Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-01-2014, 22:14   #61
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 10,738
Blogginnlegg: 3
Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tørketrommel-tips?

I tillegg er det vel at "bomull" består av mye ulikt, det kan jo være både t-skjorte og stor tykk håndduk.. Og om sensoren føler på t-skjorta vil jeg tro den er tørr fortere enn håndduken?

Det er ikke VÅTT altså, men ikke så tørt at jeg ville lagt det i skapet. Men det jeg har tørket i dag har vært mer ok var en body og en strømpebukse som jeg la inn igjen med neste tromling, men sånn overall var det ok..

Ps, dongeribukser har jeg tørket "for hånd" (henger på dørene, gitt )
Gammel 13-01-2014, 23:31   #62
Tajel
Moderator

Tajel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 1,996
Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.Tajel har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har også sånn stopp-når-tøyet-er-tørt-sensor. Og den er ikke så smart at det gjør noe. Fungerer utmerket hvis trommelen er full av håndklær (mest det som tørkes i trommel her). Men på dyner er den ubrukelig, samme med sånt som boksere som har elastikk i stoffet. Til sånne ting bruker jeg det programmet som lar meg stille inn hvor lang tørketid det skal være. Da blir det tørt

Vår tørketrommel har forøvrig spesialprogram for dongeribukser Og kondensatoren skylles kanskje fem ganger i året eller deromkring.
Gammel 14-01-2014, 20:57   #63
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Vår trommel har også en masse innstillinger, men det eneste son funker på sånn auto-tid er det "hardeste" programmet, dvs ekstra skaptørt. Alt annet stopper mens klærne fortsatt føles fuktige i diverse grader.

Dyner, én vinterdress (istedenfor en hel trommel full), etc funker ikke disse autoprogrammene på vår, da stopper den for tidlig, eller egentlig ganske kort tid egentlig, da må jeg heller stille inn tiden selv.

Men på full trommel med div hvitvask, funker det hardeste programmet, da er det helt tørt og bra. Har dobbeltsjekket ved å kjenne på klærne 20 min før (er jo nedtelling i displayet), og da er de fortsatt bløte, så jeg tror nok det stemmer at den tørker hele tiden og ikke tørker lenger enn nødvendig.
Gammel 15-01-2014, 13:54   #64
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.Lita har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar, da er det nok det som er problemet! Mannen var sur og grinete, endelig har fått mast meg til tørketrommel så skal den være i uorden men da er det nok dette med autoprgrammene Hvilket program bruker dere på vinterdresser? Tar dere alle typer inni der? Jeg mener å huske at bhg ikke tørker reima votter i tørkeskapet fordi "reima ikke skal i tørkeskap", gjelder det også i trommel?
Gammel 15-01-2014, 14:10   #65
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Er forresten dette "kondensator-filteret"?

(det er inn den luka nede)

Det var litt vått der når jeg har tømt det før nemlig..
Gammel 15-01-2014, 21:14   #66
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Her er forresten programmene våre, jeg har oversett jeansprogrammet!!

Gammel 15-01-2014, 22:38   #67
Firkløver
Veteranmedlem

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Meldinger: 4,521
Blogginnlegg: 50
Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.Firkløver har et ubeskrivelig bra rykte.

Mulig, det er ihvertfall kondensatoren det som er bak der. Les i bruksanvisningen, i vår står det at man kan trekke ut den "skuffen" som er kondensatoren ny og ne, og skylle den under varmt vann i vask eller dusj. Kommer masse logreier frem, som ligger innimellom de metallrillene. Men sjekk deres, i tilfelle det er anbefalt annerledes der.

Jeg bruker bare to programmer på vår, det er "ekstra skaptørt" (alle andre autoprogrammer tørker ikke klærne helt) og tidsinnstilling.

Vi har ingen nykjøpte Reima-dresser, har noen brukte, og dem er jeg ikke like nøye med som jeg hadde vært med splitter nye. Jeg tørker Reima i trommelen hvis jeg må. Ellers tar det et par dager på varmekablene for å få tørket ordentlig gjennom tykk vinterdress. Har jeg tid pga dressen ikke skal brukes i helga f.eks, så bruker jeg ikke trommelen, men hvis jeg må få vasket fra den ene bhg-dagen til den andre, bruker jeg trommelen.
Gammel 02-03-2014, 11:01   #68
-Lucy
Medlem

-Lucy sin avatar

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 327
Blogginnlegg: 2
-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.-Lucy er som en uslipt juvél.

Masse gode tips her til vi skal ut på tørketrommel-jakt.
Gammel 02-03-2014, 12:47   #69
Lita
Hjelpeadmin

Lita sin avatar

Nå har vi lest av strømmen to måneder etter at vi fikk tørketrommel, og jeg bruker BARE tørketrommel siden vi kjøpte den i Januar Tenkte på det i går når vi leste av, at jeg skulle oppdatere dere.

Vanskelig å si om den bruker mer strøm (tørker ca. 5 maskiner à 2 timer i uka). Men disse månedene har vi brukt MINDRE strøm enn i fjor på samme tid Så jeg antar at tørketromlinga ikke utgjør noe stort forbruk hos oss her..

(men vi har en dyr maskin, varmepumpeteknologi, den var vel A++ ).
Gammel 02-03-2014, 13:04   #70
camelia74
Supermedlem

camelia74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Østafjells
Meldinger: 687
Blogginnlegg: 1
camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.camelia74 er fantastisk mot andre.

Må bare kommentere et par ting her.
Dersom man har en 16 ampers kurs til både trommel og vaskemaskin er det lurt å velge tørketrommel med varmepumpeteknologi. Da bruker den mindre strøm og kursen holder til begge.
Dersom dette ikke er et tema, og strøm er hovedoppvarmingskilde i huset eller rommet der trommelen står, spiller det ingen rolle om maskinen bruker lite eller mye strøm. All varmen kommer ut i huset uansett og strømmen du eventuelt sparer på energisnål trommel bruker du uansett til å varme huset. Unntaket er om sommeren når du ikke har behov for å varme opp inne, men da er det jo tørkevær ute allikevel.

Kondenser i en varmepumpetrommel skal ikke tas ut, for det har en egen kjølekrets inni kondenseren og kan ikke fjernes.
Finnes tromler nå fra Bosch og Siemens med en selvrensende kondenser. Vi har kjøpt en slik nå, men har ingen erfaring ennå dessverre.

Til sist må jeg si at med 4 unger og femte på vei, hadde jeg slitt med logistikken uten!
Vi tørker det meste i trommel. Har to vaskemaskiner og to tørketromler
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:20.