Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-07-2012, 13:58   #41
Trallala
Medlem

Trallala sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 254
Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.
Sv: Gravide IVF/ISCI jenter

Er det da jeg skal være skikkelig kjip å si at jeg var gørrkvalm frem til uke 14 . Etter det hadde jeg et par -tre uker uten kvalme (men med dundrende hodepine) og så kom jammen kvalmen tilbake gitt Kvalm fortsatt jeg egentlig, men ingenting i forhold til de første ukene altså. Men utrolig nok er det jo verdt det da

Trallala er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2012, 12:16   #42
Abarella
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 139
Abarella vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Trallala Vis post
Er det da jeg skal være skikkelig kjip å si at jeg var gørrkvalm frem til uke 14 . Etter det hadde jeg et par -tre uker uten kvalme (men med dundrende hodepine) og så kom jammen kvalmen tilbake gitt Kvalm fortsatt jeg egentlig, men ingenting i forhold til de første ukene altså. Men utrolig nok er det jo verdt det da

kvalmen kommer og går litt her. har hatt tre fantastiske dager nå! er jo kvalm, men ikke så altoppslukende som den har vært.
jeg klarer å komme meg opp av sofan fra tid til annen, og det er jo nyyyyyyyyyydeli!
håper jeg har en samarbeidsvillig kropp som synes at det var nok å gå kvalm til uke 9, og at de neste mnd blir easy peasy!
Abarella er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2012, 12:51   #43
Trallala
Medlem

Trallala sin avatar

Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.Trallala er som en lysfontene.

Vi krysser fingrene for det

Gammel 06-07-2012, 18:27   #44
Håpefullhøne
Supermedlem

Sted: Østlandet
Meldinger: 674
Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Jeg er litt sånn som deg Abarella.. Kvalmen kommer å går... I går var jeg stort sett kvalm store deler av dagen,mens i dag har det gått fint.. Føler meg bare uggen liksom... Etter ultralyden er jeg 9 uker i dag, men etter min beregning er jeg 8+4..

Håper kvalmen gir seg litt og at jeg kan nyte ferien uten masse kvalme.

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Håpefullhøne er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-07-2012, 22:23   #45
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.

Aaah, så herlig, Abarella! Håper det vedvarer!

Og der var du også, Håpefullhøne!

Jeg blir 12 uker på mandag, men måtte få to ukers sykemelding til. 50 %, så får jeg sovet ut annenhver dag og holder kvalmen sånn delvis i sjakk ihvertfall. Og det verste er at jeg er glad for å være kvalm. Det er et godt tegn hos meg.Men jeg gleder meg til uke 14, ja, da forsvant den ihvertfall sist gang.

Dere ivf-jenter. Forteller dere at babyen er ivf-baby når dere forteller om graviditeten? Eller vet alle det allerede? Eller er det hemmelig? Jeg har fortalt det til noen, men plutselig er det ikke så viktig lenger hvordan babyen ble til. Blir så mye å forklare også. Samtidig tenker jeg jo at det er bra å være åpen om ivf-prosessen.

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-07-2012, 14:01   #46
Håpefullhøne
Supermedlem

Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.Håpefullhøne er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Supersnuppa Vis post
Aaah, så herlig, Abarella! Håper det vedvarer!

Og der var du også, Håpefullhøne!

Jeg blir 12 uker på mandag, men måtte få to ukers sykemelding til. 50 %, så får jeg sovet ut annenhver dag og holder kvalmen sånn delvis i sjakk ihvertfall. Og det verste er at jeg er glad for å være kvalm. Det er et godt tegn hos meg.Men jeg gleder meg til uke 14, ja, da forsvant den ihvertfall sist gang.

Dere ivf-jenter. Forteller dere at babyen er ivf-baby når dere forteller om graviditeten? Eller vet alle det allerede? Eller er det hemmelig? Jeg har fortalt det til noen, men plutselig er det ikke så viktig lenger hvordan babyen ble til. Blir så mye å forklare også. Samtidig tenker jeg jo at det er bra å være åpen om ivf-prosessen.
Ja. , her er jeg.. Litt mye som skjer.. Bryllup er overstått og vi er nå gift og venter barn herlig

Mange av mine venninner vet det pluss foreldre ... Så de fleste vet at det er ivf baby... Synes det er godt å være åpen om det. Det er jo en prosess å gå igjennom så jeg føler noen ganger behov for å snakke om det.

Lengter etter å bli 12 uker for så å føle meg litt tryggere greier fortsatt ikke helt å slippe jubelen løs..

2.IVF- November 2012 - 2 egg ut, og kun et ble befruktet og 1 nydelig gullegg ble satt tilbake i livmor 7/11 og jeg ble GRAVID og venter en liten mirakelprinsesse 31/07/2013

Gammel 09-07-2012, 14:07   #47
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

Velkommen over du også Håpefullhøne Hadde ikke fått med meg at du også hadde testet positivt nå!

De fleste her vet at det er prøverørsbaby ja.
Gammel 09-07-2012, 15:27   #48
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Pripp Vis post
Velkommen over du også Håpefullhøne Hadde ikke fått med meg at du også hadde testet positivt nå!

De fleste her vet at det er prøverørsbaby ja.
Takk er 9 uker jeg nå hyggelig å se igjen kjente)

Gammel 10-07-2012, 08:23   #49
Trallala
Medlem

Trallala sin avatar

De aller fleste vet at våre er prøverørsbarn ja, insisterer ikke på å fortelle det til hvem som helst altså, men synes det ofte faller seg naturlig. Er jo så mange som sliter med å bli gravide så synes i grunn det er greit å være åpen om det jeg.

Gammel 10-07-2012, 10:46   #50
Håpefullhøne
Supermedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Trallala Vis post
De aller fleste vet at våre er prøverørsbarn ja, insisterer ikke på å fortelle det til hvem som helst altså, men synes det ofte faller seg naturlig. Er jo så mange som sliter med å bli gravide så synes i grunn det er greit å være åpen om det jeg.
Enig med du

Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:04.