Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Enslige gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-11-2010, 14:29   #1
Luice89
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
Meldinger: 4
Luice89 er på vei til noe stort.
Hjelp.

Hei.
Står i en litt knipe her :/
Fant ut at jeg var gravid for noen dager siden. Jeg er veldig imot abort. Men ser på situsjonen at det er det beste. Men er fortsatt ikke noe jeg vil gjøre. Kan ikke se for meg at jeg klarer å sette bena mine på et sykehus for å fullføre dette. Barnefaren vil ha dette barne og vil stille opp 100%, men jeg er veldig skeptisk til han. Han har truet meg med diverse ting. Jeg er i en alder av 21, snart 22 år og barnefaren er snart 23 år. Vi er veldig mange felles venner å han truer med å gå å snakke om graviditet til andre rundt oss som ennå ikke vet noe og spre dårlige "rykter" om meg. Jeg er veldig bekymret for dette. For min mor vil at jeg skal ta abort pga hvem barnefaren er og er redd han har krav på ting når det kommer til barnet.
Er det noen her som har noe erfaring med dette? Trenger sårt hjelp. Merker nå at han er en ustabil person og jeg tør ikke fullføre dette svangerskapet hvis han da har mange krav på dette barnet. Vet selvfølgelig at han har krav på DNA test osv. Å har krav på å ha barnet han også. Men det må vel være noe jeg kan gjøre.

Håper på noen gode råd og svar.
Luice89 er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-11-2010, 14:37   #2
Wibe
Seniormedlem

Wibe sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,514
Blogginnlegg: 2
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp.

Oj, dette må være vanskelig for deg!
Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea der du får hjelp til å sortere tankene dine og ta et valg som er rett for deg.

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003
Gammel 07-11-2010, 15:03   #3
Luice89
Juniormedlem

Tusen takk for svar. Har møte hos dem på Tirsdag. Avtalte det denne uken. Men lurer på om noen andre er i noe lignene situasjon. Han har en voldsdom på seg. så lurer på om det ögså teller inn når det kommer til ansvar ovenfor barnet?
Ält hadde vært lettere hvis det hadde vært en annen barnefar. Huff
Gammel 07-11-2010, 16:03   #4
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er ikke i en lignende situasjon, men ville svare deg ang dette med ansvar.

Dersom dere ikke bor sammen så tilfaller foreldreansvaret deg alene, dersom du ikke gir det til han. Samvær er det ikke han som har krav på, men barnet som har krav på om du forstår forskjellen.

Man kan få til mindre samvær eller ikke samvær i det hele tatt pga vold, men da må det være pga at det er sannsynlig at det kan være skadende for barnet å tilbringe tid med far. Og i dette tilfellet er det ikke deg han har en voldsdom mot ikke sant? Det er vanskelig å frata samvær/få samvær under tilsyn viss ikke det er snakk om vold mot mor/barn eller rus. Desverre kan det være vanskelig under disse omstendighetene også.

Om du bestemmer deg for å få barnet ville jeg råde deg til kontakt med barnevernstjenesten, de kan hjelpe deg dersom det skulle oppstå vanskeligheter.

Lykke til
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-11-2010, 16:52   #5
Luice89
Juniormedlem

Tusen takk for svar

Han er dømt for vold mot en annen jente. Derfor jeg er redd for hva han er istand til å gjøre selvom han benekter det hele. Jeg gikk fra han før jeg fant ut at jeg var gravid. Så når jeg fikk denne beskjed som snudde alt seg igjen :/
Han har et barn fra et tidligere forhold som er ca 2 år gammelt. Han ser aldri dette barne og interesserer seg ikke for det. Føler jeg har mange kort på hånden når det kommer til at han ikke skal ha så mye med ungen å gjøre. Men vet det er vanskeligere enn jeg forestiller meg

Jeg tror ikke jeg hadde taklet å gått igjennom en abort. Men vil selvfølgelig det beste for barnet hvis jeg bestemmer meg for å beholdet det. Å jeg ser ikke at det er best for det å ha så mye kontakt med faren. Men vil selvfølgelig ikke nekte all kontakt hvis han vil. Men er så utrolig bekymret for hva han er istand til å gjøre for å få det som han vil
Gammel 07-11-2010, 17:43   #6
aliana
Seniormedlem

aliana sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 1,836
Blogginnlegg: 40
aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.aliana har et ubeskrivelig bra rykte.

Masse lykke til!

Håper både amathea og barnevernstjenesten kan hjelpe deg om du skulle bestemme deg for å beholde barnet!
aliana er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-11-2010, 17:54   #7
Luice89
Juniormedlem

Tusen takk
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:10.