Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-02-2011, 10:32   #1
Skrållan
Medlem

Skrållan sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 280
Skrållan har en aura rundt seg.Skrållan har en aura rundt seg.Skrållan har en aura rundt seg.
Ingen svangre overvektige her i år??

På denne forumdelen skjer det ikke stort... er det BARE MEG som er stor og svanger her?

Jeg er type skikkelig stor og hadde en BMI på ca 42-43 når jeg ble gravid... Har foreløpig gått ned snart 5 kg de første 7 uker...
Gammel 07-02-2011, 10:56   #2
Mms
Medlem

Mms sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold/Ørebro
Meldinger: 338
Mms er bare skikkelig grei.Mms er bare skikkelig grei.Mms er bare skikkelig grei.Mms er bare skikkelig grei.
Sv: Ingen svangre overvektige her i år??

Det er nok ikke bare deg, men som du skriver.. Det er dödt her
Gammel 07-02-2011, 13:07   #3
tropico
Medlem

tropico sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Lillestrøm
Meldinger: 285
tropico er fantastisk mot andre.tropico er fantastisk mot andre.tropico er fantastisk mot andre.tropico er fantastisk mot andre.tropico er fantastisk mot andre.tropico er fantastisk mot andre.tropico er fantastisk mot andre.

Jeg er kraftig overvektig. Har ikke turt å gå på vekta, men vet jeg har lagt på meg de første 7 ukene. Sukk.

Skal ha første møte med gynekolog og ernæringsfysiolog på torsdag i forbindelse med Adipol på Riksen. Greit å få oppfølging, sånn at man ikke går opp i vekt i svangerskapet.
Gammel 07-02-2011, 13:08   #4
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 1,333
Blogginnlegg: 6
esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.esmeralda har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er her igjen.
Men er ikke så veldig til å skravle ennå, fortsatt litt avventende og dessuten mye å gjøre utenom forum...
Men slenger innom en gang i blandt da.
BMI på 34 da jeg ble gravid, har dessverre ikke gått ned ett gram, heller motsatt....

Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-02-2011, 13:23   #5
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg er her også!
Hadde en bmi på 37 da jeg ble gravid, og har desverre lagt dugelig på meg, men sånn er det nå.
  Svar med sitat
Gammel 07-02-2011, 13:46   #6
BUXY
Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Sted: aust agder
Meldinger: 103
BUXY er bare skikkelig grei.BUXY er bare skikkelig grei.BUXY er bare skikkelig grei.BUXY er bare skikkelig grei.BUXY er bare skikkelig grei.

Jeg er her også... Hadde BMI på ca 40 før jeg ble gravid.. Har til nå lagt på meg ca 2 kilo, og håper det holder seg såpass nede. Jeg er desverre ikke flink til å la være å spise gotteri og god mat...
Gammel 07-02-2011, 15:18   #7
3hjerter
Medlem

3hjerter sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 457
3hjerter har en aura rundt seg.3hjerter har en aura rundt seg.3hjerter har en aura rundt seg.

Jeg er en tjukkebolle! Har en BMI på rundt 36 tror jeg. Har vært innom her innimellom,men syntes veldig få skriver her..så da har jeg i grunn bare gått videre.

i magen med termin i januar 2013 2011
3hjerter er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-02-2011, 17:07   #8
Rosamunde
Medlem

Rosamunde sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 261
Rosamunde er fantastisk mot andre.Rosamunde er fantastisk mot andre.Rosamunde er fantastisk mot andre.Rosamunde er fantastisk mot andre.Rosamunde er fantastisk mot andre.Rosamunde er fantastisk mot andre.Rosamunde er fantastisk mot andre.

Jeg er også stor..., men har ikke vært aktiv utenom terminklubben.

Jeg har gått til oppfølging ved Adipol ved Rikshospitalet, og syntes det har vært til god hjelp. Jeg hadde dessverre lagt på med 4-4,5 kg innen jeg begynte på Riksen, og nå fylles kroppen med vann. Har minst 6 kg med ekstra vann i kroppen nå, så jeg er fornøyd med en total vektoppgang på 12 kg så langt. Har BARE 3 uker igjen til termin!
Gammel 07-02-2011, 17:22   #9
Wibe
Seniormedlem

Wibe sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,514
Blogginnlegg: 2
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også Adipoldame, og har så langt totalt gått opp 0,5 kilo i svangerskapet. Mao de kiloene som jeg mistet da jeg var syk i begynnelsen av svangerskapet har kommet på igjen. Fæl hverdag for tiden har medført at jeg har gått opp 1 kilo fett de siste fire ukene.

Med en BMI på 38-40 bør man ikke gå opp mer enn 6-9 kilo i svangerskapet. Husk nok fisk og et halvt kilo grønnsaker om dagen!
Gammel 07-02-2011, 17:27   #10
Mocca83
Medlem

Mocca83 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Meldinger: 330
Blogginnlegg: 3
Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.Mocca83 er som en lysfontene.

Hei. Jeg hører vel også til her... BMI er 28 nå, men så gikk jeg ned 15 kg fra september til januar ved hjelp av lavkarbo så litt har jeg vel kanskje å gå på? Håper på å holde vekten nede ved å unngå sukker i kosten, men kan selvfølgelig ikke gå i ketose nå som jeg endelig har blitt gravid...

Mocca83 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:41.