Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-03-2011, 11:29   #1
Krib
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 13
Krib er på vei til noe stort.
Kiddies24

Jeg vurderer å kjøpe vogn derfra, men lurer på hvorden det er med toll/porto, dere som har bestilt derfra hvor mye betalte dere i tillegg for toll/porto?
Skal ha en TFK
Krib er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-04-2011, 15:59   #2
tundike
Medlem

tundike sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 336
tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.
Sv: Kiddies24

Hei,

vi har ikke kjøpt enda, men er i tenkeboksen. Her er det også TFK som står øverst på ønskelista

Jeg har lest mye på sidene deres og tollvesenet sine, og alt jeg skriver baserer seg på det, ikke erfaring.

Barnevogner er tollfrie, men du må betale norsk mva og frakt.

Mva avhenger av vognas verdi. Når du oppretter konto hos Kiddies24 og skriver at du er fra Norge, får du opp reduserte priser i forhold til tyske priser. Det er fordi tysk mva kan trekkes fra når varen skal leveres utenfor EU. Denne nye prisen, konvertert til NOK, kan du skrive inn på tollvesenets importkalkulator, her: http://www.toll.no/templates_TAD/Imp...epslanguage=no

Frakt avhenger av pakkens vekt. Vekta er som regel oppgitt i den detaljerte beskrivelsa av de enkelte varene. De samler flest mulig av varene i bestillinga i én pakke. Ca-priser til Norge er oppgitt her: http://www.kiddies24.de/shop/en/Ship...902e1c948e6113 NB! Du må endre land til Norge for å få korrekte priser. Jeg klarer ikke å lenke rett til den norske lista. Frakten legges også inn i NOK i tollvesenets kalkulator.

Da beregnes norsk mva som kommer i tillegg til varens opprinnelige pris og fraktkostnader. Dette utstedes som egen faktura.

I tillegg tar fraktfirmaet et fortollingsgebyr. Så vidt jeg skjønner ligger dette gebyret oppunder 150 kr pr forsendelse.

Sist endret av tundike; 13-04-2011 kl 16:06. Begrunnelse: Presisering til lenke
tundike er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-04-2011, 22:51   #3
tundike
Medlem

tundike sin avatar

tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.tundike er fantastisk mot andre.

Som sagt, så gjort. Vi bestilte vogn i påska. Nå skrev vi mail for å få vite leveringstid (fordi modellen måtte bestilles opp fra TFK), og svaret kom tilbake i løpet av noen få timer. Nå må vi smøre oss med tålmodighet til midten av mai, da skal vogna komme til forhandleren, og så må vi vel legge til tid for forsendelse til Norge på toppen.
Gammel 07-05-2011, 22:14   #4
Orchid
Supermedlem

Orchid sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Sandnes, Rogaland
Meldinger: 794
Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.Orchid har mye å være stolt av.

Det er vel ingen toll på barnevogn...

med Kaomamman og Camilla-mor
Orchid er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-05-2011, 13:19   #5
klematis
Seniormedlem

klematis sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 1,680
klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.klematis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Orchid Vis post
Det er vel ingen toll på barnevogn...
Ingen toll på barnevogner nei, men man betale 25 % moms pluss gebyr til den som fortoller (krever inn moms).
Gammel 11-05-2011, 17:59   #6
tundike
Medlem

tundike sin avatar

Da har første del av pakken fra kiddies24 kommet til oss. Flott oppfølging fra firmaet, fikk sporingsnummer for å følge hele forsendelsen. Jeg har én endring i forhold til det jeg har skrevet ovenfor: mva+fortollingsgebyr betales på posten ved utlevering av pakken (og kommer altså ikke som egen faktura). Regner med at vi må betale to fortollingsgebyr siden bestillinga blir sendt i to runder.

Nå er jeg altså den foreløpig stolte eier av en TFK bag, uten understell/sportsvogn som er i bestilling via Tyskland fra produsenten i junaiten

edit: var litt kjapp der. TFK er made in China

Sist endret av tundike; 11-05-2011 kl 22:34.
tundike er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-05-2011, 20:01   #7
Regine
Medlem

Regine sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 277
Regine er fantastisk mot andre.Regine er fantastisk mot andre.Regine er fantastisk mot andre.Regine er fantastisk mot andre.Regine er fantastisk mot andre.Regine er fantastisk mot andre.

Så lang tid det tok. Fra jeg betalte tok det ca én uke før alle varene kunne hentes. Nå bestilte jeg riktignok poste restante til Strömstad. Det kan ha litt å si. Forøvrig har jeg også bestilt TFK.
Gammel 14-05-2011, 20:14   #8
Piamor
Supermedlem

Piamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Meldinger: 659
Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.Piamor har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Regine Vis post
Så lang tid det tok. Fra jeg betalte tok det ca én uke før alle varene kunne hentes. Nå bestilte jeg riktignok poste restante til Strömstad. Det kan ha litt å si. Forøvrig har jeg også bestilt TFK.
Hvordan gjøres det?
Gammel 15-05-2011, 22:07   #9
tundike
Medlem

tundike sin avatar

Ang. leveringstid, så visste jeg at det ville dryge... Det lå beskjed på nettsida om at varene var i bestilling - ikke på lager - men vi har så god tid til termin at det ikke er noe stress for oss. Selve postgangen fra Tyskland (inkl. fortolling i Oslo) tok 6 dager, så leveringstida hadde vel vært en uke hvis varene vi bestilte var på lager.
Gammel 12-09-2014, 22:02   #10
Therese32
Medlem

Therese32 sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Meldinger: 410
Therese32 vil raskt nok bli berømt.Therese32 vil raskt nok bli berømt.

hei,den tråden her er litt gammel..men ca hvor lang tid kan man risikere at det tar før man får en vogn? snakker vi mndr eller uker?

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:12.