Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-10-2010, 15:24   #1
H.I
Gjest

Meldinger: n/a
Deprimert

Var deprimert og medisinert for dette frem til 5 år siden. Har klart meg fint etter dette og trodde den perioden av livet var over og jeg aldri skulle se mørkt på livet igjen..
Men nå sitter jeg her.. deppa og har nettopp hatt en sutrekonsert uten like.
Dette har nok komt litt snikende innpå meg og har de siste dagene resultert i noen irritasjons og grine utbrudd og en tomhet og jeg har et stort sort hull i sjelen.

Ringte legekontoret, men legen hadde en krise i familien så han kom ikke på jobb i går. Damene i skranken ga meg 100% sykemelding i en uke. Men vil gjerne snakke med fastlegen. Men hva bør jeg/fastlegen gjøre? Avvente å se om det bare er graviditetshormoner eller henvise til psykriatrien?
  Svar med sitat
Gammel 05-10-2010, 15:52   #2
Petronelle
Medlem

Petronelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 73
Petronelle er som en uslipt juvél.Petronelle er som en uslipt juvél.Petronelle er som en uslipt juvél.
Sv: Deprimert

Hei!
Jeg synes absolutt at du skal snakke med fastlegen, og be om å bli henvist til psykiatrien. Selv om det "bare" er svangerskapshormoner, er du jo mer utsatt for å bli ordentlig deprimert, og da er det bedre å være føre var.
Lykke til!
Gammel 05-10-2010, 16:24   #3
Tidl. bruker
Gjest

Jeg ville også tatt kontakt med fastlegen. Eller kanskje du har noen andre som du hadde kontakt med under den tida du var til behandling? Synes iallefall du skal si ifra sånn at du kan få hjelp, for det finnes jo mennesker som kan hjelpe deg veit du. Ikke godt å ha det sånn alene
  Svar med sitat
Gammel 05-10-2010, 21:05   #4
H.I
Gjest

Tusen takk for svar. Skal ringe legekontoret igjen i morgen å høre om fastlegen er tilbake. Hvis han ikke er det tror jeg at jeg må be om å få komme inn til en av de andre på legekontoret..
Når jeg tenker etter så har jeg isolert meg og vært folkesky noen uker å blitt direkte sur om mannen vil ha meg med ut på besøk. Fikk sms i går om vi vil ha besøk på fredag og har tvingt meg til å svare ja bare for å ikke være så sær men jeg gruer meg jo som en hund!

Men takk for svar Skal søke hjelp og håper jeg blir tatt på alvor.
  Svar med sitat
Gammel 15-10-2010, 09:13   #5
LETTY
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Drammen
Meldinger: 6
LETTY er på vei til noe stort.
lei_seg Sv: Deprimert

Anbefaler at du prater med jordmor og hun kan henviser videre til "spebarnstime", dem behandler akutte mentale problemer pga: har ikke mamma det godt så har ikke den lille det godt heller.
Lykke til og god bedring
Letty

Sitat:
Opprinnelig postet av H.I Vis post
Var deprimert og medisinert for dette frem til 5 år siden. Har klart meg fint etter dette og trodde den perioden av livet var over og jeg aldri skulle se mørkt på livet igjen..
Men nå sitter jeg her.. deppa og har nettopp hatt en sutrekonsert uten like.
Dette har nok komt litt snikende innpå meg og har de siste dagene resultert i noen irritasjons og grine utbrudd og en tomhet og jeg har et stort sort hull i sjelen.

Ringte legekontoret, men legen hadde en krise i familien så han kom ikke på jobb i går. Damene i skranken ga meg 100% sykemelding i en uke. Men vil gjerne snakke med fastlegen. Men hva bør jeg/fastlegen gjøre? Avvente å se om det bare er graviditetshormoner eller henvise til psykriatrien?
LETTY er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-11-2010, 10:48   #6
Jannamor
Seniormedlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,677
Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.Jannamor har et ubeskrivelig bra rykte.

nå er det en mnd siden innlegget her ser jeg, men jeg svarer fordet!!!

Tror nok det hjelper deg lite om fastlegen henviser deg til DPS eller lignende, fordi en hastetime der tar fort 6 mnd, og det er gjerne oppmot 1 års ventetid. Det kan være lettere om du har vært innlagt, men man får da bare hjelp for en kort periode, men det skal litt til, og man skal være rimelig syk før man blir lagt inn i Norge.

Det jeg derimot vil anbefale deg er å be fastlegen henvise til spespoliklinikk på nærmeste sykehus... Nå aner jeg ikke hvor du bor, men dette har de gjerne på sykehus med fødeavdeling (ikke fødestue)
Her er det JM med psykriatisk utdanning, som er i en veldig god posisjon til å hjelpe og veilede deg og sortere graviditet fra depresjon. Det er ikke mer enn max 2 ukers ventetid på hastetime heller

ønsker deg alt det beste

http://bit.ly/e7Fdi9
Jannamor er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:51.