Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Risikosvangerskap
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-01-2012, 15:16   #1
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 986
Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.
Noen andre som har Anti-K ???

Jeg har noe som heter Anti-K... dvs jeg danner antistoffer mot barnet/fosteret, som gjør at blodet KAN brytes ned, og i verste fall ende opp med anemi hos barnet. det vil igjen føre til hjerneskade, pga lite oksygen i hjernen...så jeg tar blodprøver ofte for å sjekke at antistoffene holder seg stabilt, og UL i bergen (der er de flinke på Anti-K) som følger med på blodgjennomstrømningen i barnets hjerne... HVIS det skulle vise seg at barnet har anemi, må jeg til trondheim, og barnet vil da få blodoverføring, mens den er i magen....Men satser på at det går greit denne gangen også..de følger meg nøye opp

ettersom jeg har forstått, utviklet jeg det i 1 sv.skap, og så ble det påvist i 2 sv.skap...

andre der ute med samme tilstand? føler meg ganske alene med disse antistoffene, er jo ganske sjelden også da.....
Gammel 01-05-2014, 20:02   #2
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.Linner80 er fantastisk mot andre.
Sv: Noen andre som har Anti-K ???

Fant ut av legen min i Bergen at jeg er en av få i hele Norge som har dette, og jeg er eneste i hele sør norge ! Så ikke rart jeg føler meg alene her inne med denne tilstanden
Gammel 01-05-2014, 20:16   #3
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, da får du nok ikke noe napp her (vi får si heldigvis, synd du har det, men vi vil ikke at noen andre skal det heller! ). Godt du får så fin oppfølging, og at det finnes hjelp for det om det skulle utvikle seg!
Gammel 01-05-2014, 20:30   #4
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Ja, jeg er i veldig trygge hender, så er derfor jeg tør prøve på nr 4
Gammel 02-05-2014, 22:30   #5
lirypa
Supermedlem

lirypa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,121
Blogginnlegg: 12
lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.lirypa har mye å være stolt av.

Jeg har ikke anti-K, men anti-E. Anti-E kan forårsake samme problemer som du beskriver at anti-K kan gjøre. Jeg går til UL-kontroller hver 14. dag og tar blodprøver hver 4. uke. Jeg har fortsatt lave verdier og er i innspurten av svangerskapet, så det ser ut til å gå bra hos meg

Lykke til! Det er utrolig hva dem kan gjøre nå for tiden for å hjelpe, dersom det skulle bli behov. Men vi satser på at det går bra med deg og

med Ull
lirypa er logget av   Svar med sitat
Gammel 02-05-2014, 22:44   #6
Linner80
Supermedlem

Linner80 sin avatar

Ja, satser på at det går bra denne gangen også føler meg i trygge hender og bonusen er jo hyppige UL kontroller ...

Masse lykke til Lirypa

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:32.