Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2014, 11:27   #41
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tørketrommel-tips?

Nå er du kanskje ikke så mye innom Tajel, men ble dere fornøyde? Hvordan ble strømregninga?

Vi har eenda ikke kjøpt, og det er TO år siden denne tråden.. Jeg vil virkelig ha tørketrommel
Gammel 02-01-2014, 23:54   #42
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Joda, jeg er her jeg
Strømregninga er høy nok synes jeg, men i følge mannen er strømforbruket helt normalt i forhold til størrelsen på boligen. Tørketrommelen brukes ikke sååå ofte egentlig, kanskje 3 - 4 ganger i uken. Vaskemaskinen er helt sikkert den av de to som drar mest strøm for den går nonstop føles det som.
Vi er iallefall veldig fornøyd med valget og det er defintivt en superkjekk sak å ha. Januarsalg nå, så dere får slå til
Gammel 03-01-2014, 00:19   #43
Dyra
Medlem

Dyra sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 369
Dyra vil raskt nok bli berømt.Dyra vil raskt nok bli berømt.

Tørketrommel er et must, vi kjører alt av undertøy (underbukser og sokker), kluter, håndkler og sengetøy i trommelen! Går fint med både vaskemaskin og trommel på en 16 A kurs. Så løp og kjøp!
Gammel 03-01-2014, 10:56   #44
...Lykkeliten
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sørlandet
Meldinger: 546
...Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre.

Her er det også tørketrommelkjøp på gang!
Den gamle trommelen vår røk i midten av desember etter å ha gjort jobben i over 12 år. Kan vel ikke klage på den levetiden for en billigmaskin av market Elto, men selv om det jo "aldri" passer når sånne ting ryker, så var det denne gang relativt grei timing: vi sto akkurat på farten til å dra på 2 ukers ferie, og når vi kom hjem derfra var det bare få dager til januarsalget startet.

Men, etter bare en knapp uke uten tørketrommel er jeg nå desperate her og har sagt til mannen at det skal kjøpes ny PROMPTE!

Her går tørketrommelen så og si daglig (og det blir vel ikke mindre når det kommer en ny baby i hus om bare noen få måneder ) så her blir det definitivt A+ maskin - dyrere innkjøpspris til tross!
Gammel 03-01-2014, 15:22   #45
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,546
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har ikke merket forskjell i energiforbruket/strømprisen med og uten tørketrommel, og her går den vel kanskje annenhver dag, av og til to ganger per dag alt etter hvor mye vi vasker. Prøver å ikke vaske hver dag, men jeg orker ikke når det hoper seg opp heller. Men særlig dyrt kan det ikke være, for som sagt har vi ikke merket noen oppgang i strømprisen etter at vi fikk tørketrommel etter nesten et år uten.

Det er livet før og etter tørketrommel, synes jeg. Spesielt når man skal vaske sengtøy til alle sengene i huset, skal dette henges opp tar det jo hele vaskerommet, og tørker det ikke fort nok blir det jo hengende der og ta opp masse plass lenge. Håndklær som ikke er tørket i trommel er så harde, synes jeg, elsker de myke håndklærne (og sengtøyet) man får rett ut av trommelen. Nei, jeg MÅ ha trommel altså.
Gammel 04-01-2014, 23:55   #46
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tajel Vis post
Vi er iallefall veldig fornøyd med valget og det er defintivt en superkjekk sak å ha. Januarsalg nå, så dere får slå til
Ja, jeg tror faktisk jeg er villig til å betale noen kroner ekstra til i strømregning vs. den tida/arbeidet jeg bruker på å henge opp klær (og plassen det tar) Regner med det er verdt det?! Men ja, vaskemaskinen er nok den som drar mest, og den kan man nå ikke være foruten..

Sitat:
Opprinnelig postet av Dyra Vis post
Tørketrommel er et must, vi kjører alt av undertøy (underbukser og sokker), kluter, håndkler og sengetøy i trommelen! Går fint med både vaskemaskin og trommel på en 16 A kurs. Så løp og kjøp!
Aah, akkurat det jeg vil høre Jeg tenker det samme, vil komme til å kjøre truser, sokker og slike lette bomullsting oppi der.. Bodyer kanskje og, ting osm er "under klærne". Og man kjører vel kanskje så ofte tørketrommel OG vaskemaskin samtidig? Er nok 16 A her og (har ikke sjekket), men det var vel standarden før i tiden i rom som ikke var kjøkken kanskje..

Sitat:
Opprinnelig postet av ...Lykkeliten Vis post
Men, etter bare en knapp uke uten tørketrommel er jeg nå desperate her og har sagt til mannen at det skal kjøpes ny PROMPTE!

Her går tørketrommelen så og si daglig (og det blir vel ikke mindre når det kommer en ny baby i hus om bare noen få måneder ) så her blir det definitivt A+ maskin - dyrere innkjøpspris til tross!
ÅÅÅÅH, og jeg som trodde dere aldri hadde hatt tørketrommel!! (jmf. disksjonen på FB). Men daa så Lykke til!! Har dere fått kjøpt noen?

Sitat:
Opprinnelig postet av Iset Vis post
Det er livet før og etter tørketrommel, synes jeg. Spesielt når man skal vaske sengtøy til alle sengene i huset, skal dette henges opp tar det jo hele vaskerommet, og tørker det ikke fort nok blir det jo hengende der og ta opp masse plass lenge. Håndklær som ikke er tørket i trommel er så harde, synes jeg, elsker de myke håndklærne (og sengtøyet) man får rett ut av trommelen. Nei, jeg MÅ ha trommel altså.
Oooh, gleder meg til "livet etter tørketrommelen kom i hus" begynner her imorgen!! Det er når jeg har stått å hengt opp uttissede sengeklær og dyner de siste månedene, at jeg virkelig har tenkt - "nå MÅ vi ordne oss vaskemaskin!" Vi henger det opp i stua og, så det er alltid to stativ + på dører og stoler og overalt

MEN, jeg kan si at etter alle disse årene har vi endelig fått maskin i hus! Ville ha en stor en siden vi har tre barn (med mulighet for flere og ), og den måtte være stor nok for å tromle dyne.. Har stor vaskemaskin (8 kg), så måtte ha en stor nok tørker.. Kan vaske dyner i den vaskemaskinen på 8 kg, men må ofte ta ut dyna (våt) og "omfordele" den i trommelen ved sentrifugering. Så da ville nok ikke 7 kg tørketrommel være store nok..

Men ja, vi endte opp med DENNE fra Elkjøp (3000 kr rabatt hos vår Elkjøp). Imorra den dag skal den til pers!

Sist endret av Lita; 04-01-2014 kl 23:57.
Lita er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-01-2014, 12:29   #47
...Lykkeliten
Supermedlem

...Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre....Lykkeliten er fantastisk mot andre.

Da har vi også fått kjøpt oss ny tørketrommel!!!

Sjekket "best i test" på nettet og endte opp med denne, en Bosch WTW84362SN A++ maskin.
Veiledende pris fra Bosch sine egne nettsider var 10 490 kroner (sikkert ingen butikker som selger den sååå dyrt, men...), på Lefdal kunne vi få den for 7000 på salg, og i følge søk på nettet matchet det billigste alternative der (6985,- hos Whiteaway). Hadde tenkt til å kjøpe den på Lefdal, men sjekket tilfeldigvis en gang til hos WhiteAway, og da var den jaggu satt ned ytterligere, til bare 4985,-!!!
Eneste aber er at de ikke hadde den inne på lager, så den blir først sendt den 13. januar, men de dagene kan jeg alltids overleve når vi sparer så mye atså !

Og, med ca 5000 kr spart, så hadde vi jo råd til ny vaskemaskin også...
Selv om den vi har strengt tatt virker fortsatt, så har vi snakket litt om å bytte den ut for den er så dårlig, lite energiøkonomisk og så gammel at den kan ta kvelden når som helst, så da ville jeg gjerne kjøpe ny nå som det faktisk er salg, fremfor å risikere å matte kjøpe til fullpris om 3 mnd....

Dermed ble det denne i tillegg, en Bosch WAS32465SN A+++ maskin; veiledende pris hos Bosch 10 590 kr, og satt ned til bare 4999,- hos WhiteAway!!!

Temmelig fornøyd med årets første uke altså!!!
Gammel 07-01-2014, 16:16   #48
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Hurra for nye tider på vaskerom rundt omkring
Gammel 07-01-2014, 23:04   #49
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Wiii, lykkeliten! Godt å starte tobarnsmamma perioden med tipp topp tørketrommel og vaskemaskin
Gammel 08-01-2014, 22:24   #50
...Lykkeliten
Supermedlem

Jupp
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:26.