Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-02-2011, 17:43   #11
Maritel
Seniormedlem

Maritel sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,544
Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.Maritel har en strålende fremtid.
Sv: Ingen svangre overvektige her i år??

Jeg skriver ikke noe særlig her, fordi det er et åpent forum...

Er kraftig overvektig, og har gått opp 12-14 kilo i mine andre svangerskap. Det synes "helsevesenet" er helt greit, og ingen maser om vekta nå. Har hatt to helt ukompliserte svangerskap og fødsler til tross for vekta. To friske, fullbørne barn som er spreke og slanke. Så føler ikke at vekta er noe stort problem i forbindelse med mine svangerskap, bortsett fra at det blir tungt mot slutten, særlig med bekkenløsning, og at det er en utfordring å finne klær...
Maritel er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-02-2011, 23:42   #12
Saki78
VIP-medlem

Saki78 sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 5,094
Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har i de to andre svangerskapene mine begynt med en BMI på 35,5.. har dag lagt på meg 9,1 kilo i vært svangerskap. Så gikk jeg ned masse ved hjelp av lavkarbo til en BMI på 28,7 men la dessverre på meg noen kilo slik at startBMI i dette svangerskapet var 31,6.. nå er den dessverre 36,6.. har lagt på meg 12 kilo hittil..
Gammel 08-02-2011, 18:52   #13
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Er snart ferdig, men jeg hadde en start BMI på ca 33, og ligger der fortsatt etter ekstremkvalme som jeg mistet en del kg ved og la på meg igjen.

Det som er litt kjedelig er alt vektfokuset man får som stor og svanger, til tross for at man sliter med hyperemesis.

Jeg håper opplegg og evt oppfølging i svangerskapet er slik dere ønsker, og at dere som vil slippe unna fokuset på vekt under svangerskapet slipper unna det

Svar med sitat
Gammel 08-02-2011, 23:59   #14
Pearly
Seniormedlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Haugesund
Meldinger: 2,112
Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.

Jeg er også frodig med ca 37 i BMI.. Vet det er litt mye med tanke på at jeg er bare 157 cm og sliter med bekkenlsøning meget tidlig i svangerskapene..Håpet er å ikke legge noe særlig på meg Og ett håp om at helsa er bra etterpå slik at jeg kan bevege meg litt..
Gammel 09-02-2011, 09:58   #15
Skrållan
Medlem

Skrållan sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 280
Skrållan har en aura rundt seg.Skrållan har en aura rundt seg.Skrållan har en aura rundt seg.

Selv om det kanskje kommer ut feil, må jeg si det er "godt" å se flere i samme "båt".

Man føler ofte, eller hvertfall jeg.. at jeg er den ENESTE overvektige gravide.. og føler gjerne at alle ser på meg pga det.. men... jeg ser jo det er fler

Jeg hadde trodd jeg skulle få ekstra oppfølging, men fikk beskjed om at vekt kun er et tall og jeg er sunn og frisk som en fisk, så ingen behov for noe ekstra... var inne på første kontroll når jeg var 5 uker på vei, og skal ikke noe spesielt før ordinær UL sånn egentlig....

Men pga trøtthet og kvalme har jeg vært innom for å få sykemelding og fortsatt er prøvene bra... =)

Har dog bestilt Privat UL i uke 11, føler at å vente til uke 18 +/- er veeeldig lenge å vente for å vite at det er liv og at alt er bra =)
Gammel 09-02-2011, 18:19   #16
Wibe
Seniormedlem

Wibe sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,514
Blogginnlegg: 2
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Skrållan Vis post
Selv om det kanskje kommer ut feil, må jeg si det er "godt" å se flere i samme "båt".

Man føler ofte, eller hvertfall jeg.. at jeg er den ENESTE overvektige gravide.. og føler gjerne at alle ser på meg pga det.. men... jeg ser jo det er fler

Jeg hadde trodd jeg skulle få ekstra oppfølging, men fikk beskjed om at vekt kun er et tall og jeg er sunn og frisk som en fisk, så ingen behov for noe ekstra... var inne på første kontroll når jeg var 5 uker på vei, og skal ikke noe spesielt før ordinær UL sånn egentlig....

Men pga trøtthet og kvalme har jeg vært innom for å få sykemelding og fortsatt er prøvene bra... =)

Har dog bestilt Privat UL i uke 11, føler at å vente til uke 18 +/- er veeeldig lenge å vente for å vite at det er liv og at alt er bra =)
Ikke for å skremme deg, men det stemmer ikke at vekt kun er et tall.. Det er dessverre knyttet mange komplikasjoner til det å være stor og gravid. Jeg er "heldig" i den forstand at svangerskapene mine forløper normalt og at jeg føder normalt uten mange av de komplikasjonene som statistisk sett viser seg som følge av at man er stor og gravid.
Jeg ser du bor på Østlandet og mange her, inklusive meg, nevner Adpiol ved Riksen som et tilbud til store gravide. Du er enda så tidlig kommet i svangerskapet at kanskje du også kunne ha glede av tilbudet og ressursene her?
Gammel 09-02-2011, 19:12   #17
B.Kiddo
Supermedlem

B.Kiddo sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: fredrikstad
Meldinger: 701
B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.B.Kiddo har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg er nok også en stor gravid. Bmi på 33 nå, men nylig gått ned 8 kg
Ex.u november -09 med bazzilusken og Lilje78

B.Kiddo er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2011, 23:45   #18
Saki78
VIP-medlem

Saki78 sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 5,094
Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.Saki78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hva er adipol?? Noen som vet om de har slike tilbud i Bergen??
Gammel 10-02-2011, 11:34   #19
Skrållan
Medlem

Skrållan sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Østlandet
Meldinger: 280
Skrållan har en aura rundt seg.Skrållan har en aura rundt seg.Skrållan har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Wibe Vis post
Ikke for å skremme deg, men det stemmer ikke at vekt kun er et tall.. Det er dessverre knyttet mange komplikasjoner til det å være stor og gravid. Jeg er "heldig" i den forstand at svangerskapene mine forløper normalt og at jeg føder normalt uten mange av de komplikasjonene som statistisk sett viser seg som følge av at man er stor og gravid.
Jeg ser du bor på Østlandet og mange her, inklusive meg, nevner Adpiol ved Riksen som et tilbud til store gravide. Du er enda så tidlig kommet i svangerskapet at kanskje du også kunne ha glede av tilbudet og ressursene her?
Skremmer ikke meg, men velger å høre på profesjonelt helsepersonell som kjenner meg Jeg kjenner mange overvektige som har vært gravide, og faktisk ingen av de har hatt noe spesielle komplikasjoner...

Kjøre over to timer for å komme på Riksen er vel egentlig veldig aktuelt føler jeg, med mindre dette skulle vise seg å være noe som anbefales for meg, og er nødvendig
Gammel 10-02-2011, 11:58   #20
smotti
Medlem

smotti sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Meldinger: 251
smotti er fantastisk mot andre.smotti er fantastisk mot andre.smotti er fantastisk mot andre.smotti er fantastisk mot andre.smotti er fantastisk mot andre.smotti er fantastisk mot andre.

Jeg hadde en bmi på 28,7 før jeg ble gravid, nå er vel den 29-30

Men ingen tror jeg er "overvektig" når de ser meg, ikke føler jeg meg det heller.. føler meg bare litt lubben...

Har heller ingen plager ifølge med vekta som mangen andre har... Jeg gikk gikk på metformin dra desember 2009 frem til rundt uke 9, den hjalp meg ned 10 kg på ett år uten at jeg gjordet noe.... er visst insulinressitent , noe som har resultert i overvekt...

Venter en 25.juli!

smotti er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:53.