Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldregrupper > Gravid gjennom assistert befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-07-2012, 11:54   #51
Abarella
Medlem

Medlem siden: Jun 2012
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 139
Abarella vil raskt nok bli berømt.
Sv: Gravide IVF/ISCI jenter

her er det svært få som vet om IVF-prosessen vi har vært igjennom. og jeg er ikke sikker på om jeg skal fortelle det . er jo en naturlig del av det hele, men er jo himla mye å forklare
har enda ett par uker å bestemme meg på da
Abarella er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-07-2012, 12:04   #52
Timar
Supermedlem

Timar sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 1,219
Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.Timar har et ubeskrivelig bra rykte.

Jinxl, kjære vene, Juksebabyer???
Du har faktisk et poeng i forhold til at barnet selv skal få bestemme om hele verden skal få vite hvordan det ble til. Førstemann her ble laget enkelt og greit hjemme, så har ikke tenkt på den biten. Nå tror jeg kanskje ikke sengehyggemetoden er en mindre pinlig måte å være laget på for en liten tass , men når de blir større, så kan det jo bety noe.

Til nå så har jeg sagt at det er ivf til alle som vet vi har slitt, og det er jo i grunnen ganske mange. Det er de som ikke vet om slitingen som jeg er usikker på.. Det er på en måte nok å fortelle om ny baby. Hele prøver-historien på toppen blir så omfattende.

Samtidig føler jeg at det ikke spiller noen rolle hvordan denne ble laget. Utrolig hvordan to års slit, frustrasjon og tårer bare blir borte når det endelig har flyttet inn en mageboer!

Også kjent som Supersnuppa!
Timar er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-07-2012, 18:25   #53
Belle
Supermedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 760
Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.Belle har en aura rundt seg.

Whaaaaat? Juksebabyer? Det er det verste jeg har hørt!

De aller fleste vet at vi har (kommer til å få) IVF-barn, men det er ikke noe jeg buser ut med i tide og utide da. Bare dersom det faller seg naturlig. Mannen er litt mer tilbakeholden enn meg (jeg tror han synes det er litt sårt, litt "flaut" at vi ikke har fått det til på egenhånd), men jeg synes det er viktig å prate om det. Tenk om vi faktisk hadde klart det på egenhånd...da hadde vi ikke hatt jenta vår.

Bolla|Belle shopper til Bolla
med HegeK
Belle er logget av   Svar med sitat
Gammel 11-07-2012, 10:55   #54
beem
Medlem

Sted: Sunnmøre
Meldinger: 94
beem er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ivrig:) Vis post
Spørsmål som om barna i magen er ekte eller om de er juksebabyer og lignende dumme spørsmål () har gjort at vi denne gangen har holdt kortene tettere til brystet og ikke pratet så høyt om det
dette var så latterlig at jeg ikke kan gjøre annet enn å le. Ekte eller juksebabyer ?? Verste jeg har hørt. Alle babyer er vel ekte babyer uansett hvordan de er blitt til ? Jeg blir målløs...

Uansett, hyggelig å se at så mange har kommet hit inn. Jeg kjenner igjen en del fra SG Jeg kommer nok til å henge litt her også framover i tillegg til februarklubben. Godt å ha noen som har gått gjennom det samme å snakke med, selv om alt slitet som skulle til for å få laget dette barnet blir veldig fort glemt, som flere har nevnt

beem er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 09:23   #55
Lucky75
Juniormedlem

Sted: Lier
Meldinger: 14
Lucky75 er på vei til noe stort.

Hei alle sammen.

Her ser jeg at det har kommet mange flere inn siden sist jeg var inne så hyggelig

Jeg er nå 6 uker på vei og kjenner ingen ting. Jeg driver å tester med billigtester annenhver dag, og de er fortsatt positive. Jeg kjenner ingen murringer, ingen kvalme. Det eneste jeg kjenner er at jeg har blitt voldsomt sulten. Ellers så er jeg oppblåst i magen. Puppene har vokst, men niplene har ikke begynt å endre seg enda.

Jeg hadde håpet på å bli kvalm for da hadde det liksom blitt en bekreftelse til på at jeg var gravid.

Jeg tør ikke ta noe glede enda. Gjør nok ikke det før etter jeg har vært på UL i august.

Nå farer det på ferie i 3 uker så test rett etter jeg er tilbake fra ferie.

Ønsker alle her inne god ferie og så håper jeg vi alle snakkes masse etter sommerferien.
Lucky75 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 09:34   #56
Lucky75
Juniormedlem

Sted: Lier
Meldinger: 14
Lucky75 er på vei til noe stort.

Hei dere.

Jeg har et spørsmål som jeg lurer mye på. Jeg har satt inn 2 egg via ivf, og jeg har ikke blødd noe. Så det jeg lurer på er da tror dere at begge eggene har festet seg da?

Er det slik at hvis det ene ikke hadde festet seg så hadde jeg fått en blødning?

Lurer fælt på om jeg kan være med to.

Jeg var så vidt inne å tittet på tvillingmagene og jeg har allerede begynt å få mage. Det hadde jeg med en gang jeg.

Hva tror dere?
Lucky75 er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-07-2012, 12:18   #57
Abarella
Medlem

Sted: Nord-Norge
Meldinger: 139
Abarella vil raskt nok bli berømt.

Velkommen og gratulerer Lucky75 !
Jeg blødde litt i uke 5-6, og mistet da tvillingen, men det er mange som ikke blør. hvis det egget ikke fester seg i det hele tatt kan det bare liste seg ut igjen uten blødning.
blir spennende å se om det er en eller to der inne!

kos deg med et så langt kvalmefritt svangerskap.
Abarella er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-07-2012, 17:46   #58
Annelill
Medlem

Annelill sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 115
Annelill vil raskt nok bli berømt.

Lucky 75: Jeg fikk også satt inn to egg. Har ikke hatt blødning i det hele tatt. På UL i uke 7 fikk vi se ett lite bankende hjerte Vet ikke når den andre ga opp...

Lykke til på første UL! Det er fantastisk! Spennende å se om du har to Inni der
Gammel 14-07-2012, 18:30   #59
Pripp
Medlem

Pripp sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Meldinger: 479
Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.Pripp er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ivrig:) Vis post
Ikke sant. Og ikke minst hvordan all ventingen og nedturene ble verdt det, når du får nettopp det barnet du holder i armene dine
Av og til er jeg faktisk takknemlig for at vi måtte vente så lenge. For hadde vi lyktes med en gang ville vi ikke fått nettopp det barnet vi har i dag, og jeg kan selvfølgelig ikke se for meg at det finnes like flotte og fantastiske barn som ville vært mer perfekt til oss der ute
Det tenker jeg også, + at jeg synes det er en fin erfaring å ha med seg på veien. Nå har jeg prøvd begge deler liksom, både uplanlagt gravid på et knips, og en lengre prosess for å få det til.
Gammel 18-07-2012, 11:00   #60
Marihøna72
Supermedlem

Marihøna72 sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 428
Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.Marihøna72 har mye å være stolt av.

Lucky75, jeg fikk også satt inn to, men det er kun 1 der inne. Hadde en blødning rundt uke 5, fikk da tidlig UL og da så de 1 fostersekk. Har hatt masse blødninger i ettertid, så vet ikke om blødningen i uke 5 hadde med tvillingen å gjøre. Jeg testet sent positivt og hadde litt lav AMH, så tror egentlig at nr. 2 aldri festet seg.

Gratulerer med graviditeten og velkommen hit, enten det er 1 eller 2 knøtt i magen din!

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:47.