Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Enslige gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-03-2011, 16:56   #1
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 995
Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.
Er det noen her nå?

Gammel 26-03-2011, 17:52   #2
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 157
hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.
Sv: Er det noen her nå?

Hepp!

Jeg er her enda, men ikke akkurat her - for her er det jo ingen
Gammel 26-03-2011, 18:06   #3
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.Della har en strålende fremtid.

Nei, det er visst ikke det

Hvordan er livet, hanne007?

Jeg har ikke noe kontakt med barnefar, men derimot med foreldrene hans + noen andre familiemedlemmer. Det betyr mye for meg.
Jeg savner egentlig ikke noen å dele graviditeten med, faktisk, men jeg vet jo ikke om noe annet, heller da
Gammel 26-03-2011, 18:30   #4
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.hanne007 har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Della Vis post
Nei, det er visst ikke det

Hvordan er livet, hanne007?

Jeg har ikke noe kontakt med barnefar, men derimot med foreldrene hans + noen andre familiemedlemmer. Det betyr mye for meg.
Jeg savner egentlig ikke noen å dele graviditeten med, faktisk, men jeg vet jo ikke om noe annet, heller da
Godt å ha kontakt med de andre i hans familie da Da får jo babysen din flere slektninger som bryr seg

Her har det ikke vært kontakt med barnefar på 4 mnd. Jeg savner ham veldig, men det går bedre nå enn før!!! TID gjør underverker!
Men må inrømme at hormonene driver meg vannvidd noen ganger...
Det blir spennende å se hva som skjer fremover. Men forbereder meg på å være helt alene, og jeg gleder meg bare mer og mer Har egentlig akkurat gått opp for meg dette... Og er 7 mnd på vei nå
Skal på en ny UL i neste uke. UL nr 5!!!! Min andre selvbetalte. 3D denne gang. Ultralydene har hjulpet meg med å bli mer rolig og får meg mer til å forstå at det faktisk er et menneske der inne hihi

Jeg deler mye av graviditeten med vennene mine, det hjelper jo på. Og så har jeg Amathea! Fantastisk!!

Hvor lenge har du igjen da?
Gammel 26-03-2011, 18:36   #5
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Godt å høre at du har det bedre nå Får håpe at du og han får til en form for kontakt etter hvert, hvis du ønsker det.

Spennende med ny UL, da! Vet du hvilket kjønn babyen har?
Det er liten tvil om at jeg også synes at det er vanskelig å forholde seg til at denne graviditeten faktisk ER... Hva slags hjelp får du fra Amathea?

Jeg er akkurat vippet over i uke 23, så jeg er straks 5 mndr på vei
Gammel 26-03-2011, 19:32   #6
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

Jeg så jo etter at jeg trykte på send at du skulle bli mamma i juli... hehe

Amathea har akkurat startet et svangerskapskurs i mitt distrikt, for slike som "oss". Kurset er rettet mot oss alene-gravide. Det er besøk fra NAV, Familievernkontoret, jordmødre etc. Masse nyttig informasjon, og man får spurt om det man lurer på. Amathea hjelper til med alt vi måtte lure på, setter deg i kontakt med det som måtte være nødvendig. Jentene får en samholdsfølelse og vi kan komme på kontoret når vi måtte ønske (i åpningstid da..) Veldig kjekt. Og jeg var skeptisk til det, men ikke nå lenger Oppfølging i ettertid får man om man ønsker etc... Ja, alt.. Du kan lese litt om de på Amathea.no, og du kan ringe de. De er veldig hjelpsomme i telefon (og jeg har telefonskrekk). Alt er selvfølgelig gratis. Jeg ser definitivt lysere på ting etter ett par møter med den fine gjengen.
Det var dagens Amathea-skryt! hehe

Jeg venter en liten gutt! Så jeg tenker masse på guttenavn fortiden. Synes det er vanskelig. Jentenavn er så enkelt..

Enn du da?

Jo, jeg tror og håper at det kommer til å bli kontakt med barnefar og sønn. Tiden får vise.
Gammel 26-03-2011, 20:06   #7
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Det høres ut som Amathea er et flott sted! Koselig å finne noen å føle samhold med!
Jeg fikk litt lyst til å oppsøke Amathea selv, men jeg ser at Akershus-kontoret er det samme som Oslo, og det blir litt langt for meg.

Vet du, jeg synes det er enklere med guttenavn Og jeg venter jente! Synes det er sååååå vanskelig med navn.
Gammel 26-03-2011, 20:18   #8
hanne007
Medlem

hanne007 sin avatar

Jeg bor selv litt over en time å kjøre fra mitt kontor, men tar det som en "bytur" sammen med andre ærend. Helt greit, er verdt det
I neste uke skal jeg jo på UL rett etterpå Rene baby-dagen for min del

Åh, så det er omvendt der ja!?
Jeg har alltid hatt jentenavn klart. Oppkalling av noen i familien.
Men uansett, veldig kjekt at vi får bestemme navn helt selv, hæ?
Ingen uenigheter! Men skulle barnefar komme med ønsker etterhvert, så skal jeg selvfølgelig være åpen for hans forslag også.
Tenk om han bare kunnet kommet ut og presentert seg med navn selv?
Gammel 26-03-2011, 20:27   #9
Della
Supermedlem

Della sin avatar

Greit å kunne bestemme navn selv
Men jeg skjønner jo at du også vil være lydhør om faren har et forslag.
Her i gården er jeg 99% sikker på at jeg kan bestemme navn alene, men hvem vet hva tiden viser...

Åh, blir koselig med babydag
Jeg gleder meg til jordmortime i begynnelsen av april, gleder meg til å høre hjerteslagene igjen!
Gammel 15-04-2011, 23:32   #10
Lurv
VIP-medlem

Lurv sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,797
Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.Lurv har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg var alene i sist svangerskap, og vil også anbefale amathea! Spesielt smatale med en fra trygdekontoret (som faktisk hjalp istede for å gjemme unna rettigheter) satte jeg stooor pris på! Kontakten med henne løste opp i mange diskusjoner med min saksbehandler, som blandt annet stoppet betalinger fordi hun "syntes det var rett" og satte inn penger på en annens konto istede for min
Vi var uheldigvis bare to som gikk på kurset, og hun flyttet herfra, men vi har fremdeles kontakt med hverandre

Lillebror ble født 31 juli 2011

med chris, maya1972 og Geitrams (aug)
Lurv er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 16:32.