Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Enslige gravide
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-11-2011, 17:04   #1
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.
Ingen enslige gravide?

Eller er det slik at det lides i stillhet? Jeg husker jeg var innom her for vel 5 år siden og da var det liv. Så jeg lurer bare på om det er noen her som er enslige og gravide eller om alle er lykkelige i sine egne parforhold.

Jeg har liten tro på at det ikke finnes noen enslige her, men at de ikke vil stå fram kan jeg skjønne. Det er ikke akkurat lett å være gravid og alene. Jeg vet, for jeg har vært der.

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-11-2011, 20:58   #2
Tøvsjur
Medlem

Tøvsjur sin avatar

Medlem siden: May 2011
Meldinger: 233
Tøvsjur er som en uslipt juvél.Tøvsjur er som en uslipt juvél.Tøvsjur er som en uslipt juvél.
Sv: Ingen enslige gravide?

Jeg er her.
Tøvsjur er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-11-2011, 23:10   #3
Meiose
Seniormedlem

Meiose sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Cyberspace
Meldinger: 1,619
Blogginnlegg: 4
Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.Meiose har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg også!
Gammel 09-11-2011, 11:26   #4
mokkemikka
Supermedlem

mokkemikka sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Nordland
Meldinger: 1,459
mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.mokkemikka har mye å være stolt av.

Kult! At det faktisk er noen her Jo ja, kanskje ikke kult akkurat, men.... Æsj, dere skjønner hva jeg mener. Er jo den som må trampe midt i klaveret. Jeg er i forhold med pappaen, så jeg går ikke under kategorien denne gangen. Jeg er jo alenemamma og bor for meg selv, men vi er to voksne om dette. Det blir føste gangen jeg har han ved min side igjennom svangerskapet og jeg håper han er sterk nok til at jeg slipper å melde meg inn i denne klubben.

Men jeg er nysgjerrig da. Har dere valgt det selv eller er det ufrivillig alenegravid? Har dere barn fra før? Hvordan oppfatter dere dette? Å være her alene... Møtte mange som trodde man må være to for å nyte graviditeten og være lykkelig. Men det er ikke sant. Så om dere ikke har erfaring på dette området, så tro meg. Å være to er ikke nødvendig for å få en fantastisk opplevelse av svagerskapet og fødselen.

Enten det er å ha gode venninner,familie eller å ha barn fra før. Det er mange som er der med en hånd enten for å hjelpe eller for å kjenne på sparkene og ha omsorg for. Jeg skal oppleve tosomheten for alvor for første gang. Det er mer skummelt enn å være alene. Utfra mine erfaringer må alt forandres på denne gangen.

Ville bare egentlig si at dere er noen råskinn og tøffinger av noen damer og bare stå på. Det er SÅ verd det

mokkemikka er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-11-2011, 08:24   #5
MimmiH
Medlem

MimmiH sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 115
MimmiH er som en lysfontene.MimmiH er som en lysfontene.MimmiH er som en lysfontene.MimmiH er som en lysfontene.MimmiH er som en lysfontene.MimmiH er som en lysfontene.

Jeg er her

med Amdune og <3 Pearly
MimmiH er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-07-2012, 17:16   #6
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 428
Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.

Ingen liv her på lenge ser jeg, men her er et pip fra meg som er selvvalgt enslig gravid med IVF Hyggelig om flere finner veien hit
Gammel 18-07-2012, 18:38   #7
Noramor
Supermedlem

Noramor sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 328
Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.

Jeg er også her. Er alene og har blitt gravid med inseminasjon på Stork klinikken

Pearly & Snartforeldre
Noramor er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-07-2012, 00:33   #8
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.

Så gøy at spiren satt Noramor! Får jeg spørre om du valgte åpen eller lukket donor? Min er lukket, det er det eneste lovlige alternativet ved IVF.
Gammel 23-07-2012, 07:24   #9
Noramor
Supermedlem

Noramor sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 328
Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.Noramor er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Marihøna72 Vis post
Så gøy at spiren satt Noramor! Får jeg spørre om du valgte åpen eller lukket donor? Min er lukket, det er det eneste lovlige alternativet ved IVF.
Selvfølgelig. Jeg valgte åpen donor. Min tanke var i alle fall at da kan barnet selv bestemme når han blir gammel nok.

Bra initiativ å få liv i denne tråden igjen

Pearly & Snartforeldre
Noramor er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-07-2012, 10:29   #10
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Noramor Vis post
Selvfølgelig. Jeg valgte åpen donor. Min tanke var i alle fall at da kan barnet selv bestemme når han blir gammel nok.

Bra initiativ å få liv i denne tråden igjen
Ja vi er vel sannsynligvis ikke helt alene her, så får håpe flere finner veien

Du har jo ikke mange ukene igjen heller!

Jeg hadde absolutt valgt som deg hvis jeg kunne, bare for at valget kunne vært opp til barnet. I følge en britisk undersøkelse, så er det visst de færreste som føler for å ta kontakt med donor, men det er vel ikke helt representativt ettersom de donorbarna som er store nå sannsynligvis har vokst opp med en "pappa", vet ikke når tilbudet ble åpnet for single...?

Jeg gikk rett på IVF da det var en lang vei hit og jeg begynte å gå vel mye på overtid ifølge alder og hormoner. Men til tross for anonym donor, så har jeg ved hjelp av den lille infoen jeg fikk klart å krysse ham med listene hos banken, så selvom jeg ikke vet hvem det er, så vil jeg få en del ekstra informasjon som intervju, personlighetsanalyse og familiesykdommer å gi til Mini.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:22.