Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Frodig og svanger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-07-2011, 23:27   #11
Silledille
Supermedlem

Silledille sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Meldinger: 714
Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.Silledille er som en lysfontene.
Sv: Frustrert og fortvilet

Har du sett på www.lavkarbo.no? Massevis av tips til hva en kan spise om en er sjesken. Nå var jeg på en ekstremkur - ketolysekuren, og da måtte jeg ha maks 20 gram karbohydrater per dag. Men hvis du kan sjekke matvaretabellen, og prøve å holde deg under 50 -100 gram f.eks, vil du nok gå ned i vekt. Generelt kan en si at frukt er ikke bra, men så å si ubegrenset av grønnsaker, og vannmelom er jo supert nå i varmen! Bær er ikke så verst de heller.

Mine tips når søtsuget melder seg:

Lag gele av gelantin og fun light.

Kjøp en sprayboks med kremfløte. Det er veldig lite sukker i det.
Lag deg en kopp varm sjokolade av typen Confecta. Det er bare noen søtningsmiddel som en kan bruke på lavkarbo, men Confecta bruker sucralose, og den er fin. Dette får du kjøpt i den vanlig matbutikken. Og så en sprut krem på toppen

Bringebær har lite karbohydrater. En sprut med krem på dem, eller ei skei av lettis inntil hjelper veldig for søtsug. Jeg anbefaler virkelig www.lavkarbo.no, altså...
Silledille er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-07-2011, 23:36   #12
Wibe
Seniormedlem

Wibe sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1,514
Blogginnlegg: 2
Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.Wibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fritillaria Vis post
Jeg håper at det skal bli resultatet for meg også. At jeg både får et friskt barn og kommer ut av svangerskapet bittelitt lettere enn jeg er nå.
Jeg har nærmest befalt mannen min om å ikke være "snill" med meg, men hjelpe meg med å holde meg på matten. Ingen utskeielser. Like greit å bare leve 100% sunt, siden jeg får slike enorme kick av alt med disse kjappe karbene og bare kjører i meg mengder uten å kjenne hvor grensen går.

Hvordan gjorde du det i forhold til frukt? Jeg elsker frukt og bær, men er redd for å spise for mye av det også. Noe jeg fint kan finne på å gjøre.

Mosjonsmessig er jeg relativt aktiv allerede. Forsøker å klemme inn 1-2 timers gåturer i passe gange (jeg blir i alle fall svett og litt rødsprengt i ansiktet )hver dag, og så har jeg et yrke der jeg allerede går rundt 10 000 skritt om dagen og bruker en del krefter på tunge løft rundt omkring.
Bassengtrening hadde nok vært fantastisk for meg, for belastningen av all denne vekten kjennes godt, spesielt i knær og ankler, etter en lang arbeidsdag, og da kan det av og til være veldig vanskelig å komme seg ut å mosjonere på hard asfalt.
Så bra at du allerede har mange gode vaner! Fortsett med det så går det helt strålende!

Frukt er ikke frukt for å si det slik. Enkelte frukter inneholder mange raske karbohydrater og bør reduseres kraftig på. Andre typer frukter er "snillere" mot blodsukkeret og eple, appelsin og kiwi er helt greie å spise.
Gjennom vinteren spiste jeg daglig 1 appelsin.
Gammel 06-07-2011, 10:52   #13
Fritillaria
Supermedlem

Fritillaria sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Telemark
Meldinger: 721
Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.Fritillaria er fantastisk mot andre.

Regner med at blant annet banan utgår, ja.
Jeg spiser for det meste epler, appelsiner, druer, vannmelon, ananas (naturlig vanndrivende, det må jo være en god ting for sånne som meg som samler vann i litervis) og av bær er det stort sett bringebær og jordbær det går i. Har både bringebær og jordbær i hagen, så jeg må ut daglig å plukke nå på sommeren.
Så lager jeg meg en skål med fruktsalat og spiser meg passe mett.

Det er en helt annen metthet enn når jeg spiser meg mett på karber. Med karber blir jeg mett, men fortsetter å dytte i meg. frukt og bær er annerledes. Man kan liksom ikke spise mer. Når det stopper, så er det stopp også. Lenge før jeg ville stoppet med karbene.
Fritillaria er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2011, 11:39   #14
Mokkitrollet
Veteranmedlem

Mokkitrollet sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,831
Blogginnlegg: 20
Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.Mokkitrollet har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også overvektig (har vel en BMI på 35-36 eller mer) og er nå i starten av mitt 3. svangerskap. Jeg har aldri fått noe ekstra oppfølging og de har aldri nevnt noe annet enn at fødselen min kunne bli noe tøffere, noe den ikke ble (første er tatt med KS men det hadde ikke noe med min form å gjøre). Jeg har vært frisk og rask i svangerskapene. Slet med vann i første og ble sykemeldt 60 -80% på slutten. Andre svangerskap fløy jeg gjennnom lett som en lek.
preeklamasi kan man få uansett vekt.
Ønsker deg lyke til med svangerskapet. Du høres jo ut som du har tatt et skikkelig tak allerede og det er jo kjempeflott.

Lillesøster kom som en rakett 7.desember 2011, 15 dager før termin
Mokkitrollet er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2011, 12:56   #15
Pearly
Seniormedlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Haugesund
Meldinger: 2,112
Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.Pearly har en strålende fremtid.

Jeg er også kraftig overvektig, 40kg med BMI på 37.
Jeg har heller ikke fått noe beskjed om å være ekstra forsiktig eller noe sånt. Ei heller oppfølging. Ikke hatt lange og harde fødsler. 3 t max fra alt begynte til det var over. JM har ikke nevnt noe om at jeg kunne forvente verre fødsler pga av vekta mi..
Håper du får et flott svangerskap og koser deg med lille i magen.
Dette går som smurt.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:52.