54   #2
Pippilotta
Juniormedlem

Meldinger: 18
Pippilotta er på vei til noe stort.
Sv: Er det bare meg?

Sitat:
Opprinnelig postet av hanne007 Vis post
Ser det er lite med andre i min situasjon akkurat nå? Eller har jeg ikke leita godt nok?

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, nylig blitt singel og alt er bare kaos Hva nå liksom? Jeg kommer til å bli helt alene, det har jeg fått beskjed om...

Lykkelig og ulykkelig...
Hei HAnne
Uff. Det var leit. Når man står mitt oppe i det, ser verden ekstra svart ut. Hva med familien din? Bor de langt unna? Ting har en tendens til å bli bedre etterhvert. Om du så blir alene med barnet, er jeg sikker på at du kommer til å fikse det! Og en bra Pappa behøver ikke være barnets biologiske pappa.
Når jeg syns livet er passe skit, setter jeg opp en liste over hva som skal til for å bedre situasjonen. Og da er det viktig å sette opp realistiske ting. Ikke slik som du ikke kan gjøre noe med. Det kan være punkter økonomi, bosituasjon, din trygghet og trivsel. Hva er det viktigste for deg akurat nå? Hva er det største uromomentet? Ta en ting av gangen, så virker det ikke så uoverkommelig
Det blir bedre etterhvert. Jeg lover deg!!
Lykke tilJeg heier på deg!!
Pippilotta er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-09-2010, 17:31   #3
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.

Hei, takk for gode råd

Jeg er i gang med å flytte ut fra min eks.. Det er tungt. Han har barn fra før, vil ikke ha noe med "min" å gjøre. For vi har ikke vært sammen så lenge. Jeg er 30, så det er ingen alternativ med abort. Min familie bor laaaaangt unna, men har de på telefon
Er fastbunnet i denne byen jeg bor i nå pga arbeids-forhold.

Skal klare meg alene jeg, det er bare så kjipt akkurat nå
Gammel 20-09-2010, 17:43   #4
Nina82
Seniormedlem

Nina82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Follo
Meldinger: 1,050
Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.

Du er ikke alene
Jeg er i samme situasjon. Er gravid med nummer 3 og flyttet ut for snart 4 mnd siden. Var innom Enslige gravid for et par uker siden og tenkte det samme, mne la ikke igjen noe spor etter meg.

Forstår at du/dere har det kjipt.
Gammel 20-09-2010, 22:08   #5
Pippilotta
Juniormedlem

Meldinger: 18
Pippilotta er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av hanne007 Vis post
Hei, takk for gode råd

Jeg er i gang med å flytte ut fra min eks.. Det er tungt. Han har barn fra før, vil ikke ha noe med "min" å gjøre. For vi har ikke vært sammen så lenge. Jeg er 30, så det er ingen alternativ med abort. Min familie bor laaaaangt unna, men har de på telefon
Er fastbunnet i denne byen jeg bor i nå pga arbeids-forhold.

Skal klare meg alene jeg, det er bare så kjipt akkurat nå
Skjønner godt at det kjennes jævelig ut nå!! Syns du er flink jeg!! Stooor klem til deg!! Du får prøve å fokusere på det som er positivt. Om en liten stund blir det bedre!! Snart har du ditt eget rede, som er bare ditt!! Du slipper og rydde opp etter flere! Det er du som bestemmer over fjernkontrollen og du kan spise hva du vil til middag Vet at dette er små ting i forhold til den "A4-lykken" man liksom skal ha. Men du er ikke alene. Det er mange som er i samme situasjon som deg. Det er f.eks ikke helt uvanlig at noen andre enn far er med på fødsel. Og du er på ingen måte misslykket eller mindreverdig fordi du har havnet i denne situasjonen. Det er helt klart han som er en gedigen tosk og en idiot!!! HVor i landet er du bor?
Pippilotta er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2010, 14:53   #6
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

Huff.. Men Nina82, skal du ha nr 3? Det er tøft da! Du har to til å passe på liksom! Vil ikke far ha noe kontakt?
Her har min eks sagt klart i fra at han ikke vil ha noe med dette å gjøre, tross at han har et barn fra før. Men jeg håper og tror det kommer seg. Aner ikke... Men tungt er det. Er ikke langt på vei tror jeg. Blir henvist til UL ganske snart for å finne ut av det.

Pippilotta; jeg bor langt oppe i nord, min familie langt nede i sør.
Gammel 21-09-2010, 16:20   #7
Ida89
Medlem

Ida89 sin avatar

Meldinger: 80
Ida89 har en aura rundt seg.Ida89 har en aura rundt seg.Ida89 har en aura rundt seg.

Jeg fant ut igår at jeg er gravid og barnefaren nærmest tvinger meg til abort og sier at jeg ødelegger livet hans det er grusomt vondt.. Men jeg vil ha babyen min..
Gammel 21-09-2010, 18:01   #8
Nina82
Seniormedlem

Nina82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Follo
Meldinger: 1,050
Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.Nina82 har mye å være stolt av.

Ida.. om du vil ha barnet, hadde jeg ikke fjernet det. Det er vanskelig å leve med noe du kanskje kommer til å tenke masse på fremover og angre på. Og man angrer aldri på barna man har fått Om barnefar mener det er å ødelegge livet hans så får han beskytte seg bedre. Hater mannfolk som bare kommer å forlanger abort.. Min x gjorde og det...alle 3 gangene. Takk og farvell til han Finnes bedre "pappaer" for dem en han.

Hanne: Han vil vel i utgangspunktet ha kontakt.. men han er så uansvarlig og følger ikke opp samværet. Tenker kun på seg og sitt. Og er en egotass fra en annen verden. Barna har det nærmest bedre uten han. Dem ser han ca 1 gang i mnd og da er jeg tilstede. Han vil ikke betale bidrag en gang.. da sier han at han heller vil ha 50% samvær.. og det skjer ikke så inntil jeg er sikker på at han ikke får 50% så lever jeg uten bidraget
Gammel 21-09-2010, 18:28   #9
Ida89
Medlem

Ida89 sin avatar

Meldinger: 80
Ida89 har en aura rundt seg.Ida89 har en aura rundt seg.Ida89 har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nina82 Vis post
Ida.. om du vil ha barnet, hadde jeg ikke fjernet det. Det er vanskelig å leve med noe du kanskje kommer til å tenke masse på fremover og angre på. Og man angrer aldri på barna man har fått Om barnefar mener det er å ødelegge livet hans så får han beskytte seg bedre. Hater mannfolk som bare kommer å forlanger abort.. Min x gjorde og det...alle 3 gangene. Takk og farvell til han Finnes bedre "pappaer" for dem en han.
Ja jeg vet du har rett men jeg føler bare at alle mine nærmeste er imot dette og hater meg. Mamma mener også at jeg ikke burde ha barn med en som ikke vil ha. Men jeg greier virkelig ikke tanken på å ta det bort. Det er jo mitt lillegull.. Nå sa han at vi ikke hadde noen framtid uansett...
Gammel 21-09-2010, 19:08   #10
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ida89 Vis post
Ja jeg vet du har rett men jeg føler bare at alle mine nærmeste er imot dette og hater meg. Mamma mener også at jeg ikke burde ha barn med en som ikke vil ha. Men jeg greier virkelig ikke tanken på å ta det bort. Det er jo mitt lillegull.. Nå sa han at vi ikke hadde noen framtid uansett...
Huff så kjipt... Regner med du er født i 89 siden det står i ditt navn? I såfall så er vi i ganske lik situasjon, men jeg er ti år eldre enn deg.
Så her er abort uansett ikke et alternativ.

Mannfolk... hva skal vi med de? Frustreeert
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:54.