Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-01-2014, 14:29   #51
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tørketrommel-tips?

Blir det mindre lo produksjon etterhvert, eller? Dere som har gjort dette før Den klarer ikke tromle igjennom et helt program uten at jeg må tømme filteret (stopper og piper). Men tenker det kommer litt av at vi aldri har tromlet klær før..?
Gammel 09-01-2014, 16:02   #52
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Har aldri vært ute for tørkestopp pga loproduksjon... Men ja, det blir mindre lo når klærne har vært tromlet noen runder
Gammel 09-01-2014, 22:59   #53
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Det høres voldsomt ut, Lita.
Vår trommel får fnatt og piper om lofilteret en sjelden gang, da må jeg krafse med fingrene nedi sprekken for å fiske opp kladder som har kommet seg nedenfor filteret. Har hendt at jeg har måttet skru opp et deksel og rense enda mer opp også.
(Tømmer såklart filteret for lo etter hver tørk)
Gammel 12-01-2014, 20:31   #54
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Så snålt?! Den er jo i utgangspunktet en veldig dyr maskin, så skulle tro det var kvalitet.. Hm.. Den piper i hytt og gevær nå, får ikke tørt det jeg vasket nå sist, tromler litt og så stopper den og piper Men sist jeg brukte den peip den selv etter at jeg hadde tømt filtrene og tømt vannet.. Må prøve ut mer, mulig det er noe galt med den!
Gammel 12-01-2014, 20:40   #55
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

På vår trommel er det et deksel foran, litt under døra. Inni der sitter en svær dings som kjøler den fuktige, varme lufta som kommer fra klærne. Så kondenserer dampen til vann inni rillene på den. Vet ikke hva det heter (kan det være kondensator??) men denne kan du ta ut og skylle i vasken eller med dusjen - følg bruksanvisningen. Kanskje det er noe der som tetter?

Ellers er det bare å kontakte butikken....
Gammel 12-01-2014, 21:22   #56
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,546
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, som Firkløver sier, så må kondensatorgreie også tømmes, ikke bare filteret i døra. Men ser du skriver "filtrene" så da har du kanskje gjort det.
Men det er svært mange som ikke vet om dette "skjulte" filteret på kondenstromler. Ei venninne av meg trodde tørketrommelen var ødelagt i månedsvis, den ville ikke tørke klærne skikeklig. Jeg nevnte dette filteret, hun fant det og det var stappafullt, hun renset det og vips - trommelen var som ny.
Gammel 13-01-2014, 00:44   #57
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå er jeg litt på tynn is her. Men jeg tror at kondenstørketromlene som har varmepumpeteknologi ikke har sånn kondensator som må renses for støv og lo. Mener selgeren sa noe om det da vi kjøpte vår. Da var fortsatt tørketromlene med varmepumpe veldig dyre, og fordelene med dem fremfor de klassiske kondenstromlene var "bare" lavere strømforbruk/bedre energiklasse og at man slapp å rense kondensatoren.

Synes uansett det høres rart ut at kondensatoren skal måtte renses så ofte. Her går tørketrommelen ganske mange runder før jeg renser den.

Jeg ville kontaktet butikken.
Gammel 13-01-2014, 14:18   #58
Iset
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,546
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke hva jeg har, men tørketrommelen er ganske ny og kostet nesten 7000,- kr, så det er i hvert fall ikke noe billigcrap. Men varmepumpeteknologi, det vet jeg ikke.
Jeg renser det kondensfilteret tja, en gang annenhver uke? Så det må ikke renses særlig ofte.

Så ja, jeg ville nok kontaktet butikken, Lita, om du har renset dette filteret og maskinen allikevel piper, for sånn skal det ikke være.
Gammel 13-01-2014, 21:24   #59
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Vi har hatt vår kondenstørketrommel i ca 2,5 år nå og har skyllet kondensatoren (?) for lo 2 ganger. Det er virkelig ikke mye der, Tajel Men det er kanskje verdt å sjekke, kanskje det sitter noe annet der (papirer eller noe fra produksjonen), i den nye til Lita siden den har tullet siden innkjøp.
Gammel 13-01-2014, 22:02   #60
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Ja vi har slik med varmepumpeteknologi Har renset tre filter til nå, gjør det hver gang Men jeg tror jeg har skjønt hva som er problemet nå.. Når jeg f.eks. tromler en dyne, så stopper den når maskina mener den er tør. Sikkert den delen som sensoren fant når den målte..? FOr har tromlet tre maskiner i dag, og det virker som om at den både kan tørke hele programmet, men blri det tørt før den tid, så stopper den og piper (og stopper og piper når det er fult for vann eller lo, kommer opp bilde i displayet). Så det er nok bare jeg og maskina som ikke er helt enige om hvor tørt det skal være

HAr forresten kastet alt inni der, jeg.. Har ikke hatt et eneste stativ oppe siden jeg fikk trommelen i hus Jada, vet det sliter på klær og sånt, men det får det bare gjøre, om jeg kan kjøpe meg ut av klesvaskstyret på en bedre måte, så er det helt ok.. Bruker uendelig med tid på å henge opp når det blir 1-2 maskiner nesten hver dag.. Og alt i stua! Rot, vått i lufta, tid på å henge opp.. Og ofte glemmer jeg det, og så blir det "ååh shitt, jeg har glemt klærne" når vi er på tur i seng. Sur gubbe, sur meg osv Ja, og så henger det jo gjerne masse tøy på de to stativene da, som må ligge på spisebordet der vi spiser frokost morgenen etter.. Ja, dere skjønner tegninga Sliter gjerne litt ekstra på klærne mot å slippe alt det styret det gjør familiemessig!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:30.